user icon

Webber schreeuwt om behoud van kwaliteit in Formule 1

  • Gepubliceerd op 03 okt 2013 11:17
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
De Formule 1 is niet meer wat het geweest is. Die conclusie trekt Red Bull Racing-coureur Mark Webber tegenover Sky. De Australiër klaagt al langer over de slechte doorstroming van toptalent. "We moeten voorzichtig zijn dat we geen vacuüm creëren waardoor de grootste talenten het niet redden."

Kwaliteit is het toverwoord voor Webber. Niet alleen als het gaat om het niveau van de coureurs. "Kwaliteit is belangrijk, de evenementen met kwaliteit verdienen bijvoorbeeld bescherming. In Zuid-Korea zit bijna niemand op de Formule 1 te wachten. We hebben kwalitatieve races, kwalitatieve rijders en kwalitatieve teams nodig. Daar moeten we ons sterk voor maken."

Zelf zegt Webber de Formule 1 na dit jaar vaarwel. De Australiër is sinds 2002 op het hoogste niveau actief geweest. Na dit seizoen verruilt hij de koningsklasse van de autosport voor een avontuur bij Porsche in de lange afstands-racerij.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.310

    Dat is de tweede keer dat Webber daar over begint. Zou erop kunnen duiden, dat hij als manager aan de slag wil. Frijns, ga met deze man praten zou ik zeggen!

    • + 0
    • 3 okt 2013 - 11:21
    • timtim01

      Posts: 134

      Hoewel ik persoonlijk vindt dat Webber een overschatte coureur is, wordt hij wel zeer gewaardeerd in de paddock. Hij haalt (mede doordat zijn f1 carriere erop zit) wel zaken aan die er toe doen en verschuilt zich niet achter politiek correcte antwoorden. Webber heeft een hoge pet op van Frijns getuige eerdere uitspraken dus het zou een geweldige zet zijn van Robin om Webber aan zijn team toe te voegen. Go for it!

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 11:43
    • Dat hij er over praat komt doordat een journalist hem er over vraagt.
      Betekend niet dat hij manager gaat worden. Zeker niet nu hij voor Porche gaat racen.

      Ik zou het wel top vinden als het gebeurd hoor, daar niet van.
      Webber zijn manager was good old Flavio.. als hij Frijns en Flavio nou even in contact met elkaar brengt zijn er meer kansen denk ik.

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 13:16
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Webber als manager? Hij gaat net bij Porsche beginnen.. Denk dat ie dat nu echt niet voor ogen heeft.

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 13:23
    • Stri

      Posts: 2.384

      Ik vraag me af, de mensen die riepen dat Frijns met zijn manager moest breken en mensen die roepen dat hij een andere\\betere manager nodig heeft:

      Wat denken jullie dat een manager doet? Want volgens mij hebben jullie een totaal verkeerd idee van de taken van een manager...

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 13:25
  • Webber heeft een goeie kijk op de zaken. En hij heeft gelijk! Weg met races zoals die in Korea. En weg met rijkeluis-zoontjes die never nooit races zullen winnen.

    • + 0
    • 3 okt 2013 - 11:57
    • Tifoso

      Posts: 2.882

      Wel als er op een gegeven moment alleen maar rijkeluis-zoontjes erin zitten :)

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 12:11
    • Als je op een gegeven moment de kalender van 2014 bekijkt zie je wel een paar Grand prix\'s waar haast nooit actie in zit:

      6 april ? Bahrein (Sakhir)
      27 april ? Zuid-Korea (Yeongam)
      27 juli ? Hongarije (Boedapest)
      26 oktober ? Abu Dhabi (Yas Marina)

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 12:52
    • @Tifoso,
      Inderdaad, correcte redenering! Wanneer er enkel nog rijkeluis-zoontjes in de F1 rijden gaan ze automatisch toch races winnen:-)

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 13:35
  • \"Na dit seizoen verruilt hij de koningsklasse van de autosport \"

    *koningsklasse* dat is het al lang niet meer. De WEC en Le Mans voor prototypes is de F1 voorbij. Zeker als je de regelgeving van 2014 ziet. Wellicht heeft de F1 het imago nog, maar dat gaat niet lang meer duren.

    • + 0
    • 3 okt 2013 - 13:45

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar