user icon

Thailand wil Grand Prix in straten van Bangkok

  • Gepubliceerd op 05 sep 2011 12:33
  • comments 11
  • Door: Danny Sosef
Thailand wil zichzelf in de rij zetten van landen waar een Formule 1-race plaats moet vinden, zo meldt de Bangkok Post. Het bericht is bevestigd door een Thaise official van de promotie Thailand Convention en Exhibition Bureau.

Volgens Akapol Sorasuchart, president van het Thailand promotie bureau, vertelt dat de bedrijven een oproep hebben gedaan om grote evenementen te organiseren, om zo de reputatie van het land te verbeteren. Er zijn inmiddels experts ingeschakeld om verschillende ideeën te bestuderen.

"Een Formule 1-circuit bouwen kost heel veel geld, maar daarnaast zouden we misschien veel anderen dingen op en rondom het circuit kunnen doen. Ik denk echter dat straatraces interessanter zouden zijn, ook vanwege de lagere kosten die het met zich meebrengt. Deze straatrace van de Formule 1 zou dan in Bangkok plaats moeten vinden, we kijken serieus naar de mogelijkheden."

Bij een Grand Prix in Bangkok zou er onder andere geracet moeten gaan worden over de beroemde in 1899 gebouwde Ratchadamnoen-straat, waar ook de koninklijke paleizen staan.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Achja waarom niet meteen de Efteling?
    Of het Europees Parlament!

    • + 0
    • 5 sep 2011 - 12:40
  • Klinkt leuk, maar volgens mij hebben we de afgelopen jaren wel meer van dit soort projecten voorbij zien komen. Grote promowoorden maar weinig echte realiteit!

    • + 0
    • 5 sep 2011 - 12:45
  • F1joris

    Posts: 398

    Aaargh niet nog meer van die saaie stratencircuits alsjeblieft.

    • + 0
    • 5 sep 2011 - 12:52
    • Jenssie

      Posts: 736

      Saai? Oké Valencia is niet om aan te zien, maar Singapore vindt ik altijd wel leuke races (beter dan hongarije, duitsland, spanje, bahrein, Abu Dahbi) en ik denk dat iedereen het er over eens is dat Melbourne, Monaco en Canada toch echt moeten blijven.

      Ik vind het wel prima hoor een extra circuit erbij. Ik ben wel voor een vaste kern van races (die je elk jaar hebt) met daar omheen een aantal races die rouleren per seizoen. Mooie afwisseling toch!

      • + 0
      • 5 sep 2011 - 13:08
    • Ik ben voorstander! Pitstop op Siam Square en met take away food weer verder in de auto!

      • + 0
      • 5 sep 2011 - 13:17
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      @Jenssie: Maar het is wel lastig inhalen op circuits als Valencia en Singapore. Daarnaast zijn er al zoveel projecten aan de gang voor nieuwe stratencircuits, en nu wil Thailand er dus ook 1. In 2013 komt ook Moskou er al bij, helaas.

      Racen hoort op een echt circuit thuis. Een paar stratencircuits zijn leuk, maar het moet niet de halve kalender gaan vullen. Dan krijg je meer \'showrijden\' dan echt racen.

      • + 0
      • 5 sep 2011 - 14:20
  • TukTuk race?

    • + 0
    • 5 sep 2011 - 14:37
    • Op die dingen past een hoop sponsoring.. haha.. Alleen met drie wielen die bochtjes nemen vergt enige aanpassing....haha

      • + 0
      • 5 sep 2011 - 16:20
    • Ze willen graag de omzet uit de f*ckie f*ckie s*ckie s*ckie branche verhogen. Dan moeten er dus meer buitenlanders komen ;-)

      • + 0
      • 6 sep 2011 - 12:44
  • mlracing

    Posts: 63

    Zolang Europa 9 a 10 GP\'s heeft waaronder circuits als Spa, Hockenheim, Nurburgring, Silverstone, Monaco, en Monza vind ik het best. Van de buiten europa circuits dienen Canada, Japan en Brazilië zeker te blijven. Overigens China en Maleisië ook. Rest mag vervangen worden of afgewisseld.

    • + 0
    • 5 sep 2011 - 18:05
    • Slaat natuurlijk nergens op... 50% van de GP\'s in Europa? Europa is ten eerste een failliette boel en ten tweede is het een wereldkampioenschap, niet een Open Europees Kampioenschap...
      Stel je voor dat in voetbal net zo gedacht werd...

      • + 0