user icon

Positieve Gasly wrijft in zijn handen: "Hopelijk een verrassing zoals die van Brawn GP"

  • Gepubliceerd op 11 jan 2022 16:34
  • comments 14
  • Door: Bob Plaizier

De Formule 1-wereld kan aankomend seizoen zijn borst nat maken. Er gaan nieuwe regels gelden in de koningsklasse van de autosport dus dat betekent dat alles anders kan zijn. Mogelijk staan er nieuwe topteams op en vechten er straks verrassende namen om de wereldtitel.

In 2009 zat de sport in precies hetzelfde schuitje. Toentertijd had het nieuwe team van Brawn GP het regelboek goed doorgenomen en verbaasde ze vriend en vijand. Sommigen in de huidige Formule 1-wereld hopen stilletjes op hetzelfde scenario in het aankomende Formule 1-seizoen. De ambities zijn dan ook torenhoog bij veel teams en coureurs.

Naïef 

Ook AlphaTauri-coureur Pierre Gasly heeft goede hoop. De hoop van de Fransman is echter niet bepaald stilletjes. Gasly durft zijn hoop hardop uit te spreken. In gesprek met Auto, Motor und Sport doet hij dat dan ook: "Ik heb er zin in omdat het een kans is. Het is een kans voor mij en het team. Maar tegelijkertijd zou het naïef zijn om te zeggen dat het alleen een kans is voor ons. Iedereen kan een grote stap voorwaarts zetten. Ik ben mij daar zeer bewust van. Ik weet dat alles kan gebeuren, zowel iets goeds als iets slechts."

Barcelona

Gasly kent zijn klassiekers en weet dat het bij Brawn GP op iets goeds uitliep. De Fransman hoopt vanzelfsprekend op zo'n scenario. Hij is nogal positief gestemd en dat deelt hij graag: "Wat ik tot nu toe van de auto heb gezien geeft mij echt een enorm positief gevoel. Ik kijk echt heel erg uit naar de eerste tests in Barcelona. Hopelijk hebben we een verrassing in petto zoals Brawn GP toen deed." 

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Alhoewel de kans klein is ivm steeds strikter wordende reglementen zouden de meeste F1 fans het denk ik wel prettig vinden om een andere dominante auto te zien dan een Mercedes of RedBull.
    Ikzelf zou er geen moeite mee hebben als bijvoorbeeld Alpine de snelste auto heeft en Alonso kampioen wordt op 41 jarige leeftijd. Dromen mag 💥

    • + 2
    • 11 jan 2022 - 16:39
    • Het zou top zijn als Alonso er nog een titel bij kan harken. Vooral omdat hij door velen afgeserveerd was.

      • + 3
      • 11 jan 2022 - 16:43
    • Ik ga in dat geval dan voor een niksnut als Mazepin.
      Gewoon omdat ie niks in de F1 te zoeken heeft en hier ook nooit wat in gaat bereiken.

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 16:55
    • Duidelijk @Evert. Nu is het wachten op de voorzitter van de Mazepin fanclub?

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 17:15
    • Alonso is èèn van de beste van het veld. Punt. .

      • + 1
      • 11 jan 2022 - 18:00
    • @Dutchie, je lijkt Joris wel.

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 18:15
    • "de meeste F1 fans het denk ik wel prettig vinden om een andere dominante auto te zien dan een Mercedes of RedBull.". Dan zou het juist toch veel mooier zijn als er voor het eerst in vele jaren helemaal geen dominante auto zou zijn?

      • + 2
      • 12 jan 2022 - 00:06
  • Kelvin

    Posts: 25

    Zou mooi zijn als we opeens een seizoen hebben waarbij Vettel en Alonso uiteindelijk om het wereldkampioenschap vechten. Dat net zo'n seizoen als dit jaar alleen dan met twee andere teams.

    • + 0
    • 11 jan 2022 - 17:34
    • snailer

      Posts: 6.879

      Vettel? Die kan amper Stroll een pak slaag geven.

      Maar goed. Van mij mag het.

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 20:32
  • Rvb1979

    Posts: 582

    Toch zou het heel gek zijn als at iets briljant heeft gevonden zonder dat redbull hier van af weet 🤔

    • + 0
    • 11 jan 2022 - 19:34
    • Dat zou de bull behoorlijk op de kop zetten...

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 20:42
  • Positieve Gasly heeft last van vreemde bijwerkingen...

    Een scheet hoeft maar ff anders te klinken en 2009 wordt er weer bijgehaald.
    Van mij mag de hiërarchie ook gehusseld worden maar vermoed toch dat 2009 uitzonderlijk was.

    Blijft afwachten natuurlijk...

    • + 0
    • 11 jan 2022 - 19:36
    • nr 76

      Posts: 2.698

      Die hiërarchie zie ik niet zo snel veranderen. Er is weliswaar een budget cap, maar faciliteiten en infrastructuur en aanwezige expertise van de teams bepalen natuurlijk ook al voor een groot gedeelte de slagvolgorde voor volgend jaar. Met de ontwikkelingssnelheid van tegenwoordig is ook een gouden vondst al snel achterhaald.

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 22:27
    • Zie je wel...

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 23:07

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar