Panis: "Van der Garde verdient kans om zich te bewijzen"
- Gepubliceerd op 12 feb 2013 09:49
-
145
- Door: Rob Veenstra
Panis deelde aan F1News.ru mede: "Vorig jaar heeft Charles bij Marussia veel geleerd van Timo Glock, dus ik geloof niet dat het een factor van belang is. Persoonlijk vind ik het niet erg. Een ervaren teammaat is prima, maar we zijn gelukkig met Giedo van der Garde. Hij verdient ook een kans om zich te bewijzen."
Pic dankt zijn stoeltje bij Caterham voornamelijk aan Renault, zo verklapt Panis. "We waren tevreden over de samenwerking met Marussia. Maar voor de toekomst zochten we een meer serieuze partner, en als Renault dan langs komt met een aanbod, dan is het onmogelijk om te weigeren. Dat is de voornaamste reden."
SALE! Bestel je F1 merchandise met fikse kortingen!
Trending nieuws
-
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (145)
Login om te reagerenPosts: 9.176
Trivia vraag: Panis heeft 1 race gewonnen in zijn carriere. Welke race was dat en in welk jaar?
Posts: 9.505
Monaco 96 als mijn geheugen mij niet in de steek laat.
Posts: 9.505
En dan weet ik Monaco 100% zeker, was alleen nog een beetje aan het twijfelen tussen \'96 en \'97.
Posts: 537
Dat was Monaco 1996, Een knotsgekke Nat/droog race waar Schumacher in de eerste ronden er al uitlag en uiteindelijk Damon Hill zijn voorsprong van een halve minuut kwijt was door een opgeblazen motor. De race eindigde met 4 auto\'s die over de finish kwamen. 1 van de mooiste races die ik ooit heb gezien. :)
Posts: 2.734
Monaco 96 klopt !
Volgende trivia : spinde Jos Verstappen op slicks in de 1e bocht of op regenbanden ?
hint : de baan was NAT
Posts: 7.074
idd panis reed toen bij ligier
weet niet wat voor banden jos had,hij reed toen voor arrows hart
Posts: 264
Detail: Jos stond op de startopstelling voor Panis, dus had in feite hele hoge ogen kunnen gooien indien hij niet op slicks gestart was. Het was natuurlijk vragen om problemen!!
Posts: 17.675
Inderdaad, mooie gok was dat die slicks voor Jos, weet niet meer of het de 1e of 2e bocht was ofzo, maar het was vrij snel einde verhaal voor hem.
De motorplof van Hill kan ik me herinneren, in de tunnel gaf die de geest, vervolgens lag Alesi aan de leiding, maar zoals zovaak bij Alesi bleek het ook nu weer een \"net niet\" verhaal, ik weet niet meer wat de oorzaak was, Barri exit, in de eindfase Hakkinen nog, was een aparte race ja, Panis was een mooie winnaar :-)
Posts: 8.908
Jos werd op zijn slicks door Hakkinen van de baan getikt, dat ter informatie. De toprijders gingen na 1 a 2 ronden allemaal naar binnen voor slicks en dit had er voor kunnen zorgen dat Jos een glorieuze overwinning had kunnen behalen. Echter zo als vaker bij Jos was het weer eens niet het geval!
Die eer viel nu te beurt aan Panis.
Posts: 10.071
@Pietje,
En nu een voor de spelshow presentator himself over zijn favoriete team.
Wie kreeg Ron Dennis, begin jaren 80, zo gek om een op maat gemaakte Porsche turbo voor McLaren te betalen?
Posts: 17.675
Ik zou hiervoor een hulplijn moeten inschakelen, ruim voordat ik F1 keek..
Posts: 3.077
@ Pietje
Je maakte het veel te moeilijk! Je kan veel beter het zo doen;
Wanneer brak Panis zijn benen?
Was dat
A) In de middeleeuwen
B) Canada 1997
of was dat
C) volgende week
Als je het antwoord weet bel dan naar 0900-jewinttochniks en maak kans op een test bij een Formule 1 team.
Posts: 3.077
@ Mr. Monza
Lauda? (gokje)
Posts: 5.887
@Mr.Monza: Was dat die gast van Williams? Mansour Ojjeh ging dat toch doen via TAG, zijn eigen bedrijf.
Posts: 9.176
Ojjeh Mansour. De baas van TAG. In ruil voor een minderheidsbelang in McLaren.
Posts: 1.754
Monza: Mansoer Ojeh
Posts: 5.887
Duidelijk, dat is ook beantwoord.
Volgende trivia: Welke twee F1-coureurs (in die hoedanigheid dus ook) gingen voor het laats met elkaar op de vuist?
Posts: 10.071
@Eddy, Pietje, Winti,
Jullie gaan allen door naar de tweede ronde ;)
Posts: 10.071
Trulli en Sutil? (bijna)
Posts: 9.176
Monza,
Welke voormalig Ferrari rijder reed in deze knotsgekke Monaco race in 1996 voor Forti Corse?
Posts: 17.675
Pietje
Luca Badoer
Snelle Eddy
Piquet en Salazar
Posts: 7.320
Dit is wel leuk, zo\'n F1 kwisje haha! Ik wist alleen die Mansjour Ojeh niet. ;-)
Jaren negentig Trivia schud ik meestal direct uit de spreekwoordelijke mouw. Die Monaco \'96 race was geweldig!!! Zo kan een Monaco race ook zijn! Mooi? Nee, maar knotsgek spektaculair one of a kind? Absoluut! Heerlijk dat soort potten, net als Interlagos 2003. Daar kun je ook ene leuke vraag aan koppelen:
Wie gingen er in welke auto allemaal af in diezelfde beruchte bocht [graag juiste volgorde];-)
Posts: 5.887
@Mr.M: Bijna telt niet ;)
@Jean: later!
Posts: 7.320
Knokkende F1 coureurs? Uh.. Na die overbekende Piquet / Salazar mislukte karatetrap zie ik alleen Jaqcues Villeneuve agressief in de pits [tijdens de qualy] tegen Irvine geloof ik. En natuurlijk Schumi die in Spa \'98 verhaal ging halen bij Coulthard. En ja, Trulli/Sutil ging bijna mis [Barcelona?], maar coureur A die coureur B een klap verkoopt? hmm..
Ik zat wel te wachten op escalatie bij Massa/Lewis en ook tussen Lewis/Alonso McL jaar.
Senna heeft ook ooit een coureur geslagen. Was dat niet Irvine, of Alesi? Het tikje van Schumi op t vizier van Sato zullen we niet meetellen he...[Spa]
Posts: 5.887
Bingo Zeswieler, het waren Senna en Irvine op Susuka \'93. Alhoewel het meer Senna was die uitdeelde ;) Helaas zijn hier geen beelden van.
Posts: 9.176
Trulli-Sutil was Brazil 2009. Met die hilarische persco in Abu Dhabi daarna (welles/nietes)
Quote Sutil: Sometimes you have to respect the limits of the car (in zijn Allo Allo Engels)
Posts: 7.320
Thanks snelle Edje, doe mij maar die magistrale combi magnetron. :-)
Posts: 17.675
Tnx, kijk daarom kom ik nou op deze site, het niveau is zo gruwelijk hoog dat je iedere dag blijft bijleren ;)
Bijna akkefietjes/gevechten kan ik me maar zat herinneren, Senna wilde Schumacher bij een test in Duitsland aanvliegen, Senna en Mansell in San Marino geloof ik, Schumacher Coulthard in de pit in Spa, ....
In inderdaad, dat gevalletje welles/nietes was om dubbel van te liggen, was niveau basisschool XD
Posts: 5.887
@Zeswieler: Wilson (minardi), Firman (Jordan), Panis (Toyota), Montoya (Williams), een Jaguar, Schumi (Ferrari), Verstappen (Minardi), Button (BAR), Webber (Jaguar, maar kon door).
Beetje hulp van youtube bij de eerste drie trouwens ;)
Posts: 7.320
Goed Edje, hier heb je je combi magnetron weer terug! :-)
Posts: 5.887
Gelukkig, had net zin in een broodje bapao
Posts: 1.531
Als de redactie van deze site nog twijfelt of een forum een goede toevoeging aan deze website zou zijn.
Lees bovenstaande conversatie eens door. Zou een bijzonder leuk topic opleveren gok ik! :)
Posts: 9.176
Jean,
Zelfs The Iceman kon zijn lach niet onderdrukken met dat welles/nietes :-)
Posts: 1.890
Geen antwoord op de vraag maar wel een knokpartij :-D
Piquet vs Salazar
http://youtu.be/3SXbGDcMeo8
Posts: 2.095
@RICHARDT. zou geweldig zijn, maar ik begrijp dat ze dan eerst nieuw personeel voor deze site nodig hebben.
Posts: 898
1996 en jos had die race kunnen winnen mits hij de eerste bocht had overleefd... ach net zo als brazil 2003 en in usa en oostenrijk in de arrows...... mischien met frijns in een snelle sauber 2014!!!!!
Posts: 264
Zo heeft Jos wel vaker een mooie klassering in rook op zien gaan. Zij het door technisch malheur, zij het door kortsluiting Jos zijn hoofd!
Kan me nog een mooie top 6 klassering voor de geest halen in Barcelona \'96 op een doorweekt circuit van Catalunya, waar hij al gewaarschuwd was door een 360 spin op snelheid (trouwens erg knap opgevangen) en dan een paar ronden later er toch afvliegen!!
Posts: 8.908
Maar het is wel een geweldig coureur, het mes tussen de tanden en gaan :-)
Posts: 17.675
We hebben vorig jaar een mooi seizoen gehad, maar ik mis af en toe die echte knotsgekke races, met daarin de ene na de andere rare gebeurtenis, zowat altijd beïnvloed door de weersomstandigheden, in Brazilië wil het nog wel eens raak zijn, afgelopen race was daar ook weer een mooie, koesteren dit soort circuits, als Bernie hier met z\'n grijpgrage tengels aan komt zoek ik hem persoonlijk op XD
Posts: 7.320
Ja dat mis ik ook Jean! Die knotsgekke potten, zoals Europa 1999, Brazil 2003, of die opening vd pot met Winkelhock in de Spyker op 1, ikzat voor de buis te schreeuwen alsof ik op de tribune zat..
Wat we missen zijn de grote ploffen, het vuur, het tanken, hoosbui, en vooral auto\'s die niet van zn plek komen met de start. Interlagos inderdaad moet behouden blijven in de vorm zoals ie nu is. Ook Canada is bijna altijd leuk. Suzuka idem..Er zit daar al spektakel in het asfalt gemengd ofzo. Tja, en Indianapolis was toch ook vaak een race met spektakel hoor! Ik snap sowieso niet als er eens een nieuw circuit gebouwd moet worden, waarom ze er geen indy bocht [met banking dus] inbouwen. Ik raak zwaar geëmotioneerd als ik die beelden zie van de Avusring of het oude Monza. Ja, natuurlijk zo kan het niet meer ivm gevaar, maar een bocht met banking moet toch gewoon tot de mogelijkheden behoren?? Ik vond het prachtig om de F1 auto\'s de Ralf Schumacher-bocht in te zien gaan. [officieuze benaming] :-)
Posts: 5.887
How about: Valencia 2012?
Posts: 7.320
Valencia vorig jaar was een leuke pot, maar echt knotsgek hilarisch wil ik \'m niet noemen. Wel vermakelijk.
Posts: 1.531
Mooi al die oude races, sommigen enigszins voor mijn tijd. Ik ben 25 en kijk al F1 zolang ik mij kan heugen, de overwinning van Panis kan ik dan ook maar daar houdt het ook mee op.
Dat soort races gebeuren nu niet meer omdat de coureurs (meestal die op kop rijden) gelijk klagen bij Charlie Whiting dat het ECHT geen doen meer is qua water op de baan. Is misschien ook wel zo, maar toch heeft het wel wat als de een na de andere topper er af tetst met een hele rare uitslag als gevolg.
Posts: 17.675
België 1998, Brazilië 2003, Maleisië 2001, man man, ik kan me toch veel moois herinneren zeg, op het puntje van de stoel ja, meer regenraces aub :-)
Je hebt gelijk, tegenwoordig komen de coureurs op mij ook iets jankeriger over bij dit soort weersomstandigheden, jammer, gewoon racen als het enigzins mogelijk is, Maleisië 2009 even buiten beschouwing gelaten natuurlijk ;)
Posts: 7.033
Offtopic:
Heb hier een interessant artikel van Gary Anderson voor degene die het willen lezen. Hij waagt alvast een kleine voorspelling van de verhoudingen tot zover.
Interesting article from GA, McLaren fast and sandbagging, RB not so fast. Merc quick, at least in Nico\'s hands. That order has some big surprises in it - the quickest cars appear to be those of McLaren, Ferrari and Mercedes, with Lotus not far behind. And Red Bull - the world champions for the last three years - look relatively slow.
www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/21417831
Posts: 17.675
Verre van interessant zelfs, dit is geen gewaagde voorspelling, dit is gewoon de zaken opsommen zoals iedereen ze al tijdens de tests heeft gezien.
Een gewaagde voorspelling is zeggen dat Mercedes dit keer in de loop van het seizoen eens geen terugval heeft en zich zelfs in de titelstrijd gaat mengen..
Red Bull heeft gewoon nog niet alles laten zien maar ga er maar vanuit dat die sowieso weer voor de titel gaan, net als Ferrari, McLaren is voor mij nog een vraagteken...
Posts: 7.033
Het is ook echt op basis van de eerste testweek van Jerez he. Iedereen komt nog met veel updates en betere setups enz.. De echte verhoudingen gaan we in Melbourne pas zien. Ik denk ook dat RBR er wel zal staan.
Posts: 5.887
Ik had het inderdaad gelezen, maar zonde van mijn tijd! Vind normaal zijn mening wel geinig, alhoewel hij vaak/altijd op hetzelfde terugkomt (bijvoorbeeld vorig jaar de FW-endplates van de Ferrari, kwam hij elk weekend op terug), maar dit is echt je reinste waarzeggerij. Nee we weten het niet, prima; we zien het wel in Melbourne.
Ben wel erg benieuwd naar RB, want iedereen verwacht dat ze er weer staan. Echter, vorig jaar kwamen ze er pas weer bij na die grote upgrade in Singapore, waar ze hun DDRS in gebruik namen. Hierdoor konden ze eindelijk hun geliefde setup gebruiken met veel downforce en lage topspeed, waarmee ze uiteindelijk wonnen.
Mijn punt is: dat systeem is dit seizoen verboden, dus wat gaan ze verzinnen? Kunnen ze ook winnen op \'gebruikelijke\' wijze? Want hun topspeed is ook dit jaar (gegevens Jerez) niet erg indrukwekkend.
Posts: 18.535
Ik heb het artikel gisteren gelezen en het is zo een typisch GA artikel.. Want eerst zegt hij dat Mercedes best wel snel is, maar dan later zegt hij: \"His times are anomalous. Unlike Rosberg, he did do a race run, and it was very slow. But perhaps that\'s not a surprise, as it was race pace that Mercedes struggled with in 2012\"
Over andere teams hun racepace (waarbij McLaren bijvoorbeeld last had van bandenslijtage etc) zegt hij dan weer gewoon niets.
Hij gaat er overigens vanuit dat McLaren wél en Red Bull niet met meer benzine reed tijdens de test, terwijl er niets is om zoiets te staven. Hij gebruikt enkel het feit dat Red Bull hun stints korter waren daarvoor, terwijl dat dus niets wil zeggen. Waarom zou alleen McLaren zichzelf wat inhouden?
Dan eindigt hij zijn artikel nog met \" Of course, this is just one test and there is a lot of development to be done before the first race. So it would be wrong to think this will definitively predict the competitive picture in Melbourne on 16 March, let alone the destiny of the world championship.
But it certainly sets things up in an intriguing way.\"
Waarin hij eigenlijk zelf zegt dat geen enkele tijd wat zegt, maar dat het gewoon leuk was om zo een sensatieberichtje te plaatsen.
Posts: 2.195
1. Felipe Massa (Ferrari) - 1.17.879 - 227 ronden - zacht
2. Kimi Raikkonen (Lotus) - 1.18.148 - 123 ronden - zacht
3. Jules Bianchi (Force India) - 1.18.175 - 56 ronden - zacht
4. Romain Grosjean (Lotus) - 1.18.218 - 149 ronden - zacht
5. Sebastian Vettel (Red Bull) - 1.18.565 - 198 ronden - hard
6. Esteban Gutierrez (Sauber) - 1.18.669 - 252 ronden - zacht
7. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) - 1.18.760 - 177 ronden - zacht
8. Nico Rosberg (Mercedes) - 1.18.766 - 162 ronden - medium
9. Jenson Button (McLaren) - 1.18.861 - 120 ronden - hard
10. Lewis Hamilton (Mercedes) - 1.18.905 160 ronden - medium
waaruit concludeert hij dan dat RB relatief langzaam is?
Posts: 10.071
@RUTH,
Precies, deze week zei ook nog dat Red Bull 10% meer downforce had, than everything i\'ve seen before.
Daarbij las ik ook nog een andere reden die dit rekensommetje onbetrouwbaar maakt, en dat is de balast, tijdens het seizoen moeten de wagens aan een bepaald gewicht voldoen, tijdens testen is dit vrij, tijdens Jerez werden vooral aero en mechanische test gedaan, en niet op snelle tijden gereden, geen weten dus welke teams met of zonder balast reden, om aan het race gewicht te voldoen.
Posts: 18.535
Yep in combinatie met de verschillende banden dan ook nog. Gewoon typisch staaltje sensatiejournalistiek van Gary Anderson. Nouja, ik heb die man nooit echt gemoeten.
Posts: 10.071
@RUTH,
Ik versta hem amper;)
Posts: 2.734
@lars75, sorry, maar Verstappen gleed rechstreeks de muur in na de start op een natte baan, dat iedereen naar binnen kwam voor slicks klopt niet, het ging alleen maar harder regenen.
het was sowieso een chaotische race, na 5 rondjes lag de helft van het veld er al uit.
Posts: 264
Idd Kennie. Klopt helemaal. Met als belangrijkste uitvaller: Der Regenmeister Schumi!
Posts: 18.535
Ik snap ook niet hoe hij er bij komt dat het Hakkinen zijn fout was, Hakkinen reed gewoon op de lijn, Verstappen nog verder naar de buitenkant op een natte baan op slicks. Hij kreeg de wagen gewoon niet gestopt.
www.youtube.com/watch?v=5PeaoQ8G-6E
Overigens had Alesi die race dus nooit gewonnen had Hill geen pech gehad. Schumacher reed die race zichzelf er ook gewoon uit.
Ze gingen overigens wel over op slicks. Dat het steeds harder ging regenen, was in 97, die race won Schumacher.
Posts: 8.908
Zou zweren dat ik mij herinner dat hij de muur ingedrukt werd en dat slicks juist de goede beslissing was geweest. Mijn geheugen lijkt mij dan in de steek te laten!
Posts: 264
@Lars75: Hij kreeg wel degelijk een tikje van Hakkinen, waarop hij op zijn slicks natuurlij passagier werd van zijn Arrows.
Posts: 8.908
@Schaik, dan ben ik toch niet zo gek!!!
Wel raar dat jij eerst Kennie gelijk geeft
Posts: 264
@Lars75: Ik gaf hem gelijk over het feit dat het een knotsgekke race was waar het halve veld al na 5 rondjes geelimineerd was!
Maar dat Verstappen een tikje kreeg van Hakkinen is zeker.
Posts: 18.535
Dat tikje maakte gewoon niet uit, zo krijgt de helft van het veld er wel één in de start. Verstappen zat al op een verdwaalde lijn richting bandenstapel aan de buitenkant op een natte baan met slicks.
Posts: 264
@runninggupthathill: Dat tikje had idd niet zo heel veel uitgemaakt als Jos ook op regenbanden had gestaan, echter was het op slicks niet meer te corrigeren. Hij was ook de enige die de gok durfde te nemen. Ik kan me nog een interview herinneren met Ken Tyrrell een jaar later, toen Jos daar reed, dat hij het nooit zou hebben toegestaan om op slicks te beginnen!
Posts: 2.734
denk ook dat hij dat tikje met regenbanden wel had overleefd, maar ik kan me nog die kwaadheid voor de geest halen van toen, WEER een verstappen fail. dit was zijn 5e uitvaller in de eerste 6 races van dat seizoen. en hij MOEST wat laten zien in die aftanse Arrows met Hart motor ... de rest is geschiedenis ;-)
Posts: 9.176
Bijna op de vuist was MSC en Couldhardt in Spa. Zal rond 1998 zijn geweest
Posts: 17.675
Are you trying to f.....cking kill me?!! zou Schumacher geroepen hebben toen hij zo woedend voor de McLaren pitbox stond (als ik Coulthard was zou ik heel droogjes gezegt hebben; Yes, but i failed XD)
Maar van echt vechten kwam het helaas niet omdat al die monteurs het nodig vonden ertussen te staan :(
Posts: 2.734
ik wil geen spijkers op laag water zoeken, maar de plek waar hij aan de kant ging, vlak na het naar links bochtje, vlak voor pouhon was slim gekozen, hij reed uiterst links, maar schumi had hem echt nooooooooooooooooooit kunnen ontwijken daar. dat stukje streetfighter in de pits was wel lache :-)
Posts: 2.734
voor de kijkers links, op de baan rechts
Posts: 10.071
@Pietje,
Jean beat me to it ;)
Posts: 2.368
En echt op de vuist: Nelson Piquet versus Eliseo Salazar.
Posts: 925
ON TOPIC
Ik begin toch een beetje te vrezen voor De Franse Factor; teambaas, motor, coureur een Franse Tripod?
Bij Barwa gingen er al geluiden (terecht/onterecht) dat er ten koste van Giedo werd gewerkt om Pic er zo goed mogelijk uit te laten zien.
Hopelijk krijgen ze gelijke kansen. Dan zie ik Giedo Pic gedurende het seizoen voorbijstreven. Gezien Pic\'s prestatie tov Glock in 2012 zou dat een mooie referentie zijn voor Giedo om te blijven of, dromen staat vrij, hogerop te komen.
Ik ben benieuwd!
Posts: 9.176
Monaco 1996
Er reed een rijder rond met een helm van een andere rijder. Welke 2 namen en wat was de reden voor de helmwissel?
Posts: 17.675
Coulthard met de helm van Schumi, oorzaak weet ik niet meer zo zeker, probleempje met de leverancier?
Posts: 5.887
Pff, dat wist ik echt niet meer..
Posts: 18.535
Coutlhard zijn visier sloeg steeds aan. Hij en Schumacher hadden destijds dezelfde leverancier, dus kreeg hij een reservehelm van Schumacher.
Posts: 17.675
@ Runningupthathill,
haha, dat had ik echt niet meer geweten, vond het wel een apart zicht die Schumi helm in de McLaren, Ron Dennis zijn natte droom die nooit werkelijkheid heeft mogen worden :_)
Posts: 9.176
RUTH heeft een krultang gewonnen :-)
Posts: 18.535
Mijn natuurlijk stijf haar dankt u
Posts: 17.675
Nog een Trivia vraag;
Welke rijder presteerde het ooit, om een donkere zonnebril te dragen achter zijn niet gekleurde vizier (zag er echt enorm vreemd uit..)
Posts: 10.071
Gevoelsmatig roep ik direct Hamilton, ha,ha.
Posts: 17.675
haha, en dan z\'n oorbellen aan de zijkanten van zijn helm plakken? XD
Het was Eric Comas, heb het hem zien doen in 94..
Posts: 1.531
Jacques Villeneuve? Dat is de enige die ik met een helm en bril op heb gezien.
En heeft Ralf Schumacher het ook niet eens geprobeerd?
Maar of dit ook zonnebrillen waren....
Posts: 10.071
Welke oud coureur stak voor de race doodleuk een sigaret op?
En welke huidige coureur is een stevige roker?
Posts: 5.887
Huidig: Kimi?
Voor de race, die weet ik. Ligt op het puntje van mijn tong. Kom ik zo op terug :)
Posts: 17.675
Ik kan me Keke Rosberg nog herinneren, dat was een echte roker..
Posts: 5.887
James Hunt!
Posts: 8.908
James Hunt en Raikkonen, maar volgens mij deed Hunt alles wat god verboden heeft vlak voor de races :-)
Posts: 10.071
Lars gaat door voor de koel/vries combinatie!
Er waren twee antwoorden mogelijk, Keke Rosberg en James Hunt, Kimi is ook een kettingroker.
@Lars, \"alles wat god verboden heeft?\" mag dan zo zijn, ik blijf het er toch bij doen, en bedoel ik niet het roken ;)
Posts: 9.176
Zo rond 2003/2005 was Kimi een stevige roker :-)
Posts: 9.176
Een oudje dit keer.
Welk F1 team haalde hun auto binnen tijdens de laatste ronde zodat ze de auto even konden wassen opdat deze er goed uitzag bij de finishfoto?
Om het compleet te maken: jaar en circuit erbij.
Posts: 5.887
Hahaha, wat een topverhaal! Heb geen idee overigens.
Posts: 17.675
Ik ben nieuwsgierig, heb geen idee, moet al wel heel lang geleden zijn
Posts: 10.071
Geen idee! Goeie vraag, ben je niet in de war met Giovanni Lavaggi die voor Minardi reedt? Lavaggi is vrij vertaald \"wassen\" , Giovanni\'s bijnaam was dan ook Johnny Carwash
Punten voor creatief antwoord?
Posts: 9.176
Zeker punten Monza :-)
Maar denk er nog even over na. Antwoord komt vanavond.
Tip: meer dan 70 jaar geleden.
Posts: 941
Voor de liefhebbers: www.youtube.com/watch?v=J_y6knbtPTs
Posts: 5.887
@Interlagos: Mooie beelden, irritante voice-over!
Posts: 5.887
Heb ook een mooie oudje:
Wat is er bijzonder aan de auto waarmee Fangio in 1956 kampioen werd?
Posts: 9.176
Ik weet het. Heeft met gedeelde punten te maken. Laat de anderen maar even denken :-)
Posts: 1.890
Het was een tot Ferrari verbouwde Lancia
Posts: 5.887
Aflonzo neemt de punten mee naar huis. De combi-magnetron is weer vergeven.
@Pietje: Ook een apart iets inderdaad, maar dat bedoelde ik niet.
Posts: 9.176
\"Het was een tot Ferrari verbouwde Lancia\"
Daar heb je het al. Daarom moest Fangio meerdere keren de wagen van zijn teamgenoot overnemen en kreeg hij dus meerdere keren halve punten. Ook in de laatste race welke Fangio het kampioenschap opleverde.
Posts: 1.890
@Pietje: Goeie kans dat er ook nog wat Alfa Romeo onderdelen aanhingen, wat het allemaal des te bijzonderder(?) maakte dat Fangio toch het kampioenschap binnenhengelde hahaha (heb verschillende van die old skool apparaten gehad)
Posts: 1.890
Laatste die ik me kan herinneren was volgens mij Irvine die een tik van Senna kreeg
Posts: 1.890
duh piquet en salazar was al geantwoord, krijg ik dan het tostiijzer?
Posts: 2.223
@ SNELLE EDDY 12 Feb 2013 12:20
Alonso was er toch ook bij betrokken, die gekke regenrace in Brazilie 2003? Volgens mij knalde hij toen nog -minder- ervaren als hij was, in de wrakstukken (losliggende band) van een gestrandde Jaguar die tevens de code rood en einde van de race inluidde? Lol, heel de wereld dacht toen geloof ik dat Fisichella met de Jordan gewonnen had, bij de eerstvolgende GP ging die beker naar Raikkonen van McLaren :P
Posts: 5.887
Alonso crashte inderdaad ook die race, maar dat was in een andere bocht, namelijk vlak voor de pits ingang als ik me niet vergis. Inderdaad op de stukken Jaguar van Webber. En het was juist Fisichella die achteraf tot winnaar werd uitgeroepen, ten koste van Kimi.
Posts: 2.734
bijna ! en nog een toevoeging :-)
Echt 3 seconden nadat Fisichella die auto stil had gezet, brandde dat ding bijna helemaal af ! de halve wereld met nog een wtf moment !
de FIA ging de mist in met de winnaar, aangezien bij een code rood situatie gebeurde en er dan 1 ronde terug word gegaan qua stand, maar de crash was vlak voor start/finish Raikkonen (1) en Fisichella (2) waren al over start/finish toen : BOEM, de Alonso crash op het wiel van Webber. in de voorgaande ronde had Raikkonen Fisichella ingehaald, want fisico moest nog peut en rubber halen, en kimi had dat al gedaan. De FIA zette toen de verkeerde ronde terug waardoor Kimi in Brazilië de trophy kreeg (bij een podium van 2 coureurs) . na protesten bleek Jordan gelijk te hebben en hebben ze van achter de groene tafel de (terechte) zege gekregen. en ik geloof dat ze op vrijdag bij de volgende race een fotomoment hadden ingelast om de beker aan Fisico te geven.
Mocht ik er toch naast zitten: zo zit het in mijn geheugen en het is ook alweer 10 jaar geleden ;-)
Posts: 2.847
Toch jammer dat Josje eraf reed.
Volgens mij maakte hij wel een kans op de overwinning toen (met zijn minardi)
Posts: 2.847
Kennie.
www.youtube.com/watch?v=JAEXIY_dMm4
Je lijdt nog niet aan ouderdom ;)
Posts: 2.734
Ja klopt Arie, het was ook jammer van Jos. ik hoor Stoddart nog roepen \"We were on a NON-STOP strategy\". Montoya, Schumi en nog een paar schreven een auto af, Jos hield hem netjes uit de banden, maar hij sloeg af ofzo waardoor hij niet verder kon.
Posts: 2.847
Kennie.
Had net een link gestuurd met beelden van die race.
Je lijdt nog zeker niet aan geheugen verlies !
Zag daardoor nog ZEER zeldzame beelden: BUTTON vloog er in de regen vanaf ! ;)
Posts: 2.847
Kennie.
Ik dacht dat Jos eraf spinde in de tweede bocht waar alle grootte namen ook het waterloo vonden (maar zag ook zijn teammaat er daar afvliegen, dus het kan zijn dat ik hen door elkaar haal )
Ik vertrouw jouw wel iig ;)
Posts: 2.734
Jouw geheugen is ook prima, het was in díe bocht inderdaad, de bocht naar links naar beneden (riviertje met water).
Heb die link nog niet gezien, maar toevallig kijk ik tijdens de winterperiode graag naar volledige races uit het verleden en heb deze ook nog gezien laatst.
Posts: 2.734
Die klap die Alonso maakte was ook echt keihard en dat in pas z\'n 3e race voor Renault.
Posts: 2.195
Coulthard zou gewonnen hebben , maar had vlak daarvoor een pitstop gemaakt. Mja , shit happens
Posts: 18.535
De enige reden om aan te nemen dat Verstappen zou winnen is omdat hij en Fisichella op dezelfde soort strategie lagen en Verstappen op het moment van zijn uitvallen voor Fisichella lag. Dan moet je er natuurlijk ook vanuit gaan dat Fisichella (die de McLarens op de baan ging inhalen) niet sneller zou gaan dan Verstappen.
Posts: 2.847
RUTH.
Zoals je zelf zegt: Hij reed voor Fisichella.. Hij zou een kans hebben gehad. Zelfs podium in die Minardi was al van groots kwaliteit geweest gezien die omstandigheden !
Eerlijk. Een Nederlander is nooit dichterbij een overwinning gekomen geloof ik. En ik ben niet specifiek fan van Jos.
Posts: 2.847
Ruth,
Zoals je zelf zegt: De enige reden was dat hij voor Fisichella reed.
Tja, zelfs een podium in die wagen zou van ongekende klasse zijn geweest !
Denk niet dat een Nederlander ooit meer kans heeft gemaakt op een overwinning, al ben ik geen fan van Jos
Posts: 18.535
Zelfs dat was heel weinig aannemelijk gezien de snelheid van zowel Fisichella als Raikkonen tijdens de race. Overigens maakt speculeren niet veel uit, Verstappen spinde natuurlijk, net als tal van anderen, gewoon helemaal zelf.
Posts: 5.887
Zullen we nu een vraag zonder antwoord doen?
Wat is de mooiste Formule 1 auto ooit?
Posts: 1.890
En nu voor de wasmachine, al valt over smaak te twisten, maar ik zeg, de Brabham BT50
Posts: 5.887
Zal zelf ook ff antwoorden: Ferrari 412 T1 (zoals hij aan het begin van het seizoen verscheen (met die heerlijke 3,5 liter V12))
Posts: 2.734
ik vind de Ferrari uit 1995 het mooiste, niet alleen qua looks, maar ook het geluid en formule1 anti-held (op de juiste manier bedoeld, niet om te trollen) Jean Alesi.
kleine anekdote, na lang zeuren in 94 kreeg ik mijn autosport totaal niet liefhebbende pa zover om weekend kaarten te kopen voor Francorchamps in 95, de allereerste auto die ik eau rouge zag opstomen met mijn eigen ogen was DIE Ferrari en ik dacht dat ik gek werd en werd het ook.
Posts: 17.675
@Snelle Eddy,
Wij hebben geen discussie op dit punt, 100% met je eens, wat een schitterende verschijning was dat, zekerin mijn ogen een van de mooiste (zo niet de mooiste) Ferrari aller tijden !
Posts: 17.675
.... bijna op gelijke hoogte de Ferrari 642 trouwens :)
Posts: 7.320
Oeh, mogen ook wagens die verder belabberd presteerden? De Arrows A2 vind ik het meest agressief ogende F1 monster ever!
Posts: 7.320
Ook die donkerblauwe Candy Toleman TG 183B uit 1983...Kan ik uuuren naar kijken.
Of die Tyrrells uit 1983 [die zwartgroen gesponsorde benetton, of die donkere de longhi gesponsorde Tyrrell met al die seventies kleuren, of met Bellof erin, die zwarte met rood en geel...]. Fascinerende, gedurfde Formule 1 wagens.
Qua livery vind ik de oranjezwarte Arrows prachtig, en ook het eerste jaar dat de McL spiegelend chroom was... Maar ik mis ook die gele Jordans eigenlijk... Vooral met de slangenkop erop. Die was echt te gek. En ik vond die eerste Benson en Hedges gouden Jordan vet. EErst was ie mosterdkleurig, maar ineens was ie echt glimmend goud! Fantastische upgrade vd livery [1995 geloof ik]..
Posts: 2.847
Snelle Eddy & Jean Alesi,
Begrijp inderdaad wel dat dat een mooie wagen was, de 412 T1.
Ik kies voor de MP4-4. Vooral de livery heb ik iets meer mee, als met die van Ferrari. Die tikje agressief lijkende voorvleugel met de flapjes aan de zijkanten spreken me ook wel aan.
Mss komt het ook doordat een legende er ooit in heeft gereden..
Posts: 941
1 Lotus 98T
2 Ferrari F1/87-88C
3 Tyrrell 006
Posts: 7.320
Tyrrell006 inderdaad prachtig!!
Posts: 7.320
Lotus 72D uit 1972 van Emerson Fittipaldi, ook John Player Special, maar veel fraaier dan de 98T...
Posts: 1.890
Copersugar Fittipaldi uit 78(dacht ik) was ook een hele mooie auto.
De Toleman met de Candy sponsoring ook inderdaad heel gaaf
Wolf heeft ook een paar hele mooie auto\'s gehad
Brabham BT46
Uiteraard de Ferrari 412 en 642 supermooi, cleane gladde wagens
Dat vind ik ook mooi aan de Brabham BT50 vooral zonder voorvleugels. Mega strak
Posts: 5.887
Allemaal goed!
Posts: 5.887
Wil er toch vier nog even noemen:
Jordan 191 (ook al is hij ontworpen door Anderson ;)), had ik vaker verwacht van jullie!
Ferrari 158 F1 (de sharknose, heel bijzonder)
Mercedes W196
Lotus 49
Posts: 2.223
Jaguar R3 voor mij. Uit 2002 dacht ik?
Posts: 17.675
Ik zou nog even de Arrows-Supertec A21 willen noemen (uiteraard omdat ik chauvinistisch ben) geweldige mooie wagen met die Orange livery, vond dat een echte upgrade voor Arrows dat jaar, Verstappen kon er incidenteel mooi dingen mee laten zien zoals Monza en Canada (jammer van die kleine brandstoftank), helaas het jaar erop de livery ietwat verpest door de Red Bull aanvulling.
Posts: 10.071
Als ze snel is is ze mooi, dus de Ferrari F2004.
Posts: 1.890
@Snelle Eddy
W196 een fantastisch mooie wagen. Heb m pas nog bewonderd bij Louwman en mooie plaatjes van geschoten.
Als echte Alfist moet ik dan ook de Alfetta 158 en 159 noemen, wat een beesten van auto\'s moeten dat zijn geweest.
De latere jaren 70 Alfa Romeo\'s met Marlboro sponsoring vond ik ook supermooi, en voor de platte 12 cylinder klonk monsterlijk.
Posts: 1.890
Compleet off topic: Komt eindelijk weer een echte Alfa op de markt, de 4C, wat een super leuke auto! Als ze nou het transaxle concept weer terugbrengen en op basis daarvan relatief lichte en snelle sportsedans gaan produceren zal ik de moderne Alfa\'s weer in mn hart sluiten. Nog een voorwaarde: een op de Busso gebaseerde V6 ipv van de complete heiligschennis door een GM V6 in deze auto\'s te leggen blehhh. Die lompe 159 is gewoon een door Alfa gestylede Opel Vectra. koop dan meteen een Opel (niks mis mee hoor zolang er ook een Opel badge op zit)
Posts: 5.887
Ik hoor je Alflonzo, mijn eerste auto was een Alfa 75. Die Opels met Afla bodywork zijn echt een schande inderdaad, gelukkig is die tijd als het goed is voorbij.
Posts: 1.890
@Eddy: ha de laatste echte Alfa :-) fijne auto\'s, heb er zelf ook een paar gehad, 1.8 en 2.0 TS. Helaas nooit een V6. Heb ook twee Alfetta\'s en een Giulietta gehad, 1.8\'s en 2.0. Laatste Alfa die ik reed was een getunede 155 V6 die liep ook als de brandweer, maar natuurlijk toch al een beetje een Fiat. Bouwkwaliteit van de 155 was wel in orde op zich.
Posts: 5.887
Ah nice! Heb afgelopen vakantie in een Spider Duetto (met die mooie kont) door Zuid-Frankrijk, Zwitserland en Italië getoerd! Echt genieten was dat. Die Alfa was van de pa van een vriend van me, die ook een SZ heeft :)
Posts: 1.890
zo\'n Duetto is inderdaad echt mooi met die gestroomlijnde achterkant, en leuk om te rijden, dat fijne geluid van het nord-blokje. Zo\'n SZ moet echt fantastisch zijn om te rijden, , echte uber-transaxle :-) Zitten mooie ondersteldelen in die rechtstreeks van de Autodelta-GTV\'s komen, mooie lichtgewicht onderste draagarmen met andere geometrie, overal andere bussen in en dezelfde bevestigingen van de triangel van de achteras. Wat een kar is dat! op FB is een leuke Servische Alfa pagina waarop veel moois wordt gepost: Alfisti Serbia
Posts: 10.071
@Eddy, Alflonzo,
Spider Duetto, dat is pure porno ;)
Heb er ook eentje gehad, uit Texas gehaald, die trip die jij omschrijft dat is er zo eentje die eigenlijk nooit mag eindigen, geweldig.
Zo\'n Zagato heeft mij nooit echt kunnen bekoren, beetje te geforceerd ontwerp vond ik dat.
En ik moet toegeven, toen ik mijn \'82 GTV6 aan een vriend verkocht, heb ik een traantje gelaten, wat een geluid man die motor, pfff...jeugdsentiment dit ;)
Posts: 1.890
@ mr Monza:
GTV6 is da bomb, zo een mooie auto. We hadden vroeger een hele dikke met een Gleich 2.8 blok en een Volumex. Echte Porsche killer, heeft die ouwe wel zn rijbewijs voor een jaartje gekost hehehe. Vind de SZ ook niet erg mooi, maar technisch wel echt een gaaf ding, vooral door alle Autodelta techniek erin(de echte, niet die engelse tuner). Staan toffe filmpjes op Youtube van Ron Simons die zn GTV6 (volgens mij een ex-Luigi auto) over de Nordschleife jaagt. Geluid is echt porno!
Posts: 2.095
ik vond de Ferrari F310 ook wel mooi, met z\'n aparte sidepods.