Senna teleurgesteld na prestatie van Renault in Abu Dhabi

  • Gepubliceerd op 13 nov 2011 18:21
  • 16
  • Door: Nathan Kop
Bruno Senna zegt weinig troost te putten uit de prestatie van zijn team Lotus Renault GP na de race in Abu-Dhabi. De Braziliaan kampte met de prestaties van zijn auto tijdens het gehele weekend en ook in de race kwam het voor hem niet van de grond. In de race had Senna problemen met zijn KERS-systeem. Daarnaast ontving de Renault-coureur een drive-trough penalty voor het negeren van blauwe vlaggen.

Senna, na zijn finish op de 16e plaats, verklaarde dat er niet veel was om over naar huis te schrijven: "Laat ik eerlijk zijn, er is geen enkele troost te halen uit de prestatie die we vandaag neer hebben gezet. We hadden problemen met KERS, een drive-trough en een auto die sowieso niet echt goed te besturen was op dit circuit. Tel dat bij elkaar op en je vindt ons terug op de plaats waar we gefinisht zijn."

Hij vervolgt:" We hadden dus veel tijd goed te maken en we deden een strategische gok. Ook dat pakte niet uit zoals we hadden gewild. Hopelijk komt het er in Brazilië beter uit, laten we hopen dat we daar een beter weekend hebben."

Ook Senna's teamgenoot Vitaly Petrov had niet zijn dag. Na een probleem met het DRS-systeem op zijn auto eindigde de Rus als 13e.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Hoe kan een team in een seizoen zo ver wegzakken. Van twee podiumplaatsen naar buiten de top 10 vallen. Zelfs MGP heeft geen podium kunnen pakken en die zijn zelfs nu niet weggezakt.

    • + 0
    • 13 nov 2011 - 18:29
    • geen echt ervaren rijder die het team voorttrekt zal er 1 van zijn.

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 18:30
    • Heidfeld bracht ook niets meer....

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 18:48
    • VDS21

      Posts: 1.265

      Aan die voorwaartse uitlaten kon je niet echt veel verbeteren. In het begin konden ze goed meekomen omdat de anderen hun uitlaten systemen ook nog niet op orde hadden. Maar toen dat eenmaal geregeld was hebben die Renault snel voorbijgestoken.

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 19:43
    • Gelukkig is hier nog iemand die precies weet hoe het zit.
      De kans dat het goe zou gaan was 50/50. Indien het systeem goed had blijven werken, zonder bodywork problemen was Lotus Renault de verrassing van het seizoen geweest.
      Dan waren ze waarschijnlijk 3e geworden. Maar helaas! iedereen weet hoe het gegaan is. Ik hoop dat Senna een mooie laaste race heeft, gezien de activiteiten die er plaats vinden.

      en dan snel hopen op een beter 2012

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 22:19
  • 1 troost Bruno....er is wel een fantaaaastische foto van jou en je bolide gemaakt!!

    • + 0
    • 13 nov 2011 - 18:31
  • arjanda

    Posts: 185

    Gewoon dumpen die Senna wordt nooit wat.

    • + 0
    • 13 nov 2011 - 18:33
    • Onzin

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 18:47
    • Sil

      Posts: 243

      ben ik niet met je eens sinds dat hij er vanaf België bij was heeft Petrov 4 punten gescoord en Senna 2. Voor iemand die alleen met de auto had gereden in het winter seizoen en in Hongarije heeft hij het gewoon niet slecht gedaan met een auto die nu niet eens mee top 10 waardig is.
      Hopelijk weet hij voor volgend seizoen bij Lotus te blijven of in ieder geval in de F1 blijft want ik vindt hem wel een aanwinst!

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 19:00
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Laat hem op zijn minst nog in Brazilië rijden.

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 19:18
  • ik vond het trouwens heel vreemd dat Bruno een drive through kreeg...
    in de beelden die men daarvoor liet zien was het Petrov die behoorlijk in de weg reed...en 2 minuten later wordt er gemeld dat Senna under investigation is en een drive through kreeg...
    ook vond ik dat die twee strijders (Maldonado en Alguesuari) die Massa er bijna uit knalden minstens een drive through penalty moesten krijgen...waarvan Maldonado een stop en go omdat het voor hem de tweede keer was dat hij in korte tijd een snellere behoorlijk in de weg reed...

    • + 0
    • 13 nov 2011 - 19:35
  • bertje

    Posts: 249

    Senna ga heen waar je vandaan komt. Neem gelijk Maldonado mee. Jullie 2 zijn F1 onwaardig. Met een zak geld aankomen kloppen?? Prima, maar dat je beiden net zo rondrijdt als de dikke en de dunne in een T Ford?? Misschien samen een kartbaan beginnen??

    • + 0
    • 13 nov 2011 - 22:30
    • Zegt iemand die zichzelf een Bertje noemt. Sjonge jonge.. wat een slap gelul gelul zeg.

      Senna rijdt zeker niet geweldig maar jij overdrijft wel echt van alle kanten. Maldonado doet het ook niet heel slecht.

      • + 0
      • 14 nov 2011 - 08:53
  • sloggerke

    Posts: 646

    Raar dat hij met geen woord rept over zijn zeer vroege pitstop in ronde 2 of 3 waardoor hij wegzakte naar de laatste plaats.

    Dat heeft zijn race verpest, niet zozeer die drive-trough

    • + 0
    • 14 nov 2011 - 11:42
    • Als ik het goed begreep was dat tactiek, snel de harde band wisselen naar zacht. De tactiek van Webber maar dan omgekeerd...

      • + 0
      • 14 nov 2011 - 13:23

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar