user icon
user icon

Sutil: "Geen juridische obstakels in de weg voor nieuw begin"

  • Gepubliceerd op 17 dec 2012 13:44
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Adrian Sutil is vrij om een rentree in de Formule 1 te maken. De Duitser benadrukt dat zijn voorwaardelijke gevangenisstraf vanwege het aanvallen van Eric Lux in China vorig jaar niet van invloed is op zijn beschikbaarheid. Sutil is met Force India in onderhandeling voor 2013.

"Mijn management en ik hebben het natuurlijk gecontroleerd. We hebben alle landen bestudeerd en geen juridische belemmeringen gevonden, daarom was ik ook in Bangkok voor de Race of Champions. Al mijn problemen van de vorige winter zijn opgelost, dit is een nieuw begin", aldus Sutil.

"In mijn vijf jaar bij Force India zijn ze vast wel te weten gekomen hoe goed ik ben en wat mijn kwaliteiten zijn. Ik ga niet bedelen voor een zitje. Ze moeten mij ook willen hebben. Ik ga graag voor ze racen, maar alleen als dat gevoel wederzijds is. Ik ben vrij ontspannen. Ik heb gedaan wat ik kon doen en het is aan Force India om de knoop door te hakken."

Force India merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Yannis

    Posts: 925

    Mooi. Dat (juridische) obstakel is dus in ieder geval uit de weg. Ik hoop dat ze de juiste beslissing nemen bij FI. Ik voel de flauwe reacties al op komen, dus ik zal er bij zetten dat dat in mijn ogen in ieder geval een zitje voor Sutil is. Voor de rest boeit het me weinig, hoewel Di Resta wat mij betreft sowieso mag vertrekken.

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 13:47
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Ik heb niets tegen die jongen,maar wat heeft-ie nou eigenlijk in zijn F1-loopbaan laten zien? Niet veel bijzonders toch?

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 14:12
    • hij heeft toch al meer laten zien, dan menige hollanders, die voor een achterhoede team rijden.........
      ;-)

      • + 0
      • 17 dec 2012 - 14:51
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Als je had gezien hoe de auto presteerde van Sutil, dan zou je nog gek op kijken van zijn resultaten. Officieel staat een P4 op Monza als zijn beste resultaat, maar natuurlijk had dat een podium in Monaco kunnen zijn. Hij heeft best veel talent in verhouding tot een paar andere coureurs.

      • + 0
      • 17 dec 2012 - 15:36
  • terazino

    Posts: 606

    Volgens mij was er sprake van een juridisch obstakel waardoor meneer een strafblad heeft (een een voorwaardelijke straf). Dit zou voor mij voldoende zijn, ongeacht of hij talent heeft (en daar heb ik nog steeds mijn twijfels over), hem niet meer in te huren. Een topsporter heeft een voorbeeld functie. Maar dat is mijn mening.

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 14:59
    • En die mening deel ik, Betrand Gachot moest weken in de UK brommen voor iets wat in mijn ogen vele malen onschuldiger was dan een glas bij iemand in zijn nek steken, en voor Eddie Jordan was dit al voldoende reden hem niet meer te laten rijden.

      • + 0
      • 17 dec 2012 - 15:09
    • Het is hoe je het bekijkt natuurlijk Gachot had te maken met het UK illegaal bezit van pepperspray, dus kan je zeggen gevalletje van voorbedachte raadde. Sutil daarintegen stond gezellig een drankje te drinken zonder intentie om iemand wat aan te doen ..en topsporters voobeeld functie, het zijn wel mensen in dat context kan je ook zeggen dat een verstappen zijn carriere nog lang heeft geduurd.

      • + 0
      • 17 dec 2012 - 16:46
  • Veel hangt af van de motorendeal, als Force India vanaf 2014 met Ferrarimotoren rijdt en ze het sattelietteam van Ferrari worden, eenzelfde constructie als Torro Rosso met Red Bull, maakt toch Bianchi de beste kans denk ik.

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 16:04
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Hopelijk hebben ze bij de catering van Force India voldoende glazen op voorraad....

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 18:54

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar