user icon

Verstappen genoot van laatste test: 'Basiskennis opgedaan voor 2023"

  • Gepubliceerd op 23 nov 2022 07:36
  • comments 25
  • Door: Bob Plaizier

Gisteren werd op het Yas Marina Circuit in Abu Dhabi de post season test afgewerkt. In de laatste officiële Formule 1-sessie van het jaar kwam ook Max Verstappen weer in actie. De Nederlandse wereldkampioen reed in totaal 76 rondjes en hij noteerde de vijfde tijd.

Verstappen deelde de dag met zijn teamgenoot Sergio Perez. In de andere Red Bull-bolide zat rookie Liam Lawson achter het stuur. De tijden van de test zeiden niet zoveel aangezien de sessie vooral draaide om het testen. De snelste tijden werden genoteerd door Ferrari-coureurs Carlos Sainz, Charles Leclerc en Ferrari-rookie Robert Shwartzman.

Verstappen zelf was zeer tevreden met zijn laatste dag in Abu Dhabi. De Nederlandse Red Bull-coureur reageerde na afloop bij Verstappen.com: "We hebben ons programma afgewerkt en een eerste basiskennis opgedaan voor volgend jaar. Volgens mij heeft dat goed uitgepakt. Het is altijd leuk, wanneer je de definitieve compound hebt, om een paar ronden te rijden. Op elk circuit gedragen de banden zich anders dus het is lastig oordelen. Het is altijd beter om iets te hebben dan niets. Over het algemeen gedroeg alles zich normaal dus het was een goede dag."

Top laatste zin ook weer. 👌

  • 5
  • 23 nov 2022 - 08:40

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Top laatste zin ook weer. 👌

    • + 5
    • 23 nov 2022 - 08:40
    • Ik ben ook wel benieuwd wie die kennis is waar hij Verstappen het over heeft. Als hij het heeft over 'een kennis'.

      • + 1
      • 23 nov 2022 - 08:45
    • Ja, de teksten worden altijd goed gecontroleerd voordat ze gepubliceerd worden...

      • + 2
      • 23 nov 2022 - 09:36
    • Wat is er met de laatste zin?

      "Over het algemeen gedroeg alles zich normaal dus het was een goede dag."

      Niks mis mee toch?

      • + 0
      • 23 nov 2022 - 09:57
    • BiKing

      Posts: 87

      @Dick de zin is inmiddels aangepast. Mijn vorige bericht met commentaar is ook verwijderd zie ik. 😄 Ach ja…

      • + 0
      • 23 nov 2022 - 14:00
  • Wat Goéééd !

    - M. Meiland -

    • + 1
    • 23 nov 2022 - 08:50
    • "En mocht het volgend jaar dan toch tegenvallen met die banden, dan mij niet bellen!"

      - M. Meiland -

      • + 3
      • 23 nov 2022 - 09:05
  • Rimmer

    Posts: 10.248

    De nieuwe voorbanden zijn stijver wat met name voor Max een voordeel moet opleveren. Vooralsnog lijkt het er tevens op dat de banden niet heel veel afwijken van dit jaar behalve dat ze wat stijver zijn en mogelijk wat minder slijten. Al met al lijkt dit RBR verder in de kaart te spelen dus ik snap de opgewekte gezichten daar.

    • + 0
    • 23 nov 2022 - 08:58
  • Ze zijn wel tevreden daar bij rb. Zo oogt het tenminste. Het is een beetje Mercedes van 2014-2020. Ze weten allang dat ze in 2023 ook weer een snelle auto hebben. Dan komt ook het lichter chassis erin en misschien wel weer een briljant idee van newey en zijn team.

    • + 0
    • 23 nov 2022 - 09:36
    • De peperdure catering hebben ze ook een skup gegeven, volgend jaar vreet iedereen bij RBR lekker goedkoop uit de Vrieskast.

      • + 2
      • 23 nov 2022 - 09:45
    • Met Nyck erbij.....

      • + 1
      • 23 nov 2022 - 09:59
    • Zeker Nyck als kok en Yuki als sushi chef

      • + 0
      • 23 nov 2022 - 13:40
  • Amber van ViaPlay is maandag naar Dubai gevlogen en had daar een uitgebreid interview met Max, dat donderdag wordt uitgezonden.
    ========

    Viaplay Sport Nederland
    @viaplaysportnl
    ·
    Dit was voor Max Verstappen het kantelpunt dat hij dacht, nu komt het goed. 💪
    Ben jij benieuwd naar het hele interview?

    Max Verstappen Picture Perfect 2022 zie je vanaf aanstaande donderdagavond
    bij ons op Viaplay!

    Video 17 sec met Max: tinyurl.com/nhe5f4r8

    • + 0
    • 23 nov 2022 - 10:09
    • In 2023 zal daar het kantelpunt niet meer zijn…

      • + 0
      • 23 nov 2022 - 11:01
    • Nee, hopelijk maken de andere teams niet zo'n grote sprong dat er een kantelpunt nodig zal zijn. Gewoon vanaf het begin een snelle wagen, liefst de snelste,
      Alles goed met jou? Heb je een paar dagen gemist @Larry.

      • + 2
      • 23 nov 2022 - 11:12
    • nr 76

      Posts: 4.270

      Nou, ik heb niet zoveel trek in Verstappen die in de zomerstop al kampioen is. Beetje strijd zou wel welkom zijn.

      • + 0
      • 23 nov 2022 - 11:59
    • Bedoelde dat het niet weer inFrankrijk zal zijn (dat circuit kwam in beeld)…

      Yep, alles oké.

      • + 1
      • 23 nov 2022 - 14:33
    • Goed om te horen @Larry.

      • + 0
      • 23 nov 2022 - 14:52
  • Jeremy Clarkson heeft ook uitgehaald naar Max over zijn onboard Radio tijdens de voorlaatste race.
    Volgens Jeremy is Max 'n arrogante klootzak, niet zozeer over dat bericht, maar meer over die laatste zin in dat gericht.

    Ik denk dat Max veel verspeeld heeft onder zijn fans met dat bericht....waaronder ook Jeremy die groot fan is van Max.

    • + 2
    • 23 nov 2022 - 11:31
    • Want de grote Clarcson of a bitch, weet exact wat er zich bij RBR heeft afgespeeld, en waarom Max zo stellig was over de boardradio?

      • + 3
      • 23 nov 2022 - 11:52
    • nr 76

      Posts: 4.270

      Ouw, jij was toch fan van een hele andere Jeremy? Wat vond die er eigenlijk van?

      • + 2
      • 23 nov 2022 - 12:00
    • Ron Jeremy heeft ook uitgehaald naar Max

      • + 2
      • 23 nov 2022 - 12:06
    • Staat in zijn column van The Sun en columns zijn meestal oppervlakkig, zo ook die van Clarkson of a bitch...

      • + 0
      • 23 nov 2022 - 12:27
    • Ron Jeremy was te druk nr 76, die liep achter z'n dikke dinges aan.

      • + 0
      • 23 nov 2022 - 20:17
    • NicoS

      Posts: 15.246

      Dat uithalen is toch niets vreemds voor Clarkson?…….;)

      • + 0
      • 23 nov 2022 - 23:55

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (25)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar