Buitenlandse pers: 'Verstappen was briljant op de Nürburgring'

Max Verstappen was op koers om de legendarische 24 uur van de Nürburgring te winnen. Echter waren het mechanische problemen die de Nederlander en zijn teamgenoten ervan weerhield om de endurance-klassieker als eerste te eindigen. Desondanks was de buitenlandse pers zeer te spreken over de verrichtingen van de viervoudig wereldkampioen in de Formule 1

Verstappen was niet bij te houden in zijn Mercedes. Op de Nordschleife trok hij een gigantisch gat met de rest van het veld, maar moest later toekijken hoe de aandrijfas van Daniel Juncadella de geest gaf. Uiteindelijk wonnen Maro Engel, Maxime Martin, Luca Stolz en Fabian Schiller, eveneens in een Mercedes. 

'Verstappen had cruciale rol'

De buitenlandse autosportmedia concludeerde dat het waanzinnig was wat Verstappen op de Nürburgring liet zien. Zo ook het Britse Sky Sports die stelden dat de 28-jarige op het punt stond om autosportgeschiedenis te schrijven. 

'Verstappen had een cruciale rol gespeeld om zijn auto aan de leiding te krijgen met indrukwekkende gedurfde inhaalsingen in zijn eerste stint op zaterdagmiddag, voor een spannend gevecht met de zuster #80 Mercedes, die de race won, tijdens de nacht en tot zondagochtend', zo schreef het Britse medium. 

'Verstappen heeft veel pech gehad' 

Ook het Duitse Kicker keek met open mond toe hoe Verstappen zijn racetalent etaleerde op de Nürburgring. Echter constateerden zij dat de Nederlander - die eerder gediskwalificeerd werd op de Nordschleife - veel pech heeft gehad op het Duitse circuit. 

'Verstappen heeft na een technische storing alle hoop op een overwinning in zijn debuut in de 24-uursrace op de Nürburgring moeten begraven', aldus het Duitse medium. 'Voor Verstappen zette dit zijn pech voort bij zijn starts in sportwagenraces op de Nordschleife', voegden zij daaraan toe. 

'Verstappen was briljant tijdens 24 uur' 

Volgens het Spaanse Mundo Deportivo was Verstappen briljant, maar schroomde niet om ook even landgenoot Juncadella in het zonnetje te zetten. 'De start was vooral veelbelovend dankzij een geweldige start van Juncadella, die al snel posities won en Mercedes in de strijd om de leiding plaatste', zo klonk het. 

'Het zou echter Verstappen zijn die de race zou afsteken met een briljant optreden in zijn nachtelijke estafette', zo sloten zij uiteindelijk af. 

 

Illym3ns

Posts: 232

Je hoeft het natuurlijk niet te lezen. Je wordt volgens mij er niet toe gedwongen.

Ik snap de weerstand van mensen hierin niet zo. We mogen toch trots zijn dat uit ons kleine landje zo'n grote coureur komt? Ik vind het echt waanzinnig. Waar Max komt, staat de wereld meteen op zn kop. En hij heef... [Lees verder]

  • 25
  • 18 mei 2026 - 15:45

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Beri

    Posts: 6.923

    Hoeveel dagen van dit soort berichten krijgen we nog? Ik hoop maar tot zondag, tot Rinus de 500 wint.

    • + 8
    • 18 mei 2026 - 13:48
    • The Wolf

      Posts: 979

      Mick gaat winnen

      • + 1
      • 18 mei 2026 - 13:50
    • F1jos

      Posts: 5.344

      Men is nog steeds verbaasd door het optreden in het midden van de nacht van een van de beste coureurs van ons tijdperk, en naar alle waarschijnlijkheid, van alle tijden.

      • + 12
      • 18 mei 2026 - 14:00
    • Dikkedop

      Posts: 789

      We hebben nog geen reacties van F1 coureurs gezien of van mekies of van GP of van Jos the Boss of van Olaf Mol of van .... dus reken maar dat we elke dag nog een vergelijkbaar bericht krijgen.

      • + 3
      • 18 mei 2026 - 14:20
    • Interessante woordkeuze: inhaalsingen.

      • + 6
      • 18 mei 2026 - 14:20
    • Dat zou pas echt wereldnieuws zijn, van mij mag het werkelijkheid worden

      • + 0
      • 18 mei 2026 - 14:26
    • Dit was slechts (een handgreep uit) de buitenlandse pers @Beri, de binnenlandse pers moet nog volgen...

      • + 1
      • 18 mei 2026 - 15:28
    • Illym3ns

      Posts: 232

      Je hoeft het natuurlijk niet te lezen. Je wordt volgens mij er niet toe gedwongen.

      Ik snap de weerstand van mensen hierin niet zo. We mogen toch trots zijn dat uit ons kleine landje zo'n grote coureur komt? Ik vind het echt waanzinnig. Waar Max komt, staat de wereld meteen op zn kop. En hij heeft me potdomme ook een geweldige race gereden daar op de Nürburgring. Hij declasseerde het hele veld. Heb echt genoten. Na 20 uur racen zaten 1 en 2 nog kort bij elkaar. En daarna nam Max het stuur over en reed ie even 50 seconden weg, niet normaal.

      • + 25
      • 18 mei 2026 - 15:45
    • Eens met @Illym3nis; ik snap dit geklaag ook nooit.

      • + 2
      • 18 mei 2026 - 23:31
    • Beri

      Posts: 6.923

      Je hoeft het natuurlijk niet te lezen. Je wordt volgens mij er niet toe gedwongen.

      Ik heb even nagedacht of ik hier op zou reageren, maar ik doe het toch.
      Wat is dit voor een kortzichtige reactie? Een artikel, of de insteek er van, staat mij niet aan en ik ben dan degene die er niks van mag zeggen als ik de bui al zie hangen dat in de komende dagen/weken we getuige gaan zijn van het uitmelken van een enkele gebeurtenis?
      Het is een pijnpunt wat mij er in recente tijden er van weerhouden heeft om op dit platform enigszins actief te zijn; het uitmelken van 1 enkel interview of gebeurtenis waar vervolgens 10 artikelen over geschreven worden met schreeuwende koppen. Het heeft niks met de inhoud meer te maken, want dat wordt continue herhaald en op 1 kleine context verandering, zie je 90% van hetzelfde artikel terug in andere artikelen. Dus nee, inderdaad, ik hoef het niet te lezen. Maar ik hoef ook mijn mening niet voor me te houden. Ik was altijd best actief hier. Maar de verandering van, wat ik beschouw, professionalisme waarin dit platform zich terecht op de schouder klopt zoals 10 jaar geleden de school met Verstappen, is iets wat lang vervlogen is. Het is nu hier niet eens meer het niveau van de grootste krant des Lands, maar eerder tot Brits tabloid niveau. En dat vind ik jammer. Het is een strategie en wellicht bittere noodzaak voor de klikjes, maar sommige mensen jaag je er mee weg. Mij bijvoorbeeld. En daar mag ik heus mijn mening wel over geven, ongeacht dat je van mening bent dat ik het artikel "natuurlijk niet hoef te lezen". Want zo werkt het niet; meningen mogen hier gegeven worden. Ook kritische meningen.

      • + 5
      • 19 mei 2026 - 07:11
    • Mensen die zo een lange momologische klaagzang uitbraken komen mij zeer ongelukkig over.
      Geniet van het leven zou ik zeggen en maak je niet druk.

      • + 3
      • 19 mei 2026 - 08:31
    • @Beri, mocht Rinus de Indy winnen (die kans is erg klein) dan volgen daar minstens 50 berichten over. Dat wil je toch niet?

      • + 0
      • 19 mei 2026 - 11:33
    • Beri

      Posts: 6.923

      Je reactie getuige van een totaal gebrek aan sociale vaardigheden, sociale interactie en empathie @Snailer. Precies wat ik ook bij jou verwacht.

      • + 1
      • 19 mei 2026 - 13:07
    • Illym3ns

      Posts: 232

      Beri, je mag zeker je mening geven. Maar die geef je helemaal niet in je eerste reactie. En dan ben ik kortzichtig. Je tweede bericht niet gelezen, veel te lang. Oke...dat is dan wel weer wat kortzichtig van mij..

      • + 0
      • 22 mei 2026 - 09:18
  • AUDI_F1

    Posts: 3.858

    Als rookie met een team wat voor de 1e keer meedoet, ging het zeer goed. Helaas van de pech. Ik geloof dat ooit een Toyota LMP1 in de laatste ronde stil viel en alsnog niet won. Racen kan soms bitter hard zijn.

    • + 0
    • 18 mei 2026 - 21:09

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar