user icon

Rosberg hoopt in Abu Dhabi gat naar top drie teams te verkleinen

  • Gepubliceerd op 04 nov 2011 15:46
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes GP-coureur Nico Rosberg heeft zin in het weekend in Abu Dhabi. Het Yas Marina Circuit bevalt hem wel en de Duitser is bezig aan een lekkere serie van puntenfinishes, vier op een rij tot nu toe. Het doel voor Abu Dhabi is de achterstand op Red Bull Racing, McLaren en Ferrari reduceren.

Rosberg: “Het Yas Marina Circuit is een prachtig circuit dat ik leuk vind. De baan kronkelt zich een weg langs de haven en onder het hotel door, en de sfeer is steevast geweldig met veel fans. Ik bewaar goede herinneringen aan vorig jaar en een interessant aspect is dat de race start in de schemering.”

“Ik voelde me op mijn gemak in de auto in India en wil in Abu Dhabi voortborduren op dat resultaat. Ik hoop dat we het gat naar de drie snelste teams kunnen verkleinen voor de laatste races van dit seizoen. Dat is de missie en we werken hard om dat te bewerkstelligen.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • ach en anders komt het volgend jaar wel goed in de rode auto. rij je schumacher op 8 ronden....(keer het omgekeerde):P

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 16:00
  • F1-2009

    Posts: 562

    Lekkere puntenfinished? In vergelijking mmet Schumacher toch niet hoor...

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 16:57
    • sailor

      Posts: 10.268

      Zeker wel , Rosberg heeft niet alleen de laatste 4 wedstrijden ALTIJD gescoord , maar heeft ook meer punten gescoord dan Schumi de laatste 4 wedstrijden.

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 17:56
    • @ Sailor.... Nou en....

      Rosberg heeft nog heel wat te bewijzen....

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 19:13
    • sailor

      Posts: 10.268

      mwah , ik vind dat Rosberg zich toch wel genoeg heeft bewezen.
      Als we kijken naar 2010 , toen had Rosberg 142 punten met die baggere Mercedes terwijl Massa maar 2 puntjes meer had ( 144) punten in die snelle Ferrari...

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 19:36
  • Michael

    Posts: 1.434

    Als Rosberg zijn zogenaamde kunne met deze stomme uitspraken naar buiten blijft brengen kan hij eindigen in een HRT F1 Team.

    Geen team heeft interesse in een coureur die zich alleen kan kwalificeren en in de wedstrijd onzichtbaar is. Het verschil tussen Ferrari-MercedesGP is 180 punten.
    Rosberg eindigt altijd tussen de 10 en 1 punt, Schumacher tussen de 12 en 2 punten.

    Dan zegt hij:
    <<Het doel voor Abu Dhabi is de achterstand op Red Bull Racing, McLaren en Ferrari reduceren.>>

    Hoe wilt hij dat presteren kan alleen als de top 3 volledig uitvalt.

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 19:53
    • sailor

      Posts: 10.268

      Ik weet niet waar jij het over hebt, maar daar gaat dit artikel helemaal niet over.
      Wat Nico hier veteld , dat verteld haast iedere coureur ook Schumacher.

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 23:25
    • Het doel voor Abu Dhabi is de achterstand op Red Bull Racing, McLaren en Ferrari reduceren.>> Ik vermoed dat hij met achterstand bedoeld te zeggen die van de seconden in de quali/race niet zozeer in punten voor het WK hijzelf zal ook weten dat daar eerder een incident voor moet gebeuren dan dat zoiets op eigen kracht bereikt word (helaas). Daarbij moet ik zeggen dat Schumacher het beter doet dan vorig jaar. Al vind ik team Mercedes weinig sprongen maken.

      • + 0
      • 5 nov 2011 - 14:20

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar