user icon

Alonso schuldbewust na dag vol straffen: "Rot als iemand uitvalt omdat jij hem raakt"

  • Gepubliceerd op 09 mei 2022 11:19
  • comments 17
  • Door: Bob Plaizier

 De slotfase van de Grand Prix van Miami was zeer chaotisch. In de rondjes na de safety car-fase regende het duels en de stewards kregen het nog druk, meerdere duels werden onderzocht. Eén coureur was de grootste pechvogel van de dag, tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso.

De Spanjaard verloor eerder in de wedstrijd veel tijd na een mislukte pitstop. Eenmaal terug op de baan deed Alonso er alles aan om de verloren tijd goed te maken. Hij belandde in een duel met AlphaTauri-coureur Pierre Gasly. De twee gaven elkaar geen centimeter ruimte en dat resulteerde in een touché. Alonso werd bestraft met een tijdstraf van vijf seconden. In de slotfase kreeg hij nogmaals een vijf seconden straf voor leaving the track and gaining a lasting advantage.

Schuld

Door de twee tijdstraffen viel de Spaanse Alpine-coureur terug naar de elfde plaats. Na afloop was Alonso tegenover Motorsport.com zeer schuldbewust: "Ik had een slechte pitstop en ik verloor ongeveer vier seconden. Ik probeerde mijn verloren tijd op Gasly terug te winnen. Toen dat was gelukt was iets erg optimistisch toen ik hem probeerde in te halen. Ik raakte Pierre en die straf verdiende ik volledig. Het was mijn fout, ik remde te laat. We wilden die positie teruggeven maar hij dook de pits in. Daardoor moesten we de straf incasseren."

Excuses

Na afloop van de teleurstellend verlopen race zocht Alonso direct Gasly op. Hij toonde zijn sportieve kant en bood gelijk zijn excuses aan. "Het was mijn schuld. Het is mij ook wel eens overkomen. In Imola spinde Mick Schumacher tegen mij aan en was mijn race verpest. Nu remde ik te laat en was de race van Pierre verpest. Ik vind dat sneu voor hem, ik weet hoe het voelt. Het is echt rot als je niet kan finishen omdat iemand je vanachter raakt."

Nou @Ouw, doe jezelf niet tekort svp,
wat mij betreft heb je nog steeds een enorm grote smoel

;)

  • 4
  • 9 mei 2022 - 13:08

Reacties (17)

Login om te reageren
  • is Alonso nou soft geworden? ;P

    • + 0
    • 9 mei 2022 - 11:20
    • Zo zacht raakte hij Gasly anders niet..

      • + 0
      • 9 mei 2022 - 11:22
    • De quote van Alonso is overigens gemaakt voordat hij zijn tweede vijf seconden straf kreeg. Wellicht is hij daar wel des duivels over...

      • + 0
      • 9 mei 2022 - 11:24
    • Die softheid komt met de jaren Jim.

      Kijk ik naar mezelf, ik was 'n vent met 'n verschrikkelijke grote smoel en nergens bang voor.

      Hoe anders is het nu.
      Ik ben een doetje geworden, 'n eitje, 'n loser met een minderwaardigheidscomplex.

      • + 2
      • 9 mei 2022 - 12:33
    • Nou @Ouw, doe jezelf niet tekort svp,
      wat mij betreft heb je nog steeds een enorm grote smoel

      ;)

      • + 4
      • 9 mei 2022 - 13:08
    • @Ouw
      Je doetje zelf tekort. ;)
      Zeker vergeleken met die hele loser samenleving van tegenwoordig ben jij nog steeds een echte stoere vent. Met grote smoel en al.
      Lance zou trots op je zijn.

      Eddy.

      • + 1
      • 9 mei 2022 - 15:10
    • Ik voel mijn zelfvertrouwen weer toenemen jongens, dank je.

      En nu ga ik eerst m'n vriendin 'n flinke beurt geven, ik voel me er sterk genoeg voor.....ggrrrrrr.

      • + 1
      • 9 mei 2022 - 16:19
    • Zet 'm op, Ouw-Tijger! ;)

      Eddy.

      • + 1
      • 9 mei 2022 - 16:20
  • Netjes Fernando!

    • + 0
    • 9 mei 2022 - 11:21
  • Een verademing soms zo’n eerlijke feedback. Mooi.

    • + 0
    • 9 mei 2022 - 11:24
  • Remco_F1

    Posts: 582

    Alonso rijd met de mindset "alles of niets"

    • + 0
    • 9 mei 2022 - 11:31
  • marcievg

    Posts: 19

    Racen is een strijd maar ze tonen ook hun menselijke kant naar elkaar.

    • + 0
    • 9 mei 2022 - 11:46
  • Bakema

    Posts: 195

    Er wordt maar al te vaak nogal vrij onwetend en ongenuanceerd gereageerd op fouten van coureurs. Dit vooral bij eenzijdige fanboys als hun idool daar ook maar enige nadeel aan ondervind. Alonso laat even heel duidelijk zien dat alle coureurs wel eens fouten maken tot aan de meest ervaren mannen aan toe, is simpel gewoon een onderdeel van de sport.

    • + 0
    • 9 mei 2022 - 11:46
    • walteij

      Posts: 1.753

      Het is ook absoluut onderdeel van de sport. En het gaat er dus ook om hoe je hier als coureur mee omgaat. Naderhand even het 'slachtoffer' opzoeken en hem je excuses aanbieden is gewoon zoals het hoort.

      • + 0
      • 9 mei 2022 - 11:58
    • Schitterend verwoord weer @Bakema.
      Jij bent een sieraad voor dit forum.

      • + 0
      • 9 mei 2022 - 13:08
    • JV

      Posts: 2.340

      "Alonso laat even heel duidelijk zien dat alle coureurs wel eens fouten maken tot aan de meest ervaren mannen aan toe, is simpel gewoon een onderdeel van de sport."

      Ik lees voortaan alleen jouw inhoudelijke mening, de rest kan me gestolen worden.
      Daarom begin ik vanaf nu bij zin 3 te lezen.
      Dan blijft het, voor mij, ook leuk hier.

      • + 0
      • 9 mei 2022 - 14:42
  • Norm voor sportiviteit is.natiurlijk vrij laag wanneer je gewoon concreet iemand uit de wedstrijd rijdt en vervolgens je excuses aanbiedt. Dat is immers het minste wat je kan doen.

    • + 0
    • 9 mei 2022 - 13:45

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    16:00 - 18:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    16:00 - 18:00

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    16:00 - 18:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    16:00 - 18:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 237
  • Podiums 1
  • Grand Prix 109
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
Bekijk volledige kalender
show sidebar