user icon
user icon

Zege voor Nyck de Vries in race 2 op Paul Ricard

  • Gepubliceerd op 24 jun 2018 12:42
  • comments 37
  • Door: Bjorn Smit

Nyck de Vries heeft de tweede race van het Formule 2-weekend op Paul Ricard gewonnen. De Nederlander klom vanaf plaats 4 op naar de leiding en bleef daarna Louis Deletraz en Luca Ghiotto voor.

Het sleutelmoment in de race op zondag lag ongeveer halverwege de race. De Vries lag op dat moment derde achter Deletraz en Nicholas Latifi, maar in het tijdsbestek van vijf ronden passeerde de Prema-coureur beide heren. Met een keurig tempo reed De Vries daarna weg bij Deletraz, wat hem zijn eerste zege van het seizoen en tweede van zijn F2-carrière is. Net als in Monaco werd Deletraz tweede en Ghiotto passeerde in de slotfase Latifi voor zijn tweede derde plek van het weekend.

Kampioenschapsleider Lando Norris breidde zijn voorsprong op George Russell uit. Norris klom van P16 op naar de vijfde plek, terwijl Russell bij de start al niet weg kwam. De Carlin-coureur heeft nu 13 punten voorsprong op de ART-coureur: 104 om 91. De Vries klimt door zijn zege naar de derde positie met 75 punten, twee punten voor Alexander Albon en vier voor Artem Markelov.

Reacties (37)

Login om te reageren
  • Top! Gefeliciteerd. Hij heeft de zege nodig.

    • + 1
    • 24 jun 2018 - 12:45
    • Hij heeft i.m.o die overwinning ook wel verdiend.

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 12:56
    • Zeker verdiend! De eerste keer het Wilhelmus vandaag op Paul Ricard.;-)

      • + 5
      • 24 jun 2018 - 13:08
    • Stitch

      Posts: 4.804

      harstikke goed!

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 14:14
    • ray1975

      Posts: 2.400

      Keurige race gereden. Hij is alleen niet constant genoeg dat is zijn probleem. Maar vandaag was hij goed.

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 14:49
    • Hij doet in ieder geval goede zaken in het kampioenschap.

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 15:37
    • Even meer toelichting op de huilende Maini:

      "Zijn auto bleek plots tijdens de wedstrijd 7 kilometer minder topsnelheid te hebben. Hij heeft hierover geklaagd naar de wedstrijdleiding en beweert dat de F2 carierers kapot maakt met deze belabberde auto's. onder andere koppeling en andere inicdenten waaronder dus power verlies.

      De reactie van de organisatie: We zijn niet erg onder de indruk van zijn beweringen want hij heeft nooit een motorcontrole aangevraagd, dus zijn beklag verbaast ons."

      Raar seizoen dit in de F2... en een vreemde reactie van de organisatie als je t mij vraagt.

      • + 1
      • 24 jun 2018 - 15:49
  • Super strak en dominant!

    • + 0
    • 24 jun 2018 - 12:46
  • Netjes, hij kan het wel, misschien moeten ze hem bij mclaren toch maar net zo hoog als Norris inschatten.

    • + 2
    • 24 jun 2018 - 12:46
    • Astfgl

      Posts: 98

      Helaas zien ze bij McLaren ook de race van gisteren: in het nat kon Nyck het tempo totaal niet volgen, uiteindelijk met een slimme strategische keuze kwam hij weer naar voren, maar dan weet hij toch binnen 5 rondjes z'n nieuwe banden zodanig aan gort te rijden dat hij weer terugvalt.

      Lekkere opsteker deze overwinning van Nyck, dat kon ie ook goed gebruiken en is ook absoluut verdiend, maar hij moet nog wel wat consistenter worden in z'n prestaties voordat hij als Formule 1-waardig gezien kan worden.

      • + 1
      • 24 jun 2018 - 13:12
    • @ASTFGL

      Om heel eerlijk te zijn vind ik de reactie redelijk ongefundeerd. Ik snap het, Nyck moet ook dit seizoen, er zijn jongere eveneens en waarschijnlijk nog getalenteerdere coureurs echter:

      - De race gisteren ging hij op het nat idd niet zo snel, maar hij was wel de 1e coureur op de hardere compound, ik kan me niet van de indruk onttrekken dat dat niet hielp m.b.t. de bandencoureur. En zoals gezegd hij was wel de 1e rijder op dat rubber.

      - Beide races de snelste raceronde (gisteren natuurlijk geholpen door het zoals jij noemt aan gort rijden van zijn softs. Al vind ik dit logisch omdat hij probeerde een plek te winnen. Die gok moest hij nemen.

      - Monaco heeft hij echt heel veel punten laten liggen door die rare move pit in in de hoofdrace

      - Hij heeft ook al de nodige porties pech gehad met zijn auto zo ook dit weekend in qualli

      Nogmaals ik zeg niet dat hij de absolute nummer 1 van het veld is maar het is zeker een zeer getalenteerde coureur die ik weleens in een F1 auto zou willen zien. Of hij daar goed genoeg voor is weet ik niet, maar als ik RB was en ik had Hartly aan de kant gezet had ik hem wel eens in die Torro Rosso willen zien als Norris niet haalbaar is.

      • + 2
      • 24 jun 2018 - 13:51
    • edit: bandencoureur moet zijn bandentemperatuur (auto correct, vreemde auto correct overigens ;) )

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 13:52
    • @ASTFGL

      Dan heb je de race gisteren niet goed gevolgt. Bijna alle coureurs (zo niet alle) die voor Nyck reden hadden de zachte band, Nyck reed met de harde band. Deze band krijg je gewoon niet op temperatuur in de regen.

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 14:20
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Ach... McLaren moet eerst naar zichzelf kijken. Als ze zo blijven afglijden, dan willen talenten liever elders een stoeltje.

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 14:50
    • Dat denk ik ook Rick want welk talent wil er nou in de F1 rijden...

      • + 1
      • 24 jun 2018 - 15:21
    • Benneton, ter aanvulling: in Monaco was het ook pech voor Nyck. Hij kon niks aan dat incident doen.

      • + 1
      • 24 jun 2018 - 15:38
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      @MrMarly

      Met elders bedoel ik een ander team en niet een andere race klasse, maar goed, dat begreep je wel.

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 15:48
    • Bij McLaren krijg je voor een lange periode steun vanuit de opstapklasse, nu gaat het F1 team slecht maar ze zijn nog steeds één van de weinige teams die talenten een kans geven.

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 15:56
    • @ TROETELBEER klopt, hij kon er niks aan doen met Albon. Was wat slecht omschreven maar dat bedoelde ik eigenlijk :) #wezijnheteens :)

      • + 1
      • 24 jun 2018 - 15:58
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      @MrMarly

      Dus die andere teams in de opstapklasses geven rijders geen kans?

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 23:46
    • Om uiteindelijk bij het hoofdteam te komen rijden, maar dat begreep je wel.

      • + 0
      • 25 jun 2018 - 05:59
  • Zeer sterk gereden door Nyck, vermakelijke race ook. Hij had nu gewoon stevig derde gestaan als hij niet in Monaco uit de race was gereden.

    • + 3
    • 24 jun 2018 - 12:47
    • Dat het hij misschien wel eerste gestaan.

      • + 2
      • 24 jun 2018 - 12:53
  • Goed bezig nicky ;)

    • + 0
    • 24 jun 2018 - 12:47
  • Sterk gereden, maar bij de Vries zijn het altijd hoge pieken en diepe dalen.

    • + 0
    • 24 jun 2018 - 12:49
    • Klopt maar toch heb ik wel vertrouwen in Nyck. Dit kan een ommekeer zijn, net als bij Gasly destijds. De snelheid heeft hij wel en ook Norris is er nog lang niet. Norris is goed maar niet onverslaanbaar, ook nog niet zo overtuigend als Leclerc in F2. Go get them Nyck.

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 12:52
    • Audio

      Posts: 172

      Alhoewel Leclerc natuurlijk een mega talent is was de Prema van vorig jaar wel de dominante auto. Maar idd je moet het dan nog wel afmaken.

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 13:20
    • Audio

      Posts: 172

      Met de nieuwe f2 auto's zit het dicht bijelkaar dit jaar. Altijd vermakelijk.

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 13:25
  • Kennie

    Posts: 2.515

    Mooi resultaat ! Hou dit vast en wie weet komt hij nog terug in het kampioenschap

    • + 0
    • 24 jun 2018 - 12:51
  • MBo

    Posts: 114

    Top gedaan, vanaf P4.
    Opgelet Max 😉

    • + 1
    • 24 jun 2018 - 12:54
  • Carloth

    Posts: 49

    Die Indiër was zijn team een beetje zat geloof ik...ik vraag me af hoe lang Maini nog een zitje heeft als hij ze publiekelijk zwart maakt...

    • + 0
    • 24 jun 2018 - 13:05
    • Ja ik hoorde het... Ongelofelijk

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 13:09
    • Spaedie

      Posts: 121

      Eigenlijk hoorde je vrij weinig, want het leek wel 99% weggepiept te worden. Die ging echt even als een huiler te keer. Nee, dat kan niet helpen bij je carrière.

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 13:19
  • yblokdijk

    Posts: 234

    Super , top gozer. Stond in Bahrein na de F1 race bij de incheck balie met hem, leuke gozer die de tijd neemt om een praatje te maken en even een fotootje te maken, aan boord van het vliegtuig ook nog even gesproken. Bizar wat een dagen dit soort jongens al maken, na de landing werd hij opgehaald door het thuisfront om naar Friesland te gaan, maar smiddags moest hij alweer op Schiphol staan om naar de McLaren fabriek te vliegen voor simulator werk.

    • + 2
    • 24 jun 2018 - 13:19
  • Belachelijk hoe slecht die auto's zijn.... goede race van De Vries en Norris

    • + 0
    • 24 jun 2018 - 14:06
  • Kgundi

    Posts: 581

    De Vries top, ik zie trouwens vooral (alleen) inhaalmogelijkheden in chicane op Mistral, benieuwd of het de grote jongens straks ook lukt.

    • + 0
    • 24 jun 2018 - 14:34
    • Moeilijk denk ik, in ieder geval niet zoals bij de F2. F1 heeft veel bredere auto's, dus die moeten al iets eerder ervoor zitten denk ik.

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 15:40

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Campos Racing
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land IT
  • Geb. datum 24 feb 1995 (25)
  • Geb. plaats Arzignano, IT
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar