user icon
user icon

Kimi Raikkonen blesseert linkerhand bij sneeuwscooter-race

  • Gepubliceerd op 10 dec 2011 16:45
  • comments 34
  • Door: Robin Smeets
Kimi Raikkonen heeft een kleine blessure opgelopen aan zijn linkerhand, zo werd vanmiddag bekend gemaakt. Tijdens een race met sneeuwscooters tijdens het Swatch Snow Mobil-evenement in Saalbach-Hinterglemm kwam de Fin ten val.

Hij ging te hard door een bocht, viel op de grond en blesseerde daarmee zijn linkerhand. De organisator van het evenement vertelde: "Onze arts heeft de hand van Kimi onderzocht en heeft een klein verband aangelegd. Hij zal vandaag wel nog aanwezig zijn bij de voorstelling van prominente deelnemers, maar zal niet meer aan de start verschijnen."

Naast Raikkonen zijn ook andere coureurs aanwezig bij het evenement in Oostenrijk, zoals Nick Heidfeld, Nico Hülkenberg, Sakon Yamamoto, Christian Klien, Patrick Friesacher en Timo Scheider.

Reacties (34)

Login om te reageren
  • een ijsje erop en klaar...:P

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 16:48
  • Titel: Oh Nee! Hij heeft het nog maar net overleefd en kan nooit meer F1 rijden!
    Artikel: Een beetje verband en je kan weer verder...
    Redactie, Seriously?!

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 16:51
    • die arme fransman was even net de vader van massa in 2009.:P

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 16:52
    • Er staat \'blesseert\'
      Raikkonen heeft bij deze val zijn linkerhand geblesseerd. Dat staat zowel in de titel als in het bericht.

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 16:52
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Poe! Nog nooit zo blij geweest met een misleidende kop, haha.

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 17:05
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ter inspiratie voor de redactie, zo kopt Autosport hem: \'Raikkonen unhurt in snow mobile fall\'.
      Zo kan het dus ook.

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 20:37
    • AtteH

      Posts: 1.517

      @Rudi, Autosport ziet het van de positieve (lichte) kan en F1today ziet het van de negatieve (donkere) kant. Maar ja, dat verschil zit hem misschien ook wel in cultuur...

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 21:02
    • Ik snap jullie commentaar echt niet deze keer. Kimi blesseert zijn hand, feit. Al verdraaid hij zijn pink... Dat de meesten hier blesseren gelijkstellen aan verwonden of erger dat is veroorzaakt door gebrekkige kennis van de Nederlandse taal van jullie zijde!

      • + 0
      • 11 dec 2011 - 10:25
    • Jelle

      Posts: 37

      Wat is het probleem hier? Er is niks mis met de kop van het bericht. Er staat gewoon dat Kimi zijn hand blesseert, en dat is precies wat het geval is.
      Neem dan de titel van GPupdate: Räikkönen gewond na crash sneeuwscooter.

      • + 0
      • 11 dec 2011 - 14:36
  • F1McLaren

    Posts: 631

    Haha, er rust een vloek op Lotus Renault..

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 16:54
  • gelukkig geen vangrails in de sneeuw aldaar..

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 16:57
  • Voor hetzelfde geldt breekt ie zijn hand en dan is het weer huilen geblazen.. Ik snap het echt niet hoor hoe je die risico als coureur kunt nemen.. En ook een team zou dit soort dingen altijd moeten tegenhouden net als Mclaren doet. Dat is teminste een professioneel team.

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 17:40
    • Hoe bedoel je ik ben een Mclaren-fan.....

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 18:29
    • JeePee

      Posts: 395

      Welk team? Hij staat tot en met 31 december bij niemand onder contract. Ja, bij Red Bull, maar daarvoor reed hij dit evenement.

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 19:35
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Dan rijst mij de vraag, zal Red Bull persoonlijke sponsor van Raikkonen blijven?

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 21:00
    • Lubke

      Posts: 13

      Bij Mclaren raken ze geblesseerd door een potje tennis!

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 22:07
    • Ik kan me nog wat herinneren over een Montoya.....
      Dus je moet ze thuis laten zitten en niet meer laten bewegen? als ze op de fiets trainen en ze komen iets glad tegen en gaan onder uit is het weer niet goed.....

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 22:19
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Dan moet je kijken wat het doel achter de activiteit is. Fietsen en tennis zijn goede conditie trainingen, tennis ook nog eens voor je reactievermogen. Het nut van een sneeuwscooter race, zeker vergeleken met het risico, kan je je dan weer afvragen.

      • + 0
      • 11 dec 2011 - 11:27
    • Bij McLaren stelen ze liever info van Ferrari of laten Hamilton liegen over wat er op de baan gebeurd...
      Oftewel ieder team zijn eigen ongemakken..

      • + 0
      • 11 dec 2011 - 11:40
    • TJ

      Posts: 619

      @FerrariRules

      Ooooeeeh, onder de gordel!!

      • + 0
      • 11 dec 2011 - 13:45
  • Genoeg ijs en sneeuw in de buurt om het goed af te koelen... -)
    En is zo te horen geen grote blessure..

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 17:45
  • Morgen krijgen we het bericht: Raikkonen blesseert zodanig zijn hand dat hij het formule 1 seizoen van 2012 moet missen.

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 18:13
  • Het gaat niet echt hard dus zal wel meevallen........We komen hem straks wel weer tegen in de Schialm

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 18:21
  • verbandje erop en volgende week is er niks meer aan de hand ;)

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 18:47
    • AndreasF1

      Posts: 816

      Lotus Renault tweette dat het geen big deal was!

      Volgende week doet Kimi trouwens IJshockey!

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 19:50
  • Amaai!

    Posts: 305

    Bij Lotus Renault hebben ze er een handje van weg, hihihi!

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 20:05
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Kubica heeft er inderdaad ook een \'handje\' van. ;-)

      • + 0
      • 10 dec 2011 - 20:52
    • Inderdaad niet zo handig...:)

      • + 0
      • 11 dec 2011 - 11:41
  • Dacht ook dat er iets erg gebeurde maar goed.. een \"sensatie\" mag af en toe ook :-)

    • + 0
    • 10 dec 2011 - 20:53
  • vjenne

    Posts: 544

    Ja, volgens mij valt het allemaal wel mee....

    • + 0
    • 11 dec 2011 - 01:43
  • TJ

    Posts: 619

    Renault treft het wel zeg. Hier zal het wel niet zo\'n vaart lopen als bij Kubica, maar ik denk dat Renault (Lotus) hem nu toch wel aardig knijpt tijdens de winterstops.

    • + 0
    • 11 dec 2011 - 10:40
  • Marcd

    Posts: 397

    Echt een gevalletje niks aan de HAND, hij heeft na het probleempje niet meer gereden maar stond lachend (jawel LACHEND) met een drankje in de hand in de padock, niet te beroerd om een praatje met jan en alleman te maken. Echt een hele ontspannen relaxte Kimi.

    • + 0
    • 12 dec 2011 - 07:49
  • Marcd

    Posts: 397

    Voor foto\'s www.snow-mobile.at/en/gallery/

    • + 0
    • 12 dec 2011 - 07:50
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Jeetje.. Patrick Friesacher. Die geweldige ex-teamgenoot van Albers haha.

    • + 0
    • 12 dec 2011 - 10:18

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 285
  • Podiums 0
  • Grand Prix 104
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar