user icon
user icon

Schumacher hekelt vibraties en missen van top tien kwalificatie

  • Gepubliceerd op 15 okt 2011 09:19
  • comments 14
  • Door: Danny Sosef
Michael Schumacher kende tot nu toe een redelijk goed weekend in Korea. De Duitser kon echter niet in de top tien kwalificatie komen door vibraties die hij in zijn auto voelde tijdens de tweede kwalificatiesessie.

Schumacher legt na de kwalificatie uit: "Om met het positieve te beginnen heb ik twee sets optie-banden weten te sparen, iets wat altijd zal helpen morgen. Aan de andere kant was het balen wat er is gebeurd. In Q1 verliep alles prima, en normaal mag je dan verwachten in gewone omstandigheden dat het gerechtvaardigd is om Q2 door te komen."

"Dat was helaas niet het geval. Direct toen ik de pits uitreed voelde ik dat er iets niet goed was aan de wagen, ik voelde meteen vibraties. Het enige wat ik kon doen was hopen dat de tijd die ik had gereden goed genoeg was naar de anderen, dat bleek niet het geval. We zullen nu met het team gaan bekijken wat er mis is gegaan en volledige concentratie op de race toeleggen."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • okkie

    Posts: 302

    Banden, kan niets anders zijn, gewoon pech.

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 10:25
    • george75

      Posts: 164

      of hij is vergeten iets terug te leggen op zijn nachtkastje

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 10:59
    • @ george75: Zijn blauwe pilletjes?

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 12:40
  • bonkstok

    Posts: 4

    Was wel mooi wat coulthard zei..

    Dat hij gisteravond in de \'gym\' een kijkje nam en de enige coureur die aan het trainen was, was michael :) Zegt toch wel een hoop over zijn spirit!

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 11:19
    • Fysiek is het een beest,anders kan je ook nooit nog steeds zo hard op een kart rijden.

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 13:23
  • Godius

    Posts: 658

    Flat spotje, bekend probleem van Schumacher. Altijd net wat te agressief in de appex, met de Bridgestones kon het nog maar met de pirelli\'s kan je het wel vergeten.

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 11:21
    • Wijnand 25

      Posts: 12

      Eeeuhm volgens mij deed Schumacher die snelle ronde in Q2 op een nieuwe set banden en aangezien dat hij direct iets mis voelde bij het uitrijden van de pits denk ik niet echt dat jou conclusie klopt. Tenzij Schumacher zich verremt in de pits.....

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 12:07
    • Het zal eerder een verkeerd gebalanceerde velg zijn..

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 12:57
    • eerder een stukje balans lood dat wellicht afwezig was...heb het rondje live gezien en beide banden waren spotless...

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 14:32
    • apex bedoel je?

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 16:44
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      \"Flat spotje, bekend probleem van Schumacher.\"

      Godius, wat is dit nu voor een onzin. Hij reed de pits net uit en jij weet het vanaf hier beter dan Schumacher of het hele Mercedes team? Knap....

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 18:21
    • Schumacher kan ook vast de druk niet aan, hij kan niet omgaan met een auto die races kan winnen! Ook een zeer bekend probleem en de reden waarom Schumacher nooit helemaal is doorgebroken

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 21:55
    • Tjonge, hoe kom je bij zo een onzin? Trouwens, hoe kan hij nu te agressief zijn in zijn \'appex\' (apex dus) als hij alleen nog maar een out-lap op die banden heeft gedaan?

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 02:08
  • Het zal wel weer iets technisch zijn als het niet helemaal lukt met Schumi.
    Feit is gewoon dat hij weer achter Rosberg staat,maar dat maakt \'m niet uit...dat telt pas als Mercedes vooraan gaat rijden...

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 07:59

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar