user icon

Sutil: "Geen juridische obstakels in de weg voor nieuw begin"

  • Gepubliceerd op 17 dec 2012 13:44
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Adrian Sutil is vrij om een rentree in de Formule 1 te maken. De Duitser benadrukt dat zijn voorwaardelijke gevangenisstraf vanwege het aanvallen van Eric Lux in China vorig jaar niet van invloed is op zijn beschikbaarheid. Sutil is met Force India in onderhandeling voor 2013.

"Mijn management en ik hebben het natuurlijk gecontroleerd. We hebben alle landen bestudeerd en geen juridische belemmeringen gevonden, daarom was ik ook in Bangkok voor de Race of Champions. Al mijn problemen van de vorige winter zijn opgelost, dit is een nieuw begin", aldus Sutil.

"In mijn vijf jaar bij Force India zijn ze vast wel te weten gekomen hoe goed ik ben en wat mijn kwaliteiten zijn. Ik ga niet bedelen voor een zitje. Ze moeten mij ook willen hebben. Ik ga graag voor ze racen, maar alleen als dat gevoel wederzijds is. Ik ben vrij ontspannen. Ik heb gedaan wat ik kon doen en het is aan Force India om de knoop door te hakken."

Force India merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Yannis

    Posts: 925

    Mooi. Dat (juridische) obstakel is dus in ieder geval uit de weg. Ik hoop dat ze de juiste beslissing nemen bij FI. Ik voel de flauwe reacties al op komen, dus ik zal er bij zetten dat dat in mijn ogen in ieder geval een zitje voor Sutil is. Voor de rest boeit het me weinig, hoewel Di Resta wat mij betreft sowieso mag vertrekken.

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 13:47
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Ik heb niets tegen die jongen,maar wat heeft-ie nou eigenlijk in zijn F1-loopbaan laten zien? Niet veel bijzonders toch?

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 14:12
    • hij heeft toch al meer laten zien, dan menige hollanders, die voor een achterhoede team rijden.........
      ;-)

      • + 0
      • 17 dec 2012 - 14:51
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      Als je had gezien hoe de auto presteerde van Sutil, dan zou je nog gek op kijken van zijn resultaten. Officieel staat een P4 op Monza als zijn beste resultaat, maar natuurlijk had dat een podium in Monaco kunnen zijn. Hij heeft best veel talent in verhouding tot een paar andere coureurs.

      • + 0
      • 17 dec 2012 - 15:36
  • terazino

    Posts: 636

    Volgens mij was er sprake van een juridisch obstakel waardoor meneer een strafblad heeft (een een voorwaardelijke straf). Dit zou voor mij voldoende zijn, ongeacht of hij talent heeft (en daar heb ik nog steeds mijn twijfels over), hem niet meer in te huren. Een topsporter heeft een voorbeeld functie. Maar dat is mijn mening.

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 14:59
    • En die mening deel ik, Betrand Gachot moest weken in de UK brommen voor iets wat in mijn ogen vele malen onschuldiger was dan een glas bij iemand in zijn nek steken, en voor Eddie Jordan was dit al voldoende reden hem niet meer te laten rijden.

      • + 0
      • 17 dec 2012 - 15:09
    • Het is hoe je het bekijkt natuurlijk Gachot had te maken met het UK illegaal bezit van pepperspray, dus kan je zeggen gevalletje van voorbedachte raadde. Sutil daarintegen stond gezellig een drankje te drinken zonder intentie om iemand wat aan te doen ..en topsporters voobeeld functie, het zijn wel mensen in dat context kan je ook zeggen dat een verstappen zijn carriere nog lang heeft geduurd.

      • + 0
      • 17 dec 2012 - 16:46
  • Veel hangt af van de motorendeal, als Force India vanaf 2014 met Ferrarimotoren rijdt en ze het sattelietteam van Ferrari worden, eenzelfde constructie als Torro Rosso met Red Bull, maakt toch Bianchi de beste kans denk ik.

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 16:04
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Hopelijk hebben ze bij de catering van Force India voldoende glazen op voorraad....

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 18:54

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar