Sebastien Buemi bestraft voor crash met Nick Heidfeld
- Gepubliceerd op 24 jul 2011 22:37
-
29
- Door: Robin Smeets
Buemi zal voor de Grand Prix van Hongarije vijf plaatsen moeten inleveren op de startgrid. Uit de verklaring van de Toro Rosso-coureur na afloop zegt hij zichzelf weinig schuld toe. "Heidfeld reed bij de chicane tegen me aan en bezorgde me een lekke band. Ik moest naar de pits voor nieuwe banden en dat hielp mijn hele strategie om zeep."
"Het is in het geheel een teleurstellend weekend geweest en we kunnen niet tevreden zijn over onze prestaties. We kijken nu vooruit naar de Grand Prix van Hongarije en gelukkig hoeven we daar niet al te lang meer op te wachten", aldus Buemi.
Trending nieuws
-
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48 -
Hittegolf zorgt voor zorgen voor F1-race in Oostenrijk
De hittegolf in Europa kan aankomend weekend voor de nodige hoofdbrekens zorgen bij de Grand Prix van Oostenrijk. Het...
22 jun 2026 08:11
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (29)
Login om te reagerenPosts: 975
Rond uit belachelijke beslissing van de FIA. Heidfeld rijd in een gat die alleen kleiner zou worden en buitenlangs zou hij nooit kunnen inhalen. Sorry Torro Rosso moet dit echt aanvechten, iemand rijd je van achter aan en jij wordt bestraft. Nick moet gewoon een betere inhaal moment uitkiezen, eigenlijk zou nick moeten worden bestraft.
Posts: 1.503
Ik heb een andere race gezien zo te lezen... Ben het totaal niet bij jou eens!
Posts: 632
Over welk incident heb jij het in hemelsnaam? Vast niet hetzelfde incident dat ik vanmiddag heb gezien. Heidfeld zat er gewoon naast hoor.
Posts: 653
Jij vond zeker ook dat Schumacher genoeg ruimte liet voor Rubens? :P
Posts: 6.198
inderdaad. Ben het dan ook eens met de beslissing van de FIA.
Posts: 6.198
dit was een antwoord op de reactie van moppersmurf. niet op die van Bas ;-)
Posts: 5
nee hoor buemi duwde heidfeld gewoon van de baan hij zat er naast je kon dat zien dat hij buitenom niet kon inhalen is wat anders maar hij drukte hem gewoon van de baan en 5 plaatsen terug is nog een milde straf
Posts: 120
Volkomen mee eens. Daar kan echt geen twijfel over zijn. Buemi probeert zich eruit te praten.
Posts: 5
,
Posts: 803
Volkomen terecht deze straf! We zaten al te wachten op een drive trough penalty, maar dit is ook een prima straf.
Posts: 537
Beetje ingewikkeld deze. je zag Buemi duidelijk naar links kijken terwijl Heidfeld Rechts zat dus Beetje onterecht hoor ..
Posts: 4.499
Dus als ik de andere kant op kijk als ik een omaatje met haar rollator schep op het zebrapad, dan ben ik niet schuldig?
Posts: 10.071
@M4Uracing,
Ha,ha,ha, scherp!
Posts: 537
Ja maar het lijkt mij dat Jij en dat omaatje niet voor Positie racen?
Posts: 975
Heidfeld had genoeg tijd om uit de trechter te komen, hij moest gewoon remmen. Dat zij Eddie Jordan ook al. Het was gewoon een kamikaze actie bekijk de replay maar eens een keer. Als Hamilton of Schumi zo\'n actie hadden gemaakt waren ze beiden 100% bekritiseerd op hun rij gedrag.
Posts: 1.434
Onterechte straf voor Buemi. Je moet niet in een gat kruipen die kleiner wordt. Dit zelfde hebben wij gezien bij Barrichello toen hij Schumacher wilde passeren. Hij kroop er ook naast in een trechter met het gevolg DE MUUR bijna.
Maar ze hebben toch al genoeg van Heidfeld en als Senna iets moois laat zien dan is het Bye Bye Zwaai Zwaai voor Heidi.
Posts: 4.499
Dat je dit durft te vergelijken! Buemi zat fout, maar Schumacher drukte bewust iemand bijna na het hiernamaals!
Posts: 19.803
Echt ben jij gek ofzo? Alles in het voordeel van Schumacher praten. Die actie van Schumacher op Hongarije was gewoon ziek. De inhaalactie van Barrichello was gewoon een normale.
Wat Buemi deed was ook totaal niet sportief. Ok, de plek van inhalen was slecht uitgekozen door Heidfeld. Maar Buemi heeft spiegels en weet echt wel dat Heidfeld daar zat.
Onsportieve actie van Buemi die onnodig was en daardoor terechte straf.
Posts: 302
Bull, het was een vergelijkbare situatie.
Posts: 1.434
DH, Als je goed gekeken had zag je Buemi links in zijn spiegel kijken. Het gaat met hoge snelheden en fractie van seconden.
Loop jij maar eens de straat over en denk die auto is nog zo ver weg en die komt aan met meer dan 200 km, blijft niets meer van je over.
Posts: 19.803
Probeer je daarmee de onsportieve actie van Buemi goed te praten?
Posts: 1.525
- \"Je moet niet in een gat kruipen die kleiner wordt\"
- Het was Barrichello z\'n eigen schuld dat hij door Schumacher bijna de baan afgedrukt werd.(ik ben overigens een schumacher \"fan\")
- Als je naar links kijkt treft je geen blaam als je rechts een ongeluk veroorzaakt?
Wat zitten er toch een stel malloten op deze website......echt niet te geloven :D
Posts: 10.089
hahaha idd..
Posts: 1.408
Dat er een straf voor wordt uitgedeeld kan ik prima mee leven, maar dat het een 5 plaatsen grid penalty is vind ik belachelijk. De FIA is erg inconsequent met het uitdelen van straffen.
Voor indentieke \"vergrijpen\" hebben we dit seizoen vrijspraak, drive-through, stop & go en nu dus een 5 place grid penalty uitgedeeld zien worden. Wat is dat nou voor willekeurige rechtspraak?
Posts: 19.803
Redelijk mee eens. Voor dezelfde vegrijpen moeten vaker dezelfde straffen gegeven worden.
Ondanks dat is dit een terechte straf voor Buemi.
Ik vind drive-throughs ook niet altijd alles. Stel coureur A ramt coureur B van de baan. Coureur A heeft een nieuwe voorvleugel nodig (race is al verpest) en krijgt ook nog een drive-through. Dan is dit amper een straf te noemen doordat door die extra pitstop de race en kans op punten toch is verklooid.
Posts: 302
En Hamilton mag van alles. Hoe vaak heeft hij Massa niet geveld? Te beginnen bij Monaco en zo nog wel een paar keer. Schande dat de FIA een voorkeursbehandeling kent.
Posts: 1.434
McLaren en Ferrari zijn heilig voor de FIA.
Posts: 180
tja.. Maar in Monaco is Hamilton bestraft.
Dus alles mogen? Bij deze GP was duidelijk dat Webber zich in de luren liet leggen door Hamilton en dat Alonso niet het zelfde deed bij Hamilton...
Nu de vraag: was Hamilton smerig of Alonso te netjes?
Posts: 180
onvoorstelbaar dat hij niet tijdens de race bestraft is.
Dit was vele malen erger als wat Schumacher \"deed\" in Silverstone.
PS: Schumacher hield de auto bijna nog onder controle na op het natte te remmen... Zag er gaaf uit zo driftend.