Button: "Problemen met KERS maakte me kansloos voor de overwinning"

Jenson Button finishte de Grand Prix van Abu-Dhabi als derde, maar geheel tevreden was de nummer twee in het klassement niet. Al in de eerste ronde verloor Button zijn KERS, waardoor de Brit elke ronde een paar tienden verloor op teamgenoot Lewis Hamilton en Fernando Alonso. Ondanks de problemen wist Button wel Mark Webber en Felipe Massa achter zich te houden.

Button zegt echter dat zijn tekort aan snelheid niet geheel aan KERS te verwijten is. “Mijn snelheid op de zachte banden was niet goed genoeg. En vanaf de dertiende of veertiende ronde had ik helemaal geen KERS meer. Toen werd mijn achterstand op Hamilton en Alonso wel groot. Ik moest het grootste deel van de race Webber en Massa achter mij proberen te houden. Het was interessant om te zien wat we konden zonder KERS ten opzichte van hen. Wat dat betreft ben ik wel tevreden met de derde plaats”, aldus Button.

Door de derde plaats van Jenson Button staat de Brit nu in het klassement tweede met tien punten voorsprong op Alonso. Mark Webber staat 22 punten achter en lijkt af te zijn gehaakt in de strijd om de tweede plaats, maar heeft theoretisch nog een kleine kans.

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Button heeft het goed gedaan maar Webber en Massa hebben samen met hun team gewoon gefaald in de strijd om de 3de plaats.

    • + 0
    • 13 nov 2011 - 16:56
  • Button heeft Hamilton dit jaar verslagen....gewoon heel goed gedaan.
    Gaaf bij BBC dat interview met Lewis waarbij hij de bepalende factoren op noemt.
    Die is volgend jaar een ander mens.

    • + 0
    • 13 nov 2011 - 18:38
  • gp

    Posts: 4.935

    Is hij nu helemaal gek geworden? kansloos op de overwinning? en met kers had hij dan wel kans? Bestaat hamilton dan niet meer? HIj maakt zich alleen maar belachelijk met deze uitspraak.

    • + 0
    • 14 nov 2011 - 00:30
    • U bent dus niet verder gekomen dan de eerste alinea. Zucht...

      • + 0
      • 14 nov 2011 - 18:31
  • msg

    Posts: 686

    Tja dat krijg je met dat k@t systeem ,van mij mocht het allemaal weg die hulp middelen .

    • + 0
    • 14 nov 2011 - 07:31
  • felix50

    Posts: 5.792

    Dit is Button te voeten uit en het zieligste is dat hij zich zelf ook nog geloofd.Button en Whithmarch hebben vaak van zulke uitspraken.De arrogantie ten top.Als je naar de achterstand kijkt die hij had kan het helemaal niet.

    • + 0
    • 14 nov 2011 - 11:48

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar