user icon

Ralf Schumacher haalt uit naar Steiner: "Typische statements van hem"

  • Gepubliceerd op 07 jun 2022 17:09
  • comments 28
  • Door: Bob Plaizier

Het huidige seizoen verloopt nog niet compleet naar wens voor Mick Schumacher. De Duitse Haas-coureur heeft moeite met zijn wagen en vond zichzelf al meermaals terug in de bandenstapels. Ook anderhalve week geleden in Monaco ging het weer mis, hij crashte stevig in de zwembadsectie en zijn wagen brak zelfs in tweeën.

Het was de zoveelste harde crash van Schumacher in het huidige seizoen. De schade kost het team van Haas de nodige euro's en dat is in de tijden van het budgetplafond niet iets waar men blij mee is. Teambaas Günther Steiner sprak zich na afloop dan ook kritisch uit en gaf aan dat een harde crash niet zeer wenselijk is en dat men nu door moet.

Interpretatie

De redelijk milde uitspraken vallen niet bepaald goed bij Schumachers oom Ralf Schumacher. De Duitse oud-coureur is tegenwoordig analist van de Duitse tak van Sky Sports en hij is daar dan ook kritisch: "Dit soort statements zijn typisch iets voor Günther Steiner. Ze laten teveel ruimte voor interpretatie. Het is echt overbodig. Het team heeft daarnaast ook teveel fouten gemaakt."

Magnussen

Maar Ralf Schumacher weet ook dat zijn neefje nu goed voor de dag moet komen. Mick Schumachers teamgenoot Kevin Magnussen overklast hem immers volledig en zelf heeft hij nog geen punten gescoord. Ralf Schumacher: "Er komen nu twee dingen samen. Aan de ene kant, Mick moet voorzichtig zijn en geen rijdersfouten meer maken. Maar Haas moet ook doorpakken want Magnussen krijgt nu eveneens problemen."

oale

Posts: 605

De harde waarheid is, dat MS volledig F1 onwaardig is.

Daarbij wordt hij ook nog eens met fluwelen handschoenen aangepakt. De aanpak van MS door de media is omgekeerd evenredig aan de aanpak van MV als jongste F1 coureur ooit waarbij elke 'fout' onder het vergrootglas werd gelegd.

Genoeg talent... [Lees verder]

  • 12
  • 7 jun 2022 - 17:25

Reacties (28)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 11.233

    Mooie foto van de Rich Energy wagen....

    • + 2
    • 7 jun 2022 - 17:09
    • Snork

      Posts: 17.133

      Heeeeel klein beetje achterhaald. Volgens mij is dat de auto van 2019.
      Voor alle anderen die meelezen, we bedoelen de foto van de Haas auto onder Team profiel.

      • + 2
      • 7 jun 2022 - 17:20
    • mario

      Posts: 11.233

      Juist! ;)

      • + 0
      • 7 jun 2022 - 17:25
    • De foto vind ik niet zo bijzonder, de auto die op de foto staat is wel mooi...

      • + 0
      • 7 jun 2022 - 17:32
    • O ik dacht al. Ik zag een ander drankje wat wel interessant is: Smirnov.

      • + 0
      • 8 jun 2022 - 07:22
  • Oh dus nu is het Steiner zijn schuld dat neefje nog met geen 10 paarden de rondte in is te sleuren....

    • + 1
    • 7 jun 2022 - 17:10
  • Met die kritiek van Ralf doet Günther echt helemaal micks.

    • + 1
    • 7 jun 2022 - 17:12
    • Klus

      Posts: 1.681

      Je vergat nog te vermelden dat hij wel een bull kritiek heeft.

      • + 1
      • 7 jun 2022 - 20:20
    • Die klusje heb ik mooi aan jou overgelaten...

      • + 0
      • 7 jun 2022 - 21:17
    • *Die klus

      • + 0
      • 7 jun 2022 - 21:17
    • * Dat klusje

      • + 0
      • 8 jun 2022 - 06:20
    • Snork

      Posts: 17.133

      Plusje? Of klusje?

      • + 0
      • 8 jun 2022 - 10:17
  • Steiner zegt wanneer iets ruk is maar ook wanneer je het goed doet, Kortom: die noemt het beestje bij zijn naam, dat is geen nagemaakte. Ik weet dat dat zeldzaam is in dit wereldje, maar leef er maar mee. Steiner geeft je een schouderklopje als je wat goeds doet maar scheld je ook de huid vol als je het vern**kt. en hij heeft ook zelfkennis hoor, want hij weet dat hij verantwoordelijk is voor veel dingen, dat geeft hij dan ook toe.

    Een verademing is het. ik zou hem zo inruilen voor die Horner.samen met Helmut lijkt mij dit een geniaal duo.

    • + 0
    • 7 jun 2022 - 17:14
    • Horner is misschien een l*l van een vent maar hij wel een ontzettend goede teambaas. De man weet als geen andere hoe hij een team moet leiden en hoe hij het beste uit coureurs kan halen. Dat zie ik helemaal niet terug in Steiner. Heel leuk dat hij recht door zee is maar een qua leiding geven staat er geen maar op Horner. Ik denk zelfs dat hij een betere Teambaas is dan Toto.

      • + 5
      • 7 jun 2022 - 17:18
    • "samen met Helmut lijkt mij dit een geniaal duo."
      Gezellig samen op dat balkonnetje achterin de zaal bij de Muppets ;-)

      • + 5
      • 7 jun 2022 - 17:20
    • @Felipe: "Ik denk zelfs dat hij een betere Teambaas is dan Toto."
      Wat zeg je nou? Je weet dat je Caipirinha's tussendoor moet afwisselen met wat water, toch? ;-)

      • + 2
      • 7 jun 2022 - 17:23
    • Snork

      Posts: 17.133

      Steiner is gewoon een andere kerel dan Horner. En Steiner heeft ook te doen met een ander team dan Red Bull. Ik denk dat Steiner prima past bij wat Haas vandaag de dag is. Een relatief klein team, dus korte lijntjes, directe feedback, duidelijke afspraken, geen excuses. En Steiner heeft echt wel geduld, getuige de relletjes tussen Grosjean and Magnussen, maar ook vorig jaar met Mazespin en Schumacher. Dit jaar is duidelijk wat een goede coureur met die Haas kan, en dan wordt aanklooien met Schumacher die er een hobby van maakt om zijn auto op te vouwen gewoon een keer te veel. Niks geks aan.

      • + 4
      • 7 jun 2022 - 17:23
    • @f1forum

      Hahhaha ik vind Horner oprecht een betere teambaas dan Toto.

      • + 1
      • 7 jun 2022 - 17:27
    • @Snork: "Een relatief klein team, dus korte lijntjes..."

      En een oom met korte lontjes...

      • + 1
      • 7 jun 2022 - 17:36
    • De teambaas met een kameel past het beste bij RB en de niet gekrulde teambaas met een Suus past het beste bij Mercedes...

      • + 0
      • 7 jun 2022 - 17:39
    • Dan moet ik me daar maar eens gaan melden.

      • + 3
      • 7 jun 2022 - 18:05
  • oale

    Posts: 605

    De harde waarheid is, dat MS volledig F1 onwaardig is.

    Daarbij wordt hij ook nog eens met fluwelen handschoenen aangepakt. De aanpak van MS door de media is omgekeerd evenredig aan de aanpak van MV als jongste F1 coureur ooit waarbij elke 'fout' onder het vergrootglas werd gelegd.

    Genoeg talent om zijn plek in te nemen.

    • + 12
    • 7 jun 2022 - 17:25
  • G E B R O K E N:

    Mazepin heeft zich gemeld bij de Amerikaanse ambassade om (versneld) politiek asiel aan te vragen...

    • + 0
    • 7 jun 2022 - 17:42
    • Echt? Hij had beter niet terug gegaan en dan asiel aangevraagd. Of hij is opgeroepen om te dienen in dat prachtige leger van vriend P.

      • + 0
      • 7 jun 2022 - 17:55
  • Misschien worden de woorden van Steiner milder als ome Ralf de kosten wil dekken? Reken maar dat de heer Haas ook niet mild is tegen Steiner over de extra kosten die telkens gemaakt moeten worden.

    • + 0
    • 7 jun 2022 - 17:44
    • Als Haas het zat is, mickt hij Schumi Jr zo zijn team uit.

      • + 3
      • 7 jun 2022 - 19:54
  • jd2000

    Posts: 5.988

    Ome Ralf voelt de bui al hangen en probeert nog wat te redden. Maar helaas Mick rijdt bagger.

    • + 0
    • 7 jun 2022 - 18:22
  • Ome Ralf ome Ralf
    Ben weer gecrasht
    Geef iemand anders de schuld

    • + 0
    • 7 jun 2022 - 21:50

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 30 jun 1975 (47)
  • Geb. plaats Hurth, West Germany, DE
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel