Verstappen bevestigt: "Volgend jaar wil ik weer meedoen aan 24 uur Nürburgring"

Max Verstappen heeft na zijn deelname aan de 24 uur van de Nürburgring al voorzichtig vooruitgeblikt op een mogelijke terugkeer. De Nederlander genoot zichtbaar van zijn avontuur op het iconische Duitse circuit en sluit een nieuwe deelname volgend jaar niet uit, al houdt hij voorlopig nog een slag om de arm.

Na afloop van het raceweekend blikte Verstappen tevreden terug op zijn prestaties. De Red Bull-coureur voelde zich goed in de wagen, maar onthulde tegelijk dat hij in de slotfase nog dicht bij een stevig ongeluk kwam. Ondanks dat hij door problemen met zijn Mercedes niet kon winnen, oogde hij tijdens de race positief.

Verstappen wil terugkeren naar Nürburgring

Verstappen liet na afloop verstaan dat hij de smaak helemaal te pakken heeft gekregen op de Nürburgring. De Nederlander hoopt volgend jaar opnieuw deel te nemen aan de etmaalrace, al is daar één belangrijke voorwaarde aan verbonden.

"Ik zal proberen volgend jaar terug te keren naar de 24 uur van de Nürburgring, maar het hangt af van mijn agenda", aldus Verstappen. De wereldkampioen benadrukte daarmee meteen dat zijn drukke Formule 1-schema bepalend zal zijn voor een eventuele comeback.

Verstappen ontsnapt aan crash in slotfase

Naast zijn toekomstplannen blikte Verstappen ook terug op zijn raceweekend. De Red Bull-coureur gaf aan dat hij bewust geen onnodige risico’s wilde nemen en vooral gefocust bleef op een foutloze rit.

"Ik heb geprobeerd de auto veilig te houden. Ik heb me goed gevoeld", klonk het tevreden bij Verstappen. Toch kende de Nederlander nog een hachelijk moment in de slotfase: "Ik ben heel dicht bij een ongeluk geweest in de laatste ronde. Voor mij raakten twee auto's elkaar."

Ondanks dat moment bleef de conclusie positief. "We hadden niet beter kunnen zijn. Nu moeten we de concentratie vasthouden", besloot Verstappen.

[i] Verstappen bevestigt: "Volgend jaar wil ik weer meedoen aan 24 uur Nürburgring." [/i]

Perkins bevestigt: "Volgend jaar ga ik weer kijken naar 24 uur Nürburgring."

Man-oh-man, wat was dit gaaf!

  • 26
  • 17 mei 2026 - 16:23

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Off topic.

    Heb hier afgelopen week al gemeld dat Ayao Komatsu van Haas niet tevreden is over Ocon en gecharmeerd is van Yuki.
    Het Japanse F1 Gate komt nu met het gerucht dat Ocon misschien niet eens het jaar uit zal rijden.
    (Yuki ligt echter voor '26 vast bij RBR)

    Slechte vertaling vanuit het Japans:

    Esteban Ocon Haas F1 halverwege terugtrekking waarschijnlijk relatie met Ayao Komatsu
    17 mei 2026 12:15
    Een donkere wolk wappert over het seizoen 2026 van Esteban Ocon (Haas F1 Team).
    Terwijl de strijd van de opening doorging, ontstond de theorie van de verslechtering
    van de relaties met teamvertegenwoordiger Ayao Komatsu, en er werd gemeld dat
    overzee, "er een mogelijkheid is om midden in het seizoen een zetel te verliezen".

    Ocon, die eind 2025 het Alpine F1-team verliet, is sinds 2026 bij Haas in dienst.
    Zelfs in het nieuwe land kan de stroom echter niet worden veranderd, en tot nu toe
    zijn er maar één punt te verdienen. Hij wordt vergeleken met een situatie waarin
    zijn teamgenoot Oliver Bareman 17 punten heeft gescoord en gedwongen wordt
    tot een zware plek.

    Relatieverslechtering theorie komt naar voren na de GP van Miami
    Volgens berichten zijn Ayao Komatsu en Ocon naar verluidt in het weekend van de
    Grand Prix van Miami verslechterd. Ocon slaagde er niet in om opnieuw punten te
    scoren, en de evaluatiedaling in het team vordert verder.

    De Braziliaanse journaliste Julian Serraソリ vertelde UOL Esporte over de huidige
    situatie met Ocon:

    "Ayao Komatsu heeft geen hoge pet op van Ocon. Hij heeft duidelijk een hekel aan hem en is ook niet tevreden over zijn huidige prestaties.”

    “Ik heb zelfs gehoord dat het onzeker is of Ocon het seizoen wel tot het einde kan uitrijden. Kortom, de huidige situatie van Ocon is absoluut niet rooskleurig.”

    Ocon had ook in het seizoen 2025 vaak moeite met Bearman, maar in 2026 is de kloof nog groter geworden. Bearman blijft zowel in de kwalificaties als in de races de overhand houden, wat naar verwachting ook van invloed is op Ocons positie binnen het team.

    • + 2
    • 17 mei 2026 - 16:11
  • Verstappen bevestigt: "Volgend jaar wil ik weer meedoen aan 24 uur Nürburgring."

    Perkins bevestigt: "Volgend jaar ga ik weer kijken naar 24 uur Nürburgring."

    Man-oh-man, wat was dit gaaf!

    • + 26
    • 17 mei 2026 - 16:23
    • Driver87

      Posts: 709

      Ik moet zeggen dat ik hem langs zag komen op youtube en dacht: laat ik even kijken.... Vervolgens heb ik flink wat uren zitten wegkijken. Ik vond het vermakelijk om te zien en respect voor de rijders die deze baan uit hun hoofd kennen en met zoveel ballen klevend achter elkaar er overheen schieten

      • + 6
      • 17 mei 2026 - 16:39
    • "Verstappen bevestigt: "Volgend jaar wil ik weer meedoen aan 24 uur
      Nürburgring.""



      Hohoho, Domenicali is in staat om de kalender voor volgend jaar zo in elkaar te draaien dat er tijdens dat weekend een F1 weekend is.

      • + 7
      • 17 mei 2026 - 16:44
    • Flupke bevestigt:
      "Volgend jaar kijk ik met Perkins mee"

      • + 3
      • 17 mei 2026 - 16:44
    • Dan kiezen Verstappen en Perkins toch voor 'De 24 uur van de
      Nürburgring' @Pietje...

      • + 4
      • 17 mei 2026 - 16:54
    • AUDI_F1

      Posts: 3.847

      Idd heeft Dominicali daar ook een stem in.
      Maar ik denk dat er ook heel veel stemmen (Mercedes, NLS en meer) richting Dominicali zeggen dat hij dat weekend geen F1 race in moet plannen. En misschien is het ook verstandeig om geen race te zetten op het Le Mans weekend.

      • + 6
      • 17 mei 2026 - 17:16
    • Wat heb ik van endurance genoten. Heb veel belangrijke momenten gezien de 4 keer dat ik heb gekeken. Heb ook een deel van de stint van Verstappen in de nacht gezien. Kon gewoon niet opstaan.

      Stoer mannen in echte raceauto's. Hoog niveau. Wiel aan wiel. Rondes lang zelfs een stint lang som.
      Het is prachtig. Ik begrijp nu nog meer waarom ik met F1 kijken ben gestopt. Net als bij FE kun ik verder de F1 fans die er wel van kunnen genieten veel plezier. Uiteraard.

      Maar mij niet gezien. Hopelijk gaat Verstappen in op de uitnodiging van Bathhurst. Ik ben dan als het even kan ook weer aanwezig om te kijken.

      En volgend jaar? duurt mij veel te lang.

      • + 6
      • 17 mei 2026 - 18:17
    • Snork

      Posts: 22.587

      Hoewel Max niet meedoet aan 24 uur van Le Mans, kijk ik ook uit naar die race. Met de LMP1 bolides die belachelijk snel zijn.
      Wanneer:
      10 & 11 juni: Vrije trainingen en kwalificaties
      12 juni: Rustdag op het circuit
      13 & 14 juni: De hoofdrace met start op zaterdag 13 juni om 16:00 uur en finish 24 uur later op zondag 14 juni.

      • + 2
      • 17 mei 2026 - 22:23
    • Snork, gisteren had je het hier ook al over.
      Ik hou niet zo van die prototypes.
      Als ik kijk, en dat zal wel gebeuren, kijk ik toch weer naar de GT3 die ook meerijdt.

      Ook met die LMP wagens heb je verschillende klasse's, maar je hebt wel gelijk met die snelheid.
      Ook de bochten snelheid is fabuleus met die LMP's.

      • + 1
      • 17 mei 2026 - 22:44
    • Het was een super race! Ook ik ga volgend jaar weer kijken! Man, man wat een spektakel met Max en zijn team. Er waren zo rond de 350.000 bezoekers ofzoo. Hadden ze daar nog nooit meegemaakt. F1 en de FOM zullen wel heel snel in conclaaf gaan over hoe ze dat kunnen coveren. Die Ben roept altijd wel er is niemand groter dan de sport. Nou neem van mij aan.......Max!

      • + 1
      • 17 mei 2026 - 22:58
  • 919

    Posts: 4.426

    Maar eerst de Bathurst 1000 met V8 Supercars. 👌

    • + 2
    • 17 mei 2026 - 16:31
    • Daar gaat ook al een gerucht over @919, wat zou dat mooi zijn!

      • + 0
      • 17 mei 2026 - 16:55
    • Dai is tijdens hetzelfde weekend als van de Singapore GP.

      • + 0
      • 17 mei 2026 - 18:33
    • 919

      Posts: 4.426

      Niet in 2027, hebben ze naar februari gehaald, met een onderliggende reden. 😉

      • + 4
      • 17 mei 2026 - 18:39
    • @919, DIT jaar heb ik het over; het weekend van 11 oktober.

      • + 0
      • 17 mei 2026 - 19:13
    • 919

      Posts: 4.426

      Dat was wel duidelijk hoor Pietje 😉

      • + 6
      • 17 mei 2026 - 19:16
  • Ik heb alle race stints gezien, de een op de Nurnberg Ring yoetoep en de andere stints op red bull ‘on board’ yoetoep. Ik heb genoten van de skills van Verstappen op deze 25,3 lange circuit. Verstappen was dominant als hij op de baan was. Alleen Maro Engel kon Verstappen bijhouden, maar hier toch een kanttekening, mede door de gele vlaggen kon Maro Engel Verstappen bijhouden. Bij de andere stint, wederom Maro Engel als tegenstander, was de baan vochtig/nat, en minder gele vlaggen oponthoud, daar had Maro Engel geen antwoordt op de snelheid van Verstappen. Ik kan ook wel doorgaan met Verstappen dit en dat, dit weekend deze rijder een genot om naar te kijken, bedankt Nurnberger Ring.

    • + 14
    • 17 mei 2026 - 16:42
    • AUDI_F1

      Posts: 3.847

      Nurnburg .... en niet Nurnberg, dat ligt ergens anders.

      • + 2
      • 17 mei 2026 - 17:17
    • Uiteraard, Nurnburg☺️ 🏰

      • + 0
      • 17 mei 2026 - 17:20
    • Verstappen was een maat te groot voor alle wereldtoppers van de GT3. Echt bijzonder om te zien.

      • + 12
      • 17 mei 2026 - 17:25
    • En dan de gedachte dat we over 5 weken naar Red Bull Ring F1 race, verblijven op de camping aldaar, of de race dan net zo mooi gaat worden…..hopenlijk is het dan droog en hebben we veel lol 😊

      • + 1
      • 17 mei 2026 - 18:10
    • Goede analyse, monzaron. Heb nog een aanvulling. De gele fase en de slipstream. Wil een rijder weg kunnen rijden, dan moet de slipstream gebroken worden. Dat was goed te zien de laatste stint tegen Engel. Verstappen reed uiteindelijk na de eerste ronde tegen Engel weg naar ruim 31 seconde voorsprong. Komend van 5 voorsprong. Dat het na de wissel plots 49 was begrijp ik nog steeds niet van hoe dat kon. Maar dat terzijde.
      Trouwens ook de eerste stint gisteren tegen Engel gaf wel aan dat in de basis Verstappen sneller was. Hij reed een gat van 7 seconde of zo dicht in minder dan een ronde.
      Dat gezegd hebbend. Engel is een ijzersterke rijder. Haase is het maar kon het niet laten zien nu. Estre (oid) deed mooie dingen. Die crashte uiteindelijk door een oliespoor. Niet helemaal zijn schuld dus. En tot slot viel me di Phillippi (oid) op. Wat een actie had die om t=de twee AMG's! Wowo!

      Die andere is trouwens ook een circuit. Het is een zeer begrijpelijke fout.

      • + 4
      • 17 mei 2026 - 18:26
    • @snailer op de on boards stream van RB waren prima rustige commentators (eng) Verstappen blijkt nog niet de ervaring van Maro omtrent omgaan met verkeer en gele vlaggen, Verstsppen deed in principe het vuile werk voor zijn vervolger die volledig profiteerde van de inhaalmomenten. Maar de skills die Verstappen liet zien zo dichtbij als je de onboards had gezien, kippevel, m’n vrouw keek van de schrik telkens de andere kant op. De teamleider zei het na de race nog, ‘ik keek boven de beelden van de stints van Verstappen, ik denk dat ik wel meerdere hartinfarcts heb gehad’ wel hard gezegd maar met veel trots. ;)

      • + 1
      • 17 mei 2026 - 18:46
    • "Verstsppen deed in principe het vuile werk voor zijn vervolger die volledig profiteerde van de inhaalmomenten.". Denk je niet dat de voorste rijder altijd het vuile werk moet doen en dat de achtervolger meestal profiteert? Ik denk het niet, ik weet het wel zeker De ingehaalde moet eenmaal ruimte geven, dat vraagt timing en tijd.. Als hij dat gedaan heeft zal hij als het goed is nooit de deur dichtgooien voor de achtervolger

      • + 2
      • 17 mei 2026 - 19:04
    • Als je het toch gaat corrigeren...

      Het is Nürburgring.

      Dus:
      - geen n tussen de r en de b,
      - puntjes op de eerste u,
      - Nürburgring is één woord.

      • + 6
      • 17 mei 2026 - 20:30
  • Nog niet genoeg GT?
    Komend weekend op Zandvoort: DTM, ADAC GT Masters en Porsche.
    Zit je voor 'n paar knaken daar waar de actie is......en de herrie van brullende motoren.

    Doe jezelf 'n plezier en ga eens kijken.
    Ik kan niet, ik heb jammer genoeg wat anders te doen...

    Voorgaande jaren ben ik wel geweest.

    • + 1
    • 17 mei 2026 - 20:06
    • Dacht @Ouw met "GT", dat moet wel over Grote Tieten gaan, viel dat ff tegen...

      • + 0
      • 17 mei 2026 - 20:37
    • Dan wordt het Grote Tampeloeres.

      • + 0
      • 17 mei 2026 - 20:51
  • sebogier

    1 u.
    Great to feel the atmosphere @24hnbr today. Congrats to @maroengel for the win
    and to Max for showcasing one more time what an amazing driver he is - in any car!
    What’s next @maxverstappen1? Maybe rally like your father? 😜
    #redbull #family

    maxverstappen1

    48 m.
    @sebogier you as teacher? 🤪

    Seb, Maro, Jos en Max:

    ibb.co/NgZfc7s6

    • + 1
    • 17 mei 2026 - 20:45
  • Ik heb de onboard camera van #3 de hele tijd gekeken op YouTube en ik vond het veel beter dan de race kijken. Machtig hoe ze de autos inhalen en de stint in de Nacht was werkelijk uniek voor mij. Ik heb het ervan genoten. Jammer voor Max en teamgenoten om door de falende techniek de strijd te moeten staken

    • + 1
    • 18 mei 2026 - 03:35

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

MCGrand Prix van Monaco

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar