user icon

HRT-baas: "Onmogelijk om HRT in leven te houden

  • Gepubliceerd op 31 dec 2012 13:18
  • comments 19
  • Door: Danny Sosef
Teambaas Luis Perez-Sala heeft aangegeven dat de Formule 1-droom van HRT voorbij is. Na drie seizoenen achteraan bungelen is het sprookje over en zijn er geen financiële middelen meer om de wagens ook het volgende seizoen te laten rijden.

Apart aan het hele verhaal is dat het team officieel nog niet bekend heeft gemaakt dat het is gestopt. Toch zegt Sala tegen Spaanse media: "Het was onmogelijk om HRT in leven te houden. Toen wij de beslissing namen om de leiding te nemen over het team, was ons steun beloofd die nooit is gekomen."

HRT heeft drie jaar achteraan de grid meegereden en is er niet in geslaagd, net zoals de andere twee nieuwe teams, om punten te scoren.

Bestel de laatste HRT caps bij Fan Fashion!

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Eerlijk gezegd zie ik ook alleen voor Caterham nog een beetje toekomst in de F1, heb niet het idee dat we over 5 jaar Marussia nog zien. Toch wel jammer dat er een team minder is. Maar 24 wagens hebben meer nut als ze allemaal bij elkaar in de buurt zitten en ze bijna gelijke kansen hebben. In aanloop van seizoen 2010 was Villeneuve toch ook bezig een team op de grid te krijgen?

    • + 0
    • 31 dec 2012 - 13:21
    • redbull1

      Posts: 929

      marussia? die hebben juist potentie afgelopen jaar heel erg dicht bij caterham en dat zonder kers en marussia werkt ook nog eens samen met mclaren

      • + 0
      • 31 dec 2012 - 13:30
  • Marussia bouwt ook straat auto\'s, alleen zijn ze hier niet erg bekend..ik geloof wel dat marussia minder budget heeft dan caterham

    • + 0
    • 31 dec 2012 - 13:55
  • Cookinho

    Posts: 283

    Spijtig dat er een team vertrekt, maar zonder geld en organisatie kan je niks. Nu maar hopen dat er in 2014 weer 2 nieuwe teams bij komen.

    • + 0
    • 31 dec 2012 - 14:12
    • Er is hoop, les door artikel

      • + 0
      • 31 dec 2012 - 16:28
    • Sorry voor vorige bericht stukje per ongeluk op verzenden.

      er is hoop op een nieuw team,lees dit artikel van planet f1

      Brabham name set for F1 return?

      The famous Brabham name could be set return to Formula One if legal issues surrounding right to the name\'s use are resolved.

      Sir Jack Brabham, an Australian now aged 86, founded his eponymous team, which later raced under Bernie Ecclestone\'s stewardship, in 1960.

      In 2009, however, a German automotive supply company named Formtech claimed ownership of the name, filing an official entry for the 2010 F1 season.

      The Brabham family contested the claim in court, and though the situation is not yet fully resolved, Jack Brabham\'s son David says there is a possibility the Brabham team name could be heading back to Formula One.

      \"Right now this is a very sensitive issue,\" he told Totalrace.

      \"But, yes, there is the possibility to bring the team back (to F1).\"

      The Brabham team last raced in 1992 with Damon Hill at the wheel, but has a proud history, winning four drivers\' titles in 1966, 1967, 1981 and 1983. It also won the constructors\' title in 1966 and 1967.

      David Brabham added: \"For now, we have a predicament behind the scenes, involving the rights of the name. \"It\'s 98 per cent resolved, and when it is 100 per cent we\'ll see what we can do.\"

      • + 0
      • 31 dec 2012 - 16:31
    • Mirani

      Posts: 2.945

      Persoonlijk hou ik daar niet van om oude namen nieuw leven in te blazen. Al heb ik dan wel liever Brabham als Formtech als naam in F1.

      Hoe dan ook zal ik het toejuichen als er weer een nieuw team in F1 komt.

      • + 0
      • 31 dec 2012 - 17:46
    • @plukjee92 : ik vindt het nieuw leven inblazen van oude namen geen probleem. Beter dan een naam als HRT of Force India ... Het is harstikke mooi dat we weer mooie zwartgoude Lotussen hebben meerijden... en nog vooraan ook. Als Lotus niet failliet was gegaan in de jaren 90 was het sowiezo wel veranderd. Colin Chapman was er al niet meer... maar Enzo Ferrari ook niet... en nieuwe mensen en fabrieken zouden er toch wel gekomen zijn. Dat het niet het orginele team meer is, ach... dat zou t toch al niet medr zijn geweest. Bovendien kan zo\'n naam een team kans geven om te slagen ... denk aan sponsors strikken en de verdere pr waarde van zo\'n naam. Ik zie namen als Brabham, Tyrrell, Arrows, of zelfs Cooper graag terugkeren. Liever dan Power Pakistan of Malaysia Racing.....

      • + 0
      • 1 jan 2013 - 15:25
    • Mirani

      Posts: 2.945

      Je komt dan nu ook met allemaal slecht verzonnen namen. Namen zoals Ferrari, Williams, McLaren, Brabham etc. waren allemaal achternamen van degene die die teams hebben opgericht. Pas later kwam de emotionele waarde bij de fans. En die emotionele waarde wordt nu gebruikt om een bepaalde sympathie te wekken. Terwijl binnen een paar jaar je dezelfde emotionele waarde kan hebben met een nieuwe naam, neem Jordan als voorbeeld.

      • + 0
      • 2 jan 2013 - 11:35
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Dit was toch eigenlijk al officieel toen de inschrijfdeadline van 1 december niet gehaald werd?

    • + 0
    • 31 dec 2012 - 21:01
    • Officieus denk ik, dit lijkt me toch redelijk officieel?

      • + 0
      • 31 dec 2012 - 21:12
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Nou, toen werd het woord officieel ook in de mond genomen: die week ervoor officieus en 1 januari was de laatste twijfel weg, zo werd het gebracht.

      • + 0
      • 31 dec 2012 - 23:16
    • Hmm oké laten we er het op houden dat hrt ten dode opgeschreven is? Iedereen blij (en minder blij vanwege de verkleinde grid)

      • + 0
      • 1 jan 2013 - 00:33
  • Gelukkig nieuwjaar iedereen en een mooi seizoen toegewenst!!

    • + 0
    • 1 jan 2013 - 00:31
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Van hetzelfde ! Dat 2013 een gelukkig en geslaagd jaar mag worden.

      • + 0
      • 1 jan 2013 - 11:20
    • redbull1

      Posts: 929

      wat arie_f1 zegt!!

      • + 0
      • 1 jan 2013 - 13:41
    • vanaf lelystad ook allemaal de beste wensen.

      • + 0
      • 1 jan 2013 - 16:16
  • @PLUKJEEE92 was eigelijk @MIRANi.... laat ik gelijk van de gelegenheid gebruik maken om iedereen een gezond en gelukkig 2013 te wensen, en met veel mooi raceplezier!!!!

    • + 0
    • 1 jan 2013 - 15:30
  • Hmmzz waarom is mijn vorige bericht niet gepost?

    • + 0
    • 1 jan 2013 - 20:34

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel