user icon

Sainz kreeg stalorders: "Ik had duidelijke instructies"

  • Gepubliceerd op 27 nov 2022 14:02
  • comments 9
  • Door: Martijn Arnoldus

In Abu Dhabi was er een gevecht tussen om het vice-kampioenschap. Charles Leclerc kwam als winnaar uit de bus na een intens duel met Sergio Pérez. Ferrari-teamgenoot Carlos Sainz Jr. kreeg orders vooraf dat hij niet met de strijd mocht bemoeien.

"Ik denk dat we als een team hebben gewerkt", zei Sainz na de race. "Ik had voor de race duidelijke instructies om niet met hem te vechten bij de start of rond de pitstops."

Sainz herhaalde meerdere keren dat Leclerc de terechte vice-kampioen is en sprak vol lof. "Ik ben blij voor hem, eerlijk gezegd, want ik vind echt dat hij die P2 verdient", voegde hij eraan toe. "Hij is het hele jaar supersterk geweest met deze generatie auto's."

"Hij rijdt buitengewoon goed en ik moet misschien mijn rijstijl aanpassen en een beetje veranderen om dichter bij hem te komen", voegde hij eraan toe. "Hij heeft een geweldig seizoen aan zijn zijde gereden en hij verdient die P2 voor Checo", concludeerde de 28-jarige rijder.

On topic: Carlos moet zich wat minder nederig opstellen wil hij bij Ferrari aanspraak kunnen maken op de #1 positie. Hij heeft dit jaar meer pech gehad dan Leclerc, maar is naar mijn mening constanter

  • 7
  • 27 nov 2022 - 16:06

Reacties (9)

Login om te reageren
  • OT: Ik lees dat de toekomst van Alpine onzeker is, Andretti, Porsche en Lotus hebben interesse voor 2024.
    Renault zou nog wel motorenleverancier kunnen blijven.

    • + 0
    • 27 nov 2022 - 15:54
    • Lotus? Serieus? De hoeveelste poging gaat dat worden? Andretti en Porsche begrijp ik wel

      • + 1
      • 27 nov 2022 - 16:06
    • Arie54

      Posts: 4.900

      "Renault zou nog wel motorenleverancier kunnen blijven." Aan wie dan?
      Lotus is toch niet serieus te nemen, of speelt er iets? Porsche snap ik niet, voor de verkoopcijfers hebben ze de F1 niet nodig. En Andretti, laat maar komen. Maar ik vrees dat het zo'n Amerikaanse ééndagsvlieg is als die niet heel snel gaan scoren.

      • + 1
      • 27 nov 2022 - 17:53
  • On topic: Carlos moet zich wat minder nederig opstellen wil hij bij Ferrari aanspraak kunnen maken op de #1 positie. Hij heeft dit jaar meer pech gehad dan Leclerc, maar is naar mijn mening constanter

    • + 7
    • 27 nov 2022 - 16:06
    • Constanter, soms, en allerminst sneller. Sainz heb ik ook wel een paar blunders zien maken. En nederig stelt ie zich sowieso niet op, en dat hoeft ook niet. Dat hij stalorders kreeg om niet in de weg te rijden is niet meer dan normaal. Sainz is een goeie om punten bij de concurrentie weg te kapen, maar een maatje te klein voor Leclerc of een nr1 status.

      • + 7
      • 27 nov 2022 - 17:48
    • Helemaal eens met Alfonzo. Sainz heeft een paar flinke misperen gemaakt. Was zeker niet alleen pech.
      Sainz is juist iemand die tot dit seizoen constant was. Ik vraag me af of hij toch druk voelt.

      • + 1
      • 27 nov 2022 - 19:13
    • DBGates

      Posts: 3.328

      Nou ikvind Sainz duidelijker naar zijn team over wat hij we en niet wilt. Die nummer 1 status is vind ik niet overduidelijk voor 1 van hun

      • + 1
      • 28 nov 2022 - 09:50
  • Arie54

    Posts: 4.900

    Hebben ze dit jaar in ieder geval één keer een goede beslissing genomen.

    • + 0
    • 27 nov 2022 - 17:46
  • Sainz is - helaas voor hem - eigenlijk de ideale tweede man achter Leclerc. Niet heel veel langzamer, wel hongerig en op het moment dat er bij Leclerc dan ook maar iets fout gaat is hij er meteen. En ze kunnen ook nog eens goed met elkaar opschieten.
    Dat zouden ze bij RBR ook wel zo willen.
    In principe zou iedereen blij moeten zijn met zo'n duo..........behalve Sainz dan.

    • + 3
    • 27 nov 2022 - 18:39

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race

    16:00 - 18:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    16:00 - 18:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    16:00 - 18:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    16:00 - 18:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Ga jij een Grand Prix bezoeken in 2023?

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 783
  • Podiums 15
  • Grand Prix 163
  • Land ES
  • Geb. datum 1 sep 1994 (28)
  • Geb. plaats Madrid, ES
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2023

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
3 - 5 maa
Bahrein
17 - 19 maa
Saoedi-Arabië
31 - 2 apr
Australië
28 - 30 apr
Azerbeidzjan
5 - 7 mei
Verenigde Staten van Amerika
19 - 21 mei
Italië
26 - 28 mei
Monaco
2 - 4 jun
Spanje
16 - 18 jun
Canada
30 - 2 jul
Oostenrijk
7 - 9 jul
Groot Brittannië
21 - 23 jul
Hongarije
28 - 30 jul
België
25 - 27 aug
Nederland
1 - 3 sep
Italië
15 - 17 sep
Singapore
22 - 24 sep
Japan
20 - 22 okt
Verenigde Staten van Amerika
27 - 29 okt
Mexico (land)
3 - 5 nov
Brazilië
17 - 19 nov
Verenigde Staten van Amerika
24 - 26 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2023

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 maa
17 - 19 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
31 - 2 apr
Australië Albert Park
28 - 30 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
5 - 7 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
19 - 21 mei
26 - 28 mei
Monaco Monte Carlo
2 - 4 jun
16 - 18 jun
30 - 2 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
7 - 9 jul
Groot Brittannië Silverstone
21 - 23 jul
Hongarije Hungaroring
28 - 30 jul
25 - 27 aug
Nederland Circuit Zandvoort
1 - 3 sep
Italië Monza
15 - 17 sep
22 - 24 sep
20 - 22 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
27 - 29 okt
3 - 5 nov
Brazilië Interlagos
17 - 19 nov
Verenigde Staten van Amerika Las Vegas Street Circuit