Officieel: Lotus Renault en Nick Heidfeld definitief uit elkaar
- Gepubliceerd op 02 sep 2011 22:30
-
27
- Door: Robin Smeets
Heidfeld was vlak voor de Grand Prix van België door Lotus Renault aan de kant geschoven en daardoor kreeg Bruno Senna een kans om te racen. Heidfeld spande direct daarna een rechtszaak aan tegen het team. Na gesprekken tussen Heidfeld en Lotus Renault is besloten om deze zaak in te trekken.
"Natuurlijk ben ik teleurgesteld over het feit dat ik Lotus Renault midden in het seizoen ga verlaten", vertelde Heidfeld in een reactie. "Ik had gedacht dat ik nog wel van waarde zou zijn voor het team, maar ik moet de waarheid onder ogen zien en richt me nu op de toekomst."
"We hebben een juiste keuze gemaakt door onze samenwerking vandaag te beëindigen. Ik zou alle vrienden die ik in Enstone heb gemaakt een goed einde van het seizoen willen wensen en één ding is zeker: ik zal snel terugkeren in de autosport op een hoog niveau."
Heidfeld zou in gesprek zijn met BMW voor een stoeltje in de DTM, zo meldt Autosport. Verder is door Lotus Renault GP bekend gemaakt dat Bruno Senna het seizoen zal afmaken als teamgenoot van Vitaly Petrov.
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 10.412
renault ergens zak geld gevonden?
Posts: 803
Ja, dat zal wel betaald worden door de sponsor van Senna.
Posts: 243
mooi voor Senna kan hij zich nu mooi bewijzen!
Posts: 803
Zoals ik al eerder zei: \"Auf wiedersehen Heidi!\" Die zien we nooit meer terug.
Meneer heeft zijn zak met centjes geïncasseerd en dat was het dan.
Misschien mag hij zijn Renault-overall houden als leuk aandenken...
Posts: 1.508
Wat is dit nou weer voor belachelijke reactie? Heidje is aan de kant gezet door die Franse koekwouzen omdat hij naar hun zeggen slecht presteerde terwijl hij regelmatig in de punten wist te eindigen door van vrijwel achteraan te komen.En hij heeft ook veel pech gehad.Maar nee,ze moesten Senna halen omdat hij mede door zijn naam de nodige poen oplevert,wat ze overigens op Heidjes rekening mogen storten.Het gaat Senna alleen om de naam van zijn wijlen oom,maar nie tom resultaat.Ik gun Heidje alle succes van de wereld als hij naar de DTM zal gaan.Daar wordt hij tenminste niet schofterig behandelt.
HIj heeft zijn centjes geincasseerd? Hij mag centjes krijgen.Hopelijk gaat Renault hier heel veel spijt van krijgen.Senna heeft nog maar één race gereden en wordt al gehypt.Bij HRT mag hij blij zijn dat hij de finish haalde of een ronde uitreed zonder te spinnen.
Posts: 2.852
Senna kan der toch ook niets aan doen dat hij Heidfeld vervangt. Hij zou gek zijn om nee te zeggen tegen zo\'n kans. Je doet alsof het allemaal zijn schuld is. Het enige waar ik het met je over eens ben is dat Renault Heidfeld niet juist behandeld heeft.
Maar verder... je kraamt echt een hoop onzin uit en door de toon die je aanslaat ben je nog moeilijker serieus te nemen. De helft van t forum negeert je al, misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen. Geen wonder dat je weggejaagd bent van die andere site.
Man wat ga ik lachen als Senna het goed gaat doen. Ik heb geen idee of hij de kwaliteiten heeft dus ik kan daar verder geen uitspraken over doen maar ik hoop zeker dat hij zijn critici de mond snoert.
Posts: 1.508
@Stri, je heb al zo dikwijls gezegt dat mij zou negeren,maar je reageert toch steeds op mij.Wanneer volg jij het daad bij woord?
Heb ik gezegt dat het Senna zijn schuld is? Nee! Maar Senna zal duidelijk geen potten breken daar.
Denk je dat ik daar mee zit wegen het wegtrappen van die site? Integendeel,ik lach er om.Maar goed,jij vindt dat ik onzin uitkraamt,prima daar ben je heel vrij in om dat te denken.Verder wens ik Heidje het beste in de toekomst.
Posts: 866
die Vettelina die valt op Duitse piloten.
En vanuit dat perspectief bekijkt ze F1.
kan ze niks aan doen.
Posts: 632
de autoverkoper@
misschien is vettelinnetje wel duits, vandaar dat ze voor duitse coureurs is.
net zoals wij voor nederlandse coureurs zijn.
voor mij mogen er nog wel wat duitse coureurs weg uit de F1, en een nederlander erin.
Posts: 1.508
De autoverkoper en oebidoebi.Ik ben geen Duitse maar een Hollandse meid uit Rotterdam.Maar mijn voorfamilie is wel Duits.Ik raad jullie aan om je stamboom te laten onderzoeken want de kans dat jullie Duitse voorouders hebben is namelijk heel erg groot.
Posts: 632
@Vettelinnetje, nee ik ben zo nederlands als de klompen van boer jansen.
Posts: 5.745
@oebidoebi, op boer Jansens klompen staat tegenwoordig: Made in China :).
En al die troetelnaampjes voor die duitse coureurs geeft me hele rare gedachten :S
Posts: 8
@vettelinnetje , vrouwen hebben geen verstand van f1 , dat bewijs jij hier weer!
Posts: 1.508
Oh ja,stennis.Even snel een profiel aangemaakt om mij even de les te lezen? Trouwens alsof jullie kerels alles weten! Jouw reactie bevestigt dat mannen gewoon niet kunnen hebben dat er vrouwen ZIJN die van F1 houden.Als ik geen verstand van F1 had had ik de namen ook niet kunnen weten.Veel mannen zullen een moord doen om een vrouw te hebben die van autosprt houdt.
Posts: 8
Een vrouw IN de autosport is niet erg ,maaer dan hebben ze er nog steeds geen verstand van.
Ga maar lekker huiliehuilie doen bij je eltern.
Posts: 4.499
\"één ding is zeker: ik zal snel terugkeren in de autosport op een hoog niveau.\"
DTM is ook een mooi hoog niveau voor je Nick...
Posts: 1.481
Dat zegt zijn manager toch ook?
Posts: 329
Tis welletjes geweest voor nick,mischien nog wat pirellis testen of wat dtm rijden en voor de rest genieten van de centjes van renault.
Mooie carierre gehad,nooit geen geld toegestoken,integendeel altijd een mooi contract gehad en goede resultaten behaald.Als je zijn carierre bekijkt lange tijd bij de 20 beste rijders ter wereld geweest,tijd om enkel nog te doen wat hij graag doet.Hoedje af voor Nick!
Posts: 1.508
Ik zie hem liever in de DTM dan bandjes testen.Als hij naar de DTM gaat neem ik een paddockkaart voor Zandvoort.
Posts: 3.146
Dus Senna betaald de vertrekpremie... en die zal niet klein zijn... Dat Lotus Renault nog maar vaak een DNF mogen krijgen.... Boulier mag van mijn de F1 uit...
Posts: 36
Goh en wat vind je dan van de acties van Ferrari toen Massa niet kon rijden. Dat was ook wel netjes om Badour er zo weer uit te gooien,....
Posts: 962
Badoer werd niet zwartgemaakt in de media itt Heidfeld. Bovendien mag Heidfeld wel wat hoger aangeslagen worden dan Badoer. Waar Raikkonen redelijk mee kon (top 5, 6) reedt Badoer 22e. Heidfeld is een betere coureur dan Petrov momenteel en die wordt buitengepleurd voor het geld. Tsja!
Posts: 5.745
Misschien is HEI een betere coureur dan PET, hij laat dat alleen niet zien. En daar gaat het om. En hoezo wordt HEI zwart gemaakt? Ze vertellen de waarheid (of brengen hun mening naarbuiten, hoe je het maar bekijkt), HEI stelde teleur, erg teleur.
Posts: 36
@Kubica helemaal mee eens, en PET is een stuk beter aan het rijden dan vorig seizoen. Hij maakt minder fouten en rijd consistent, Heidfelt is aangenomen niet alleen om hard te rijdenmaar ook om een leidersrol op zich te nemen en dat deed hij niet naar behoren.
En Badour werd niet zwart gemaakt???? het is maar hoe je er naar kijkt. Courreurs zijn in dienst van een team en moeten presteren om geld op te leveren. Helaas is het noodzaak dat er geld verdient owordt door de teams en dat kan op meerdere manieren. F1 wordt steeds duurder door die geldwolf van een Ecc.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als Ferrari zich terug trekt als team eigenaar en zich net als Renault opstelt,.... Dan is Massa en Alsono ook niet houdbaar,....
Posts: 4
Heidfeld zien we vast en zeker volgend jaar terug in de DTM, in de f1 zie ik hem volgend jaar niet meer rijden, of hij zou ergens reserverijder moeten worden.
Van mij mag Senna een kans krijgen, maar ik vind het belachelijk hoe Lopez en Boullier Heidfeld afkraakten, oke, Heidfeld heeft wellicht de verwachtingen niet waargemaakt, maar zo afgeserveerd worden verdiend Heidfeld ook niet.
Wat dat betreft mag van mij Lotus-Renault overgenomen worden door Prodrive/Dave Richards, zijn we hopelijk dan van Lopez en Boullier af.
Posts: 932
Dit team is echt afgezakt tot in de goot naast de grid !!
Nu geven ze Heidfeld de bons, zetten ze B. Senna erin die nog nooit in geen enkele raceklasse heeft kunnen overtuigen en jaren kansloos ronddobberde in de GP2. Iets wat Petrov ook gedaan heeft. Ik voorspel, mocht Kubica terug kunnen komen dan vliegt Senna er uit want die bezet de stoel van Kubica en kan Petrov plaatsmaken voor Grosjean.
Posts: 1.508
Goed gesproken! Als Kubica weer terug komt is het exit Senna.Maar Grosjean bij Renault heb ik sterk mijn twijfels.Hij had ook niet echt potten kunnen breken.Om hem te ervangen voor Petron.Nee.