user icon

Video: Zware crash Ye Hong Li tijdens kwalificatierace Macau

  • Gepubliceerd op 20 nov 2016 12:57
  • comments 10
  • Door: Mathijs Carolus

De Macau Grand Prix, de belangrijkste Formule 3-race van het jaar, levert altijd veel spektakel op. Spektakel in de vorm van inhaalacties, maar ook zware crashes komen ieder jaar voor in de smalle straten van Macau. Tijdens de kwalificatierace van dit jaar ging het mis voor Ye Hong Li, die zichzelf lanceerde via de achtervleugel van een concurrent.

In onderstaande video zie je de spectaculaire beelden van de crash:

 

 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Door dit soort acties van waardeloze coureurs kun je erop wachten dat de discussies over de Halo weer zullen toenemen.

    • + 1
    • 20 nov 2016 - 13:31
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Anticiperen op een auto die voor je vertraagt terwijl er tal van andere zaken zijn om op te letten, kan lastig zijn. Verder kost het ontzettend veel tijd om hier steeds voor uit te kijken. Het is een typisch ongeval dat vaak kan gebeuren. We kennen allemaal het ongeval van Jos die bij Montoya achterin reed die op dat moment eerste reed, als ik me niet vergis.

      Je noemt jezelf Schwantz, dus ik neem aan dat je oud genoeg bent om je dit te herinneren.

      • + 1
      • 20 nov 2016 - 14:57
    • Jazekers kan ik me dat herinneren, dat was een forse inschattingsfout van Jos in Brazilië.

      Ik kan me ook herinneren dat Kevin Schwantz een race heeft gewonnen op het voor motorrijders levensgevaarlijke circuit van Macua in 1988. Ook raakte hij daar de muur met zijn schouder en zei toen "This is a really tricky circuit" ;)

      • + 0
      • 20 nov 2016 - 15:23
  • jijenikke

    Posts: 61

    En nu nog wachten op het bericht over Vanthoor die zijn race glijdend op het dak van zijn Audi wint.

    • + 2
    • 20 nov 2016 - 13:43
  • robertos

    Posts: 558

    zo zeg, eerst 3! man die de muur raken, dan die gele auto die gewoon dom afremt en die had ook nog eens de vette mazzel dat hij de achterband niet boven op zn kop kreeg, volgens mij schampt dat ding zn helm.

    • + 1
    • 20 nov 2016 - 13:58
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Geweldig toch zo'n startveld?

    • + 1
    • 20 nov 2016 - 15:06
  • Ik pleit niet voor de Halo, maar dit had veel slechter kunnen aflopen.

    • + 1
    • 20 nov 2016 - 15:41
    • Een Halo had niets voorkomen.
      Het wiel had dan alsnog op het hoofd gestuiterd.

      • + 0
      • 20 nov 2016 - 19:36
  • Nick_20vt

    Posts: 24

    als het achterwiel op zijn hoofd was terechtgekomen was het iets anders afgelopen!

    • + 0
    • 20 nov 2016 - 16:10
  • terazino

    Posts: 606

    Poeh, lijkt wel of het achterwiel op de rand van de auto klapt. Echt vlak naast het hoofd. Die heeft serieus geluk gehad. Naar mijn mening echt een waardeloos circuit. Hier hebben race auto's of motoren niets te zoeken.

    • + 0
    • 21 nov 2016 - 13:15

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar