user icon
user icon

Mallya blikt vol trots terug op prestaties van Force India in 2011

  • Gepubliceerd op 22 nov 2011 13:35
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Hoe de Braziliaanse Grand Prix van komend weekend ook uitpakt, Force India mag trots zijn op wat het dit jaar heeft gepresteerd. Dat is teambaas Vijay Mallya dan ook. Force India staat op het punt om met een zesde plek bij de constructeurs de beste klassering ooit te behalen. De Indiase renstal scoorde in twaalf van de achttien races in 2011 tot nu toe punten.

Heel mooie gegevens, vindt ook Mallya. “2011 is ons meest complete seizoen tot op heden. We hebben een auto ontwikkeld die op alle vlakken vrij sterk is en we hebben het de grote teams bij vlagen knap lastig gemaakt. Ik ben trots op wat we hebben bereikt, het resultaat van toewijding en verbondenheid van alle teamleden. Als we de zesde plaats veilig weten te stellen is dat een mijlpaal voor dit team. Het Formule 1-veld is nog nooit zo competitief geweest. Maar we zijn er nog niet. Ik herinner me vorig jaar nog, toen verloren we de zesde positie in de laatste race op één punt. Onze uitgangspositie is goed, maar ik heb geleerd dat je jezelf nooit rijk mag rekenen voordat het zover is.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Ach, toch mis ik het oude Jordan-team.

    • + 0
    • 22 nov 2011 - 13:40
  • Wel triest dat ie eerst beloofd snel duidelijk te geven over de rijders in 2012, en vervolgens moeten ze alsnog wachten op het besluit. Ik hoop trouwens wel dat ze die 6e plek behouden! Als ze zo doorgaan dan kunnen ze zich meten met Mercedes GP.

    • + 0
    • 22 nov 2011 - 13:54
    • smvs

      Posts: 408

      Ze zullen denk ik nooit constant op het niveau van Mercedes GP blijven. Dat kan met een veel lager budget gewoon niet, tenzij er sprake is van bijzonder omstandigheden zoals een betere motor (Toro Rosso toen Vettel er reed) of foefjes als de dubbele diffusor.

      • + 0
      • 22 nov 2011 - 14:18
    • Ben het compleet eens met FA. De knoop had eerder doorgehakt moeten worden. Dan hadden zowel Sutil als Hülkenberg geweten waar ze aan toe waren. Bovendien, de beslissing moet toch een keer genomen worden.

      Buiten dat, prima jaar voor de mannen van FI. Stiekem hoop ik op een wonder, een pak met punten en een plekje vóór dat armoedige Lotus-Renault waarvoor mijn sympathie is gedaald tot onder het nulpunt.

      • + 0
      • 22 nov 2011 - 16:37
    • Ik ben het eens met Damon Hill. Ik hoop op een wonder voor Di Resta, top 3 ofzo in een knotsgekke finale. Samen met Alguesuari en Alonso het podium verdelen. Alonso 1, Alguesuari 2, en Di Resta 3. Ik gun ze die 6e plek wel, maar gewoon snel duidelijkheid geven voor 2012, want niet eerst iets beloven, en ze dan alsnog laten wachten. Overigens vind ik het niet terecht dat hier word geroepen dat een team met minder budget Mercedes GP niet in kan halen. Mercedes heeft geld zat, maar dat betekend niet dat ze daar bloedsnel mee gaan, integendeel zelfs. Force India gebruikt haar geld een stuk efficienter, en dat werpt zijn vruchten af. En ondanks dat er een stuk of wat mensen weg zijn gegaan naar Sauber en Team Lotus, presteerd het team toch sterk!

      • + 0
      • 22 nov 2011 - 16:44
    • smvs

      Posts: 408

      FI doet het goed, dat staat buiten kijf. Maar ze gaan Mercedes GP gewoon niet constant bijhouden, en zeker volg jaar niet. Er wordt gewoon teveel geïnvesteerd in Mercedes GP.

      • + 0
      • 22 nov 2011 - 22:03
    • Sprokkel

      Posts: 517

      @smvs
      Met geld koop je niet altijd succes!
      Ja, Mercedes is flink aan het investeren, maar of dat zich ook gaat uitbetalen moeten we nog maar afwachten.

      • + 0
      • 23 nov 2011 - 10:56

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar