user icon

Wolff bezoekt opvanglocatie Oekraïense vluchtelingen

  • Gepubliceerd op 03 jun 2022 15:32
  • comments 21
  • Door: Bob Plaizier

De Formule 1-wereld realiseert zich dit seizoen maar al te goed dat er meer gaande is in de wereld. De oorlog in Oekraïne maakt een diepe indruk op de teams en coureurs, meerdere kopstukken steunden de Oekraïners. Sebastian Vettel reed bijvoorbeeld met een helm met de Oekraïense vlag en de coureurs maakten voorafgaand het seizoen een statement.

Ook bij het team van Mercedes kwam de situatie in Oekraïne hard aan. De Duitse renstal zet zich wel vaker in voor maatschappelijke kwesties en dat is ook nu weer het geval. In maart bezochten teambaas Toto Wolff en zijn vrouw Susie al een vluchtelingenkamp in Jordanië. Nu de oorlog in Oekraïne is uitgebroken spraken ze ook daar hun steun uit aan de vluchtelingen. De Wolffs bezochten met het UNHCR een opvang in Warschau, Polen.

Laat Wollf maar een keer goed Bose worden op die Putin, dat zal ham leren die mafkees.

  • 4
  • 3 jun 2022 - 15:53

Reacties (21)

Login om te reageren
  • No vladimir no this is so not raaait.

    • + 2
    • 3 jun 2022 - 15:36
    • Ztop zis war raait nou Vladje, zis is zo not raait!

      • + 0
      • 3 jun 2022 - 15:44
    • Ik hoop dat Toto Ipv de tafels Vladimir een goede stoot heeft verkocht.

      • + 0
      • 3 jun 2022 - 15:49
    • Laat Wollf maar een keer goed Bose worden op die Putin, dat zal ham leren die mafkees.

      • + 4
      • 3 jun 2022 - 15:53
    • "I'll Be Back" zei hij tegen Putin....

      • + 0
      • 3 jun 2022 - 17:02
  • Wolff en vladje in 1 kamer, ik zeg doen. en dan wel net na een race dat Mercedes is uitgevallen, alle 2. je moet een boze Wolff hebben.

    • + 0
    • 3 jun 2022 - 15:51
  • Goede actie van de niet-gekrulde teambaas van Mercedes en zijn vrouw (ook niet gekruld)...

    Ter aanvulling: UNHCR (United Nations High Commissioner for Refugees) is de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties.

    • + 1
    • 3 jun 2022 - 15:57
  • Joeppp

    Posts: 6.051

    Prima, kom maar uit die bubble en stap soms weer in de realiteit. Een wk verliezen in de laatste ronde doet pijn maar het is niks vergeleken met je alles verliezen en zelfs geen plek meer hebben om te wonen. Het is appels met peren vergelijken maar soms helpt het wel om te relativeren.

    • + 2
    • 3 jun 2022 - 16:20
  • Ooh God...dan gaat ie ook bij mij aanbellen😂.

    • + 0
    • 3 jun 2022 - 16:42
    • Toto is de nieuwe Sinterbaas?

      • + 0
      • 3 jun 2022 - 21:00
    • Ja...heb een familie opgenomen in huis.

      • + 0
      • 4 jun 2022 - 12:07
    • Zijn ze via de schoorsteen gekomen?

      • + 0
      • 4 jun 2022 - 14:10
    • Driver87

      Posts: 412

      Ik vind het mooi dat mensen dat doen... duimen omhoog MrStef85👍👍

      • + 1
      • 5 jun 2022 - 10:11
    • Dankjewel Driver.

      • + 0
      • 6 jun 2022 - 15:25
    • @Larry Perkins

      In de achterbak van de AMG van Wolff afgeleverd.

      • + 0
      • 6 jun 2022 - 16:30
  • Goed dat hij zich ook inzet voor het maatschappelijke bewustzijn. Zul je dan de andere teambazen niet snel zien. Ook zoals hij antwoordde op een vraag over Brexit destijds liet wel zien dat hij breder ingesteld is dan alleen de autosport en dus ook een maatschappelijk oog heeft.

    • + 0
    • 3 jun 2022 - 21:59
    • Je bedoelt: goed dat hij zich geroepen voelt ? Meer dan andere mensen in F1 ?
      En wat heeft Brexit ermee te maken ?
      Je roept meer vragen op dan je beantwoordt. en intussen is het maatschappelijk bewustzijn van Wolff alleen nog maar te verklaren in het kader van Mercedes als merk.

      • + 0
      • 4 jun 2022 - 06:22
    • Marko is zo'n type, die itt Wolff, alleen maar oog voor autosport heeft...

      • + 1
      • 4 jun 2022 - 09:26
    • @RJH Volgens mij is het niet zo lastig om te begrijpen wat ik zeg. Dat hij zich geroepen voelt om dot te doen gaat vooraf aan dat hij daadwerkelijk zich ervoor inzet.

      En bracht heeft niet met de specifieke zaak te maken waar hij zich nu voor inzet, maar zijn commentaar tijdens de persconferentie toen er vragen over gesteld werden toonde aan dat hij het bredere perspectief en het algemene beleid in ogenschouw had en niet alleen dacht over of het vervelend zou zijn voor heb als team.

      • + 0
      • 4 jun 2022 - 23:49
  • Nou Toto, laat eens zien waar Oostenrijkers nu echt goed in zijn..Bouw een kelder voor Vladje...

    • + 0
    • 4 jun 2022 - 01:16
  • Fchandoe

    Posts: 281

    Top gedaan. Toto.

    • + 0
    • 4 jun 2022 - 15:14

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 6 dec 1982 (39)
  • Geb. plaats Oban, GB
  • Gewicht 53 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
Bekijk volledige kalender
show sidebar