user icon

Sainz baalt van nieuwe uitvalbeurt: "Zodra ik begon met pushen ging de hydrauliek stuk"

  • Gepubliceerd op 12 jun 2022 16:33
  • comments 16
  • Door: Bob Plaizier

De Azerbeidzjaanse Grand Prix liep uit in een enorme teleurstelling voor het team van Ferrari. De Italiaanse renstal begon in kansrijke positie aan de race maar beide coureurs zagen de finishvlag niet. Charles Leclerc viel uit in leidende positie en Carlos Sainz kon daarvoor al douchen.

Bij de start van de race probeerde Sainz nog eventjes Max Verstappen aan te vallen maar het had geen nut. De Spanjaard bleef daarna op de vierde plek rijden en zag dat de Red Bulls veel sneller waren. In de negende ronde ging het daarna compleet mis, hij stond stil in een uitloopzone en moest opgeven met hydraulische problemen.

Jammer

Na afloop van de race was de teleurstelling nog steeds enorm groot bij de Spaanse Ferrari-coureur. Sainz verscheen zwaar terneergeslagen voor de camera's van Sky Sports: "In bocht 3 of 5 ging het mis in de negende ronde. De hydrauliek gaf het op. Het is heel erg jammer want ik was heel erg intensief bezig met mijn banden in de eerste negen rondjes. Ik had een gaatje en ik reed in de schone lucht. Ik begon toen pas echt aan mijn race en begon toen te pushen."

Pushen

 Maar daarna ging het bergafwaarts voor de Spanjaard. Hij stond stil en viel wederom uit en zijn achterstand in het wereldkampioenschap groeit. Sainz: "Zodra ik begon met pushen gebeurde dit en gaf de hydrauliek de geest. Het is een rampzalige dag voor het team maar we moeten er voor zorgen dat we positief blijven. Maar voor alsnog zit het in het seizoen 2022 nog niet mee voor mij." 

Sainz die puntjes van Max afsnoept? Ik weet niet waar jij naar hebt zitten kijken, maar dat was wel lachen ;)

  • 14
  • 12 jun 2022 - 16:45

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Kansloos. vooral tegen Max en Leclerc. dit soort rijders moet in hun handjes wrijven als ze in hun loopbaan podiums kunnen pakken en heel af en toe zelfs een overwinning. Goeie gast en redelijke rijder. maar niet meer en niet minder, hetzelfde als Perez.

    • + 4
    • 12 jun 2022 - 16:34
  • Jammer voor Sainz, maar wel duidelijk dat 'ie niet kon volgen. Tot z'n uitvalbeurt zag hij er al zeer matig uit met 5 seconden verlies op puur snelheid

    • + 2
    • 12 jun 2022 - 16:40
    • Skimi

      Posts: 704

      Hij wou net pushen, net rustig aan zn bandjes opgewarmd en ja dan kijk je tegen 5 seconden aan. Maarrr hij wou net aanzetten en dan is 5 seconden natuurlijk niks...
      Jammer dat coureurs zo vaak in voetbal taal praten

      • + 0
      • 12 jun 2022 - 17:13
    • Het is in Bakoe een hele rare strategie om een gat van 5 seconden te laten vallen omdat je dan het voordeel van een slipstream verliest. Ik geloof ook niet zo veel van Sainz zijn opmerking dat hij net wou gaan versnellen, zijn rondetijden liepen ook alleen maar op.

      De snelheid zit er niet in bij Sainz, het hele jaar al niet.

      • + 1
      • 13 jun 2022 - 03:06
  • pestertje

    Posts: 13

    Jammer, hij had vandaag mooi puntjes van Max kunnen afsnoepen. Door Sainz zijn defect kon nu Max voor Perez eindigen en RB een één twee scoren. Ooit gaat het eindeloze geluk van RB eens ophouden.

    • + 2
    • 12 jun 2022 - 16:43
    • Sainz die puntjes van Max afsnoept? Ik weet niet waar jij naar hebt zitten kijken, maar dat was wel lachen ;)

      • + 14
      • 12 jun 2022 - 16:45
    • Komiek!

      • + 2
      • 12 jun 2022 - 16:47
    • Daar is Sainz te matig voor.

      • + 2
      • 12 jun 2022 - 16:48
    • NicoS

      Posts: 14.665

      RBR heeft z’n zaakjes gewoon beter voor elkaar, heeft niets met geluk te maken.
      Je kan wel snel zijn, maar als je finish niet haalt, dan heb je er geen bal aan.
      Ferrari moet zelfs uitkijken dat Mercedes ze niet gaat bedreigen zo.
      Misschien is Ferrari wel iets te ver gegaan om RBR op het rechte stuk te kunnen pareren, dan is dat een dure les geweest.
      47 punten voorsprong na drie races, en nu 36 achter……auw….
      Ook nog gridpenaltys in het verschiet, het maakt het er allemaal niet makkelijker op.

      • + 2
      • 12 jun 2022 - 17:17
    • Jane

      Posts: 808

      Koekoek!

      • + 1
      • 12 jun 2022 - 17:32
    • beerkuh

      Posts: 2.935

      FG? Bakema? Puch? Pfffff

      • + 1
      • 12 jun 2022 - 17:45
    • WC MAX

      Posts: 4.281

      Petertje bedankt. Ik heb weer eens smakelijk kunnen lachen. Dit forum wordt er wel leuker op met jouw grapjes. Keep up the good work👍

      • + 0
      • 12 jun 2022 - 18:02
  • Ferrari snelheid in orde. Maar kwa strategie en betrouwbaarheid is nog een bull werk

    • + 0
    • 12 jun 2022 - 16:45
    • WC MAX

      Posts: 4.281

      Strategie was beter dan die van RB, daar was dit keer niks mis mee. Qua snelheid zijn beide bolides aan elkaar gewaagd. De RB in handen van Max lijkt iets sneller (of beter voor de bandjes).
      Vergeet niet dat ook Max 2 keer het einde niet heeft gezien door technische malaise.
      Er zit echt niet veel tussen de teams. Het zal afhangen van de vorm van de dag.

      • + 1
      • 12 jun 2022 - 18:05
    • WC MAX

      Posts: 4.281

      Sneller in de race.

      • + 0
      • 12 jun 2022 - 18:06
  • John6

    Posts: 6.717

    Ik denk dat de power iets naar Beneden moet, anders gaan al de Ferrari motoren in rook op, ze hebben wel een probleem.

    Begin van het seizoen zag er hoopvol uit voor Ferrari, maar ik ben beng dat ze niet op de zelfde voet kunnen doorgaan.

    • + 1
    • 12 jun 2022 - 16:54

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 693
  • Podiums 12
  • Grand Prix 154
  • Land ES
  • Geb. datum 1 sep 1994 (27)
  • Geb. plaats Madrid, ES
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar