user icon

Maldonado: "Ik kon het gat richting Fernando controleren"

  • Gepubliceerd op 13 mei 2012 17:00
  • comments 8
  • Door: Robin Smeets
Pastor Maldonado verraste vandaag vriend en vijand door de zege voor zich op te eisen in de Spaanse Grand Prix. De coureur uit Venezuela maakte zelf geen enkele fout in de race en hield Fernando Alonso achter zich. Na afloop was Maldonado uiteraard erg tevreden.

"Het was best spannend nog", begon Maldonado. "We moesten de banden goed in de gaten houden en door de slijtage konden we niet meer hard pushen. We moesten namelijk nog de banden goed houden om Fernando in de slotfase achter me te kunnen houden. Er waren enkele momenten waarbi jhij erg dichtbij kwam, met name op het einde van het rechte stuk, maar we konden het gat in stand houden en de race controleren."

"Onze snelheid was vandaag erg goed en de auto was echt fantastisch. We maakten nog een klein foutje tijdens de pitstop, maar gelukkig had dit geen invloed op onze prestaties. Dit is een geweldige dag en het hele team heeft hard gewerkt om de auto te krijgen zoals deze nu is. Het is mijn eerste podiumplaats en mijn eerste zege, dus je kunt je wel voorstellen hoe ik me nu voel."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Dat zijn Vettel 2011 taferelen, wie had er ooit gedacht dat van een Williams te gaan meemaken dit jaar. Al had het een ander verhaal geweest als Lewis van voren had gereden denk ik.

    • + 0
    • 13 mei 2012 - 17:09
    • DRF

      Posts: 1.315

      Ja dat is waar maar ik denk dat Maldonado dan alsnog een kans had. Op de harde band in de long-runs waren ze superieur, de McLaren juist wat minder. Had nog spannend kunnen worden.

      • + 0
      • 13 mei 2012 - 17:13
  • DRF

    Posts: 1.315

    Ja banden banden banden. Sleutelwoord van 2012. Ik weet niet of het leuk is. Ja aan de ene kant, nee aan de andere. Sauber en Williams doen het met name zo goed omdat ze de banden goed kunnen laten werken. Hun \'window\' is vrij groot. Maar is dat belangrijker dan een goede snelle auto bouwen? Misschien..
    Er zijn ook geruchten die suggereren dat de banden niet consistent zijn. Dus dat het ene setje banden softs niet even goed is als het andere setje softs. Dat zou in ieder geval sommige gigantische gaten tussen coureurs verklaren maar goed laten we er niet vanuit gaan. Het spektakel is enorm dit jaar. Maar van mij mogen de banden een iets kleinere rol spelen en men moet net wat langer kunnen pushen..

    • + 0
    • 13 mei 2012 - 17:11
  • DRF

    Posts: 1.315

    Brand!!!! Brand in de Williams garage!!! Sky spreekt over een aantal gewonden

    • + 0
    • 13 mei 2012 - 17:23
    • huh?

      • + 0
      • 13 mei 2012 - 17:41
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Grote explosie achter in de garage, waarschijnlijk KERS. 1 Mechanic is naar het ziekenhuis en er hangt rook in het hele paddock. Jenson Button heeft op zijn Facebook een aantal foto\'s geplaatst. Hier is een live update: www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/18047197

      • + 0
      • 13 mei 2012 - 17:44
  • banton

    Posts: 111

    Alsonso kwam aan het begin van de laaste dichter bij dan Maldonado zou willen. Alsonso geeft aan dat op hij op het eind \'raar\' gedrag van zijn auto had waarschijnlijk veroorzaakt door een afgebroken aerodynamisch onderdeel.

    • + 0
    • 14 mei 2012 - 08:52
    • Alonso heeft niet een poging kunnen doen tov Maldonado. Leuk dat hij door DRS op een kleine seconde kon blijven hangen voor een paar ronde, maar Maldonado heeft niet een ronde doorgepusht aan het einde, niet een.

      • + 0
      • 14 mei 2012 - 23:26

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 190
  • Podiums 0
  • Grand Prix 172
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar