Daniel Ricciardo finisht in eerste Formule 1-race met HRT
- Gepubliceerd op 10 jul 2011 18:21
-
15
- Door: Robin Smeets
"Ik ben tevreden dat ik de finishvlag heb gezien", vertelde Ricciardo na afloop van de race. "Het was goed om zoveel ronden te rijden en dat was ook mijn voornaamste doel. Ik heb vandaag heel veel geleerd over de banden, de pitstops en de strategie. Het is allemaal zeer complex en ik heb er nog nooit echt mee te maken gehad."
"Ik was nog wel een stuk langzamer dan de concurrentie, maar ik denk dat ik naarmate het seizoen vordert ook sneller zal worden. Ook moet ik nog wat beter op de blauwe vlaggen letten, want het is niet altijd gemakkelijk om daar goed mee om te gaan. Terugkijkend op de race ben ik tevreden met het resultaat."
Trending nieuws
-
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46 -
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Visa Cash App RB
- Punten 1.061
- Podiums 24
- Grand Prix 188
- Land AU
- Geb. datum 1 jul 1989 (36)
- Geb. plaats Perth, AU
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,75 m
190.930 reacties op Visa Cash App RB
24 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Daniel Ricciardo

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 259
komt van zelf kerel!
lekker racen, ervaring opdoen, alles goed in je opnemen, en volgend jaar gaat het dan een stukje makkelijk!
Posts: 1.652
Mooie bescheiden reactie
Posts: 4.764
Ik vond overigens het debuut van Alguersuari indrukwekkender dan dat van Ricciardo. Alguersuari wint zijn debuutrace van zijn teamgenoot zonder ook een meter getest te hebben terwijl Ricciardo een ronde achterstand heeft op Liuzzi. Het is dan wel een HRT maar hij heeft al meer ervaring dan Alguersuari had bij zijn debuut.
Posts: 7.033
Ricciardo vind ik in de Formula Renault ook niet zo ondrukwekkend. Wel een goede rijder maar niet echt bijzonder.
Posts: 7.033
Wickens en Verge doen momenteel niet voor hem onder.
Posts: 10.089
Ricciardo rijd geloof ik bij een wat minder team.. ik vind het trouwens ook belachelijk om te zeggen dat hij een slecht debuut had
hij rijd in een HRT en de weersomstandigheden waren heel apart.. zo zie je maar weer dat mensen hem nu al gaan bekritiseren
Posts: 7.033
Nee hoor, Verge is teamgenoot van Ricciardo.. Verge staat 1ste in de WK tussenstand.
Posts: 152
vergne is geen teamgenoot van ricciardo, ze hebben alleen dezelfde sponsor. Het verward wel enigzins om twee red bull auto\'s bij verschillende teams te hebben maar het zij zo
Posts: 1.265
Zal vast wel een groot talent zijn, maar snap de hype rondom hem niet zo. In Renault 3.5 was hij echt niet zo indrukwekkend en zijn debuut vandaag was zeer onzichtbaar. Ach ja bij Red Bull moeten ze snel een 2de rijder opleiden, want de huidige zal binnenkort wel verkassen of met pensioen gaan.
Posts: 975
ricciardo, is niet de nieuwe vettel ik heb hem al een tijdje gevolgd er zijn rijders in de F1 die veel meer in de juniors hebben gewonnen dat daniel. En zelfs in renault 3.5 zijn vergne en wickens veel constanter. Ik denk dat het beter voor hem is als hij eerst GP2 doet en ervaring opdoet, want de concurentie is daar veel hoger dan in de 3.5.
Posts: 227
Ik geef je helemaal gelijk koolracer. ik heb ricardio een paar keer aan het werk gezien in de wsr en hij blinkt echt niet uit daar. ik geef robert wickens meer credits. vergne doet het ook niet onaardig , maar is ook nog geen topper.
btw ze mogen van mij robin frijns van de 2.0 serie overhalen naar de 3.5 in de wsr
Posts: 10.089
Kobayashi was ook vrij weinig in de GP2.. en zie hem nu,
Posts: 4.764
@RF: ja er zijn uitzonderingen natuurlijk. Maar Ricciardo is gewoon de lieveling van Marko en daarom is hij nu in de F1. Ik zie in hem niet de beoogd opvolger voor Vettel.
Posts: 259
sorry maar torro rosso toen onder de vleugels van redbull als ik het goed heb, of hrt, dat is wel een aanzienlijk groot verschil. er zullen ook vast betere coureurs zijn, maar ricciardo heeft in de auto van vettel (kampioens auto) hele mooie tijden laten zien, en was toen na mijn weten behoorlijk constand.. Alguersuari rijd nu al een tijdje f1 maar wat heeft hij laten zien? oke, doet soms leuke dingen maar dat is het ook.. net als diresta, doet het goed.
je blijft keihard werken.. ik hou daar wel van, lekker laten leren, dat zijn jongens die komen er wel.
Posts: 367
Hij is me niet opgevallen, en dat is in dit geval een compliment: afgelopen races was Karthikeyan een rijdende chicane die regelmatig coureurs in de weg zat. Dat is bij Ricciardo niet het geval geweest.
En dat Alguasari het beter zou hebben gedaan: dat had mogelijk ook met de ervaring van zijn teamgenoot te maken (Buemi reed ook nog niet zo lang) en de omstandigheden (op een droge baan debuteren is een stuk makkelijker als de vreemde situatie van gisteren met half nat, half droog). Over een paar races kun je hem pas echt beoordelen en vergelijken: Alguasari debuteerde misschien goed, maar deed ook een paar hele fout dingen tijdens zijn eerste races, zoals de crash met Button (Hongarije geloof ik) en de crash in Japan.