user icon

Raffaele Marciello imponeert bij testdebuut in de GP2

  • Gepubliceerd op 06 nov 2013 08:38
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Europees Formule 3-kampioen Raffaele Marciello heeft op de eerste dag van de GP2-test op Yas Marina Circuit de beste tijd laten noteren. Opvallend en knap, want het was pas zijn eerste keer in een GP2-auto. De jonge Italiaan was iedereen te snel af in Abu Dhabi.

Alexander Rossi realiseerde de tweede tijd, Carlos Sainz junior nestelde zich op de derde plek. Daniel de Jong was voor de lunchpauze goed op dreef met een zesde klassering, maar in tegenstelling tot vele anderen wist hij zijn tijd in de middag niet te verbeteren.

Stoffel Vandoorne begon rustig aan met een negentiende plaats in de ochtend en voerde na de onderbreking het tempo op. In de middagsessie kwam hij uiteindelijk tot de elfde tijd. Vandaag staat nog een testdag op Yas Marina Circuit op het programma.

Reacties (7)

Login om te reageren
  • vitesse

    Posts: 1.524

    Al een tijdje volg ik hem ,en niet onterecht ,de opvolger van Alboreto?
    Gaf al eerder aan dat Mr.Monza niets over hem wist ,terwijl hij al langer hot is in Italie!

    • + 0
    • 6 nov 2013 - 12:34
    • mr. Monza heeft al een aantal keer zijn naam laten vallen, daar ben ik bijna zeker van.

      • + 0
      • 6 nov 2013 - 16:28
    • Denk dat je dat idd. gemist hebt Vitesse, ik volg zelf Antonio Fuoco (FDA) wat meer dan Marciello, ook niet onterecht blijkt, hij won vrij overtuigend de Renault 2.0 ALPS titel.
      Snap niet zo goed dat het het vermelden waard is dat ik niets over hem zou weten, al zou dat zo zijn, wat dan nog? Ik ben geen alwetend orakel, alhoewel je met deze opmerking aangeeft dat het kennelijk heel wat is als ik Marciello niet uitvoerig heb besproken, dat maakt mij dus kennelijk een referentie punt wat betreft Italiaanse coureurs en/of talenten.
      In dat geval, bedankt voor het compliment Vitesse.

      • + 0
      • 6 nov 2013 - 20:18
    • lars75

      Posts: 8.908

      Laten we nu niet te enthousiast zijn!

      In 2010 3e in het formule Abarthe
      In 2011 2e in Italiaans F3
      In 2012 2e in het Europees F3
      In 2013 kampioen in het Europees F3

      Dat is vier jaar autopsort!

      Ik ken iemand die vier jaar autosport onder zijn riem had en meerdere titels gewonnen heeft. Maar deze jongen is zeker talentvol en het volgen meer dan waard. Maar de competitie was dit jaar nu ook niet echt gigantisch zwaar. De enige die tegenstand kon bieden was Rosenqvist welke ook de Masters won. In 2012 was de competitie een veel betere maatstaf dan dit jaar en zijn 2e plaats toen zegt mij meer dan zijn titel dit jaar. Ook had hij toen een sterk optreden tijdens de Masters door als 2e achter Juncadella te finishen.

      • + 0
      • 6 nov 2013 - 20:38
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Hij heeft een aantal seizoenen F3 achter de rug, maar hij is dan ook jong in die klasse terechtgekomen. Deze test is in ieder geval een goed voorteken voor hem, het zou mooi zijn als hij deze lijn door kan trekken. Wellicht hebben we volgend jaar weer heel wat nieuwe talenten in de GP2.

    • + 0
    • 6 nov 2013 - 15:56
  • Rimmer

    Posts: 8.062

    Ach wat betekent vandaag de dag talent nog?
    Zijn toekomst zag er zonniger uit als er stond:
    Raffaele Marcielli imponeert met sponsorgeld bij testdebuut in de GP2...

    • + 0
    • 6 nov 2013 - 16:30
    • lars75

      Posts: 8.908

      Hij geniet de steun van Ferrari, net als Bianchi en dat geeft toch voldoende steun in sportieve en financiële zin.

      • + 0
      • 6 nov 2013 - 20:24

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Verenigde Staten van Amerika
  • Geb. datum 25 sep 1991 (29)
  • Geb. plaats Auburn, California, Verenigde Staten van Amerika
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar