user icon

Ross Brawn: "Nico was niet fit genoeg toen hij hier kwam"

  • Gepubliceerd op 16 okt 2011 00:14
  • comments 14
  • Door: Robin Smeets
Nico Rosberg mag dan wel al bijna twee jaar sneller zijn dan zijn teamgenoot Michael Schumacher, begin vorig jaar was hij echter niet volledig fit. Deze opvallende uitspraak deed Rosberg's teambaas Ross Brawn in Zuid-Korea. Volgens de Brit is zijn rijder nu echter weer helemaal op niveau.

Rosberg verkaste begin 2010 van Williams naar Mercedes GP. Toen hij daar aankwam, viel Ross Brawn iets op. "Ik moet eerlijk zijn. Toen Nico overkwam van Williams was hij niet fit genoeg. Sindsdien heeft hij Jenson Button echter verslagen in een triatlon, dus ik kan nergens meer over klagen."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • winti

    Posts: 1.343

    Twee onfitte coureurs, een team opbouwen met een krap budget en een winnende wagen ontwerpen... Dan blijf je kwakkelen. Ik hoop dat het volgend jaar beter gaat.

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 00:20
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Was Schumacher ook niet fit dan?

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 00:25
    • Schumacher is de fitste coureur van het veld :) Denk dat Winti iets anders bedoelt?

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 15:45
  • en nog ms verslaan?

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 00:26
    • Inderdaad!
      Komt lekker over op deze manier; dus zelfs een niet fitte coureur verslaat Schumacher in een voor hem onbekende auto.

      • + 0
      • 17 okt 2011 - 09:42
  • .Henry

    Posts: 1.308

    \"Sindsdien heeft hij Jenson Button echter verslagen in een triatlon, dus ik kan nergens meer over klagen.\"

    Leuke prestatie, maar hoeft niks te zeggen over het fit genoeg zijn voor de F1.

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 00:26
  • kan zijn toch? dat hij aan het einde van elke race erg vermoeid de auto uit kwam, en bijv. daar door concentratie verlies kreeg, of vermoeide armen, handen, nek, noem iets op, zelfs na 4 seizoenen schijnt het nog te kunnen...
    mischien is het een soort verklaring over nico zijn wisselende prestaties in voorgaande races (bij mercedesgp) want vinden jullie niet dat hij toch een klein beetje agressie of spectakel/charme loos rijd?? zo komt het me soms wel over.
    anyway, ik denk dat fitheid bij de coureurs wel kan wisselen en daardoor ook veel prestaties (vooral aan het einde van de race) beinvloed, toch zie ik nico zijn rijstijl sneller de mercedes ontwikkelen dan micheal want hij zo vaak gewoonweg sneller. is dat nou omdat micheal echt zijn auto aan het ontwikkelen is en nico gewoon volhard aan het stampen is om maar dikke tijden neer te zetten en zichzelf goed aan het bewijzen is?
    vind het een apart artikel en denk dat wanneer kubica terug is nog goed aan de bak kan (om het er maar ff bij te zeggen :P)

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 01:42
  • Steekje naar Williams...

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 02:22
  • Tsja, wat moeten we met zo\'n uitspraak van Brawn?
    Pleit in ieder geval wel voor Rosberg dat hij in een \"niet fitte\" toestand een fitte, ervaren man als Schumacher keer op keer versloeg...
    Rosberg moet wel wat minder \"grijs\" rijden en wat meer opvallende actie laten zien,dat zou goed voor \'m zijn!

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 07:43
  • Over fitheid gesproken. Wie heeft ook de gewichten van de coureurs vandaag gehoord bij de weging?
    Inclusief helm was Massa slechts 64kg! Terwijl ik Massa nou nooit als een dun afgetraind mannetje zag...

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 14:16
    • jarno was 61kg? hoorde het niet zo snel.

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 16:11
    • Echt abnormaal inclusief kleding en helm!

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 16:29
  • GPGert

    Posts: 803

    Tot mijn verdriet moest ik toezien hoe Rosberg op het eind nog door een Torro Rosso werd verschalkt... Geen beste beurt!

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 19:18

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar