user icon

D'Ambrosio knokt om plekje op de grid voor 2013 te bemachtigen

  • Gepubliceerd op 07 dec 2012 09:52
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Jerome D'Ambrosio heeft de hoop dat hij volgend jaar terug keert op de startopstelling van de Formule 1 nog niet opgegeven. De Belg, dit seizoen test- en reserverijder bij Lotus, erkent dat het een lastig verhaal wordt om daadwerkelijk een stoeltje te bemachtigen, maar dan heeft hij het ten minste geprobeerd. D'Ambrosio testte vorige week nog met een DTM-wagen van Mercedes, maar hij vindt het nog te vroeg om naar andere series te kijken.

"Nog niet alle zitjes zijn vergeven in de Formule 1. We zijn er mee bezig. Het is zwaar. We zien wel hoe het zich ontvouwt. De tijd zal het leren. Met het seizoen achter de rug zullen de bepalende mensen knopen door hakken over 2013. Het is moeilijk, er zijn veel coureurs die naar een paar plekken dingen. Het enige dat ik kan zeggen is dat ik van de Formule 1 hou. Ik vond het in 2011 geweldig om op de grid te staan, ook al was het niet in een topauto. Ik genoot dit jaar ook van mijn optreden in Monza. Dit is wat ik graag doe en ik knok om zo lang mogelijk in de Formule 1 te blijven. We zien wel. Nog een jaar zonder racen zou zwaar zijn. Als ik alleen als derde rijder aan de bak kan, dan zien we wel wat we doen", aldus D'Ambrosio tegenover Autosport.

Lotus merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Bengelke waar blijf je?

    • + 0
    • 7 dec 2012 - 09:57
    • die meldt zich ongetwijfeld snel...

      Ik hoor de naam Jerome D\'Ambrosio zelden vallen als het om beschikbare stoeltjes gaat, ik vrees dat het voor Jerome al net zo\'n moeilijke opgave gaat worden als voor van der Garde.
      Weet iemand of Jerome ook een aardig budget kan meebrengen of is ook dit een rijder die (tegen beter weten in) probeerd op talent in de F1 te komen?

      • + 0
      • 7 dec 2012 - 10:00
    • Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren..

      Hetzelfde geldt voor giedo, hij zal best wel kunnen rijden en met het team samen kunnen werken, maar snap het vanuit caterham ook wel..

      Hij is 27(dacht ik) en het is niet voor niks dat hij nog geen stoeltje heeft gekregen in die jaren, dat zullen ze daar ook wel weten.

      Dus de vraag is of ze dat wel willen een coureur die haast geen ervaring heeft (behalve test werk) en al deze leeftijd heeft.

      • + 0
      • 7 dec 2012 - 10:12
    • het zou nu het moment zijn, om in de lotus te kruipen. Zo kan hij vette zen titelreeks een halt toeroepe. Ook zou em aan lotus bewijze dat hij, zonder enige troubs, de eerste coureur van het team, doet verbleke......... En das moeilijk, om een witte nog witter te krijge ;-)

      • + 0
      • 7 dec 2012 - 10:23
    • @plukjee: zwijg nu toch ees over giedo, we hebbe het hier over goeie coureurs, rijders die zich de tijd nemen, om saaie races op te vrolijke met een sliding in de pits :-)

      • + 0
      • 7 dec 2012 - 10:26
    • Wel, Jerommeke was alvast goed onderweg in Monza zijn teamgenoot, het IJsmenneke, te doen smelten.

      • + 0
      • 7 dec 2012 - 10:31
    • @bengelke

      Hij is in ieder geval goed voor de amusementswaarde van de sport;)

      • + 0
      • 7 dec 2012 - 11:51
  • lars75

    Posts: 8.908

    Onze Belgische vrienden kunnen zich beter concentreren op Stoffelke ipv Jerommeke :-)

    Net als wij meer hoop hebben in Frijns dan in Giedo :-)

    Maar zowel Giedo als Jerome verdienen op basis van hun prestaties in het verleden een kans in de F1. Beiden hebben een vergelijkbaar budget en vergelijkbaar talent. Jerome heeft zijn (al dan niet eerlijke) kans al gehad, Giedo nog niet. Daarom is het nu de kans aan Giedo hoop ik :-)

    Verder blijven wij hopen op een mooie toekomst voor Frijns (en in de verdere toekomst de Vries en Verstappen) en hebben onze Belgische vrienden ook een mooi talent in het vooruitzicht in de vorm van Stoffel!

    • + 0
    • 7 dec 2012 - 11:15
    • masf1

      Posts: 7.063

      word gewoon hopen op frijns,als giedo het zou worden had het al bekend geweest denk ik

      • + 0
      • 7 dec 2012 - 11:26
  • ben

    Posts: 296

    Jerome heeft al lekker een jaar F1 gereden en is nu nog steeds 3e rijder zonder te betalen,al bij al zo slecht niet!

    • + 0
    • 8 dec 2012 - 07:34

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar