user icon

De Vries snelste in de middagsessie in Bahrein

  • Gepubliceerd op 30 maa 2017 17:09
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Nyck de Vries heeft na de lunchpauze op de tweede dag van de Formule 2-test in Bahrein de beste tijd laten noteren. De Rapax-coureur was in de middagsessie de snelste met een 1:41.212, wat voor hem ook een verbetering van zijn snelste tijd uit de ochtend betekende.

Daarmee was de Nederlander een uitzondering, slechts drie rijders gingen 's middags sneller dan 's ochtends. De beste tijd van de dag kwam op naam van Nicholas Latifi met een 1:40.541. Russian Time-duo Luca Ghiotto en Artem Markelov eisten plekken twee en drie voor zich op, respectievelijk met een 1:40.678 en een 1:40.702. De tijd van De Vries was goed voor de tiende plaats overall.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Maximo

    Posts: 6.803

    Ik blijf toch stiekem hopen dat alles bij hem ineens samenvalt en zijn karttalent ook in de racewagens naar voren komt.

    • + 3
    • 30 maa 2017 - 17:14
    • R.E.V

      Posts: 267

      +1, helemaal met je eens.
      Hij heeft een beetje in een dip gezetten en je begon te twijfelen of McLaren hem zou blijven steunen.
      Nu F2 (GP2) en dan bij de top met testen.. geeft hoop voor een goed seizoen voor Nyck!

      • + 0
      • 30 maa 2017 - 17:22
    • Kennie

      Posts: 2.573

      Dat hoop ik ook! Het zou fantastisch zijn als al het harde werk van de afgelopen jaren zich gaat uitbetalen. Die wisselvalligheid moet er nu wel uit zijn. Go Nyck!

      • + 0
      • 30 maa 2017 - 18:14
    • Helemaal met jullie eens jongens!

      • + 0
      • 30 maa 2017 - 18:35
    • Hoop het ook, maar tot op heden heb ik nog mijn twijfels. Voor mij is Robin Frijns nog altijd het grootste talent buiten Verstappen. Echter begint hij zo tegen de 25 aan te worden, en zie ik niet plots een multinational hem oppikken om hem in te kopen bij een F1 team in 2018. Of Audi moet plots instappen de komende 2 a 3 jaar... maar ook dat zie ik niet gebeuren.

      Dan hebben we ook nog Rinus (Veekay) van Kalmthout die over flink wat talent beschikt, en schat ook hem hoger in dan de Vries, hoewel de vergelijking nu nog wat vroeg is.

      Ik hoop dat de Vries dit jaar echt door gaat breken. Het speelkwartier is over, in GP2 / Formule 2 moet je echt gaan opvallen en scoren. Anders houdt Mclaren het voor gezien met 'm ben ik bang.

      • + 0
      • 30 maa 2017 - 18:35
  • Ik vind het gewoon al leuk dat we weer een (competitieve) Nederlander in de Formule 2 hebben rondrijden. Voor mij een reden om deze klasse weer intensief te volgen!

    Leclerc, Fuoco, Rowland, Latifi... op zich ook best grote talenten.

    • + 0
    • 30 maa 2017 - 19:04
    • Fuoco en Leclerc kan ik nog mee leven maar Latifi een talent? die heeft een leuke zak geld bedoel je?

      • + 0
      • 30 maa 2017 - 23:45
  • Knap gedaan van De Vries, maar ik blijf toch ietwat sceptisch. We moeten het gewoon afwachten aangezien testtijden niet alles zeggen

    • + 0
    • 30 maa 2017 - 21:23
  • Vind de kop nogal misleidend, Nyck had vandaag gewoon de tiende tijd op 0,7 seconde van snelste man Latifi.
    Prima maar geen top dit keer.

    • + 0
    • 30 maa 2017 - 21:42
    • pcbeem

      Posts: 682

      Idd leuke manier om te zeggen dat hij uiteindelijke 10e is :)

      • + 0
      • 30 maa 2017 - 22:40
  • Ook op de derde dag doet Nyck het niet onverdienstelijk:

    Chequered flag - @nyckdevries tops Day 3 morning session. Complete report and results to follow #F2

    • + 0
    • 31 maa 2017 - 11:24
    • Zag het. Mooi om te lezen:

      Nyck De Vries has set the pace in this morning’s penultimate session of the FIA Formula 2 test at the Bahrain International Circuit, improving his times as his rivals closed in before finally stopping the clock at 1:40.583, just thousands ahead of Nobuharu Matsushita and Oliver Rowland.

      The session opened under overcast conditions and slightly cooler temperatures than seen for the last two days, with De Vries clearly enjoying the elements as he set the early pace.

      • + 0
      • 31 maa 2017 - 12:29

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 27
  • Land Canada
  • Geb. datum 29 jun 1995 (26)
  • Geb. plaats Toronto, Canada
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar