user icon

Ferrari sluit terugkeer van Schumacher uit

  • Gepubliceerd op 27 dec 2012 14:59
  • comments 16
  • Door: Danny Sosef
Het Ferrari-team heeft uitgesloten dat een terugkeer van zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher tot de mogelijkheden behoort. De Duitser kende zijn grootste successen bij het team uit Maranello en is nu officieel met pensioen sinds zijn laatste race enkele weken geleden.

Luca di Montezemolo: "Een tweede terugkeer is uitgesloten, dat zal niet gaan gebeuren. Het is heel jammer dat hij tijdens zijn comeback geen race meer heeft kunnen winnen, ik denk dat het echter een juiste beslissing was om nu echt te stoppen met racen."

Over de president van Ferrari was tevens ook persoonlijk nieuws te melden. Nu de nieuwe verkiezingen voor een nieuwe premier in opbouw zijn in Italië zou de Di Montezemolo kandidaat zijn. Zelf ontkent hij dit te ambiëren en niet weg te willen bij Ferrari.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Di Montezemolo voor premier?!?!?!?!?!!!! Hmm..

    En ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht ooit nog van welk team dan ook te horen dat Schumi er terugkeert. Die komt nu echt niet meer terug als rijder.

    • + 0
    • 27 dec 2012 - 15:53
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Ik neem aan dat niemand ook heeft gedacht dat hij nu bij Ferrari nog terug zou keren als coureur. Sterker nog, dat zou dan in 2014 moeten zijn, aangezien Massa ook al is vastgelegd.

    • + 0
    • 27 dec 2012 - 16:00
  • Wat is dit nou weer voor onzin? Het is toch al lang bekend dat hij niet meer in de F1 zal deelnemen...

    • + 0
    • 27 dec 2012 - 16:04
    • sailor

      Posts: 10.753

      Jij weet toch ook niet wat Schumacher binnenskamers nog allemaal heeft besproken..

      • + 0
      • 27 dec 2012 - 22:23
    • Klinkklare onzin

      • + 0
      • 28 dec 2012 - 15:01
    • Ja Sailor, MSC heeft waarschijnlijk tot aan dit bericht op z\'n knieen gezeten in Maranello voor een stoeltje....

      Het wk darts is bezig toch? Misschien moet je je daarop focussen :D

      • + 0
      • 28 dec 2012 - 15:48
    • sailor

      Posts: 10.753

      Tearitup,

      Schumacher heeft inderdaad wel met Ferrari gebeld, nadat hij kon vertrekken bij Mercedes.

      • + 0
      • 28 dec 2012 - 16:18
    • Wij weten niet wat er binnenskamers is besproken, maar jij weet wel dat Schumacher naar Ferrari heeft gebeld notabene? Wat een grap ben je toch. Hou het lekker bij pijltjes gooien...

      • + 0
      • 29 dec 2012 - 14:00
    • Dat heeft alleen Lauda gezegd, noch Brawn, noch Schumacher, noch Kehm hebben dat bevestigd. Schumacher heeft overigens de voorbije 3 jaar waarschijnlijk wel meer contact gehad met Ferrari, daarom niet noodzakelijk over een contract.

      Als Schumacher had willen racen bij Sauber, had hij dat gewoon gedaan, Peter Sauber heeft dat letterlijk gezegd. Dus veel contact zal hij daar niet mee gehad hebben.

      • + 0
      • 29 dec 2012 - 14:15
  • Jiri

    Posts: 66

    Hahaha was daar dan spraken van???????
    Of is dat om maar iets te schrijven?

    • + 0
    • 27 dec 2012 - 19:25
  • Aangezien deze berichten nergens over gaan zal ik er ook een neerzetten.


    10 beste races van 2012 in andere raceklassen;

    www.f1fanatic.co.u(...)races-watched-2012/

    • + 0
    • 27 dec 2012 - 22:33
  • Enya

    Posts: 182

    Nu al spijt van Alonso! ;)

    • + 0
    • 28 dec 2012 - 23:43
  • sailor

    Posts: 10.753

    Tearitup , ik zal toch wat weer op google gaan zoeken als ik jou was , voordat je weer in aanval gaat.
    Het komt meer dan regelmatig voor dat je iets weer niet weet...

    • + 0
    • 29 dec 2012 - 20:10
    • Waarom post jij geen links? Ben wel benieuwd naar de derderangs roddel website waar je mee op de proppen komt.

      Het komt vast voor dat ik iets niet weet en dat dingen door elkaar gehaald worden na 20 jaar f1 kijken, maar ik heb gelukkig geen obsessie met een coureur die ik haat. Ik reageer niet op iedere post waar die naam in staat, zelfs nadat de man weer verdwenen is uit de f1. Ik vergelijk hem ook niet met een fuckin pijltjesgooier, waar jij blijkbaar meer bewondering voor hebt.

      • + 0
      • 30 dec 2012 - 12:23
  • Tony

    Posts: 1.009

    @Sailor, jij gelooft de berichten wanneer het jou uitkomen.
    Onderstaande bericht vond ik van de week, ben benieuwd wat jij daarvan vind!

    Michael Schumacher had de Grand Prix van China gewonnen als hij niet na de eerste pitstop was uitgevallen vanwege een foutief gemonteerd wiel. Dat is de mening van zijn race-engineer Jock Clear. Het Mercedes AMG F1 Team legde in de kwalificatie al beslag op de volledige eerste startrij, met de pole position voor Schumachers teamgenoot Nico Rosberg. De jongste van de twee Duitsers ging er uiteindelijk ook met de zege vandoor, de eerste in zijn carrière.

    ?Rosberg reed in de eerste fase van de race op de goede set banden waarmee hij ook de pole position had gepakt?, legde Clear uit tegenover het Britse magazine Autosport. ?Ik weet zeker dat Michael in het tweede deel van de race voorbij Nico was gegaan. Op wie zou jij je geld zetten: op de ervaren Michael Schumacher of op Nico Rosberg, die nog nooit een race gewonnen had? Maar het is ongelofelijk hoe hij zichzelf in de hand had en hoe hij met de teamleden om ging. Hij had na de uitval in China minstens kunnen vragen: \'Wie heeft dat wiel gewisseld? Dat heeft me de overwinning en mogelijk mijn tweede carrière gekost!\' Maar dat deed hij niet. Hij kwam terug in de pitbox, was zeer netjes en zei tegen de jongens dat ze zich geen zorgen moesten maken.?

    • + 0
    • 30 dec 2012 - 12:01
    • sailor

      Posts: 10.753

      Tony ,
      Dat is een mening van Jock clear , maar zo heeft iedereen een mening.
      Echter dat Schumacher heeft gebeld met Ferrari nadat hij kon vertrekken bij Mercedes is geen mening maar een FEIT
      Ik hoop dat je daar wel het verschil in ziet?

      • + 0
      • 1 jan 2013 - 19:05

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    18:30 - 19:30

    Vrije training 3

    20:00 - 21:00

    Race

    21:00 - 23:00

  • Vrije training 2

    22:00 - 23:00

    Kwalificatie

    23:00 - 00:00

    Snelste ronde

    21:00 - 23:00

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    18:30 - 19:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    21:00 - 23:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    22:00 - 23:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    23:00 - 00:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    21:00 - 23:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar