user icon

Leclerc vreest nieuwe banden: "Maakt het nogal tricky"

  • Gepubliceerd op 11 jan 2022 07:36
  • comments 22
  • Door: Bob Plaizier

Aankomend seizoen gaan er nieuwe regels gelden in de Formule 1. Niet alleen de auto's veranderen er door, ook de banden ondergaan een ware metamorfose. De banden worden groter en de heren coureurs zullen opnieuw moeten aanvoelen hoe ze moeten omgaan met het nieuwe rubber.

Voor het team van Ferrari kunnen de nieuwe regels zomaar goed gaan uitpakken. De legendarische Italiaanse renstal kende de afgelopen seizoenen tegenvallende resultaten en wil daarom profiteren. Daarvoor moeten hun coureurs wel eerst goed wegwijs worden gemaakt met het nieuwe rubber van bandenleverancier Pirelli

Tricky

Ferrari-coureur Charles Leclerc heeft al kennis gemaakt met de nieuwe banden. De Monegask moet overduidelijk wennen en heeft zo zijn zorgen. In gesprek met de officiële site van de Formule 1 geeft hij tekst en uitleg: "Het maakt het nogal tricky. Ik bedoel, het is uitdagend voor ons als coureurs en ik denk dat het nog uitdagender wordt voor ons om over het algemeen met deze auto's te rijden."

Hoge snelheid

Leclerc weet dat er ook heus wel voordelen kleven aan de nieuwe compounds. Maar hij blijft bij zijn standpunt, hij ziet nog steeds wat beren op de weg. "Ze hebben waarschijnlijk een groter window om in te werken en onder koude omstandigheden voelen ze best goed. Maar het is nogal tricky als je op hoge snelheden met de auto gaat rijden." 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Ik had graag gelezen waaròm hij denkt dat het tricky is.


    Dus Charles... zeg nog effe..

    • + 0
    • 11 jan 2022 - 08:18
    • dat legt Charles uit, hij vind het tricky omdat hij beren op de weg ziet...

      • + 1
      • 11 jan 2022 - 08:21
    • It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time
      It's Tricky.

      • + 2
      • 11 jan 2022 - 08:35
    • Als je op hoge snelheid moet corrigeren in een bocht, dat voelt compleet anders, that`s what he said.

      • + 1
      • 11 jan 2022 - 08:40
    • @Jimmy: Het is inderdaad tricky met al die beren op de weg; aan de andere kant heeft ie dan wel geluk dat zijn window groter is, zodat hij ze beter kan zien en ze kan ontwijken, toch?

      • + 1
      • 11 jan 2022 - 08:57
    • Stitch

      Posts: 5.770

      Tja, dan heeft een beetje rallye ervaring (Sainz) waarschijnlijk wel voordelen ;-) Charles dekt zich alvast in voor als hij weer achter Carlos gaat eindigen.

      • + 1
      • 11 jan 2022 - 09:35
    • Snork

      Posts: 13.822

      Ze moeten gewoon niet zo hard rijden, dan wordt het allemaal wat minder tricky.

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 09:44
    • @Snork: Niet zo hard rijden? Dat zal dan voor Ferrari wel ff wennen worden ;-)

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 09:46
    • Snork

      Posts: 13.822

      Die gasten hebben altijd haast, snel snel snel. Beetje mindfull rijden zal ze helpen.

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 09:57
    • Die bandjes lijken dus perfect te passen bij de tricky rijstijl van Charles...

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 12:24
    • It’s tricky to make a quickie...

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 14:05
    • alflonzo

      Posts: 924

      It's tricky to trash a tyre, to trash a tyre that's right on edge
      It's tricky,
      Its tricky tricky tricky!

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 16:11
    • alflonzo

      Posts: 924

      Damn Marley was me voor zie ik nu pas.

      Myyyy Pirellis 😂

      Rip JMJ

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 16:13
  • Daar zijn de tests voor Charles. Denk niet in problemen maar in oplossingen. Dit maakt het alleen maar leuk.
    De situatie waar de gewone mensen tegenwoordig in zitten is tricky.

    • + 0
    • 11 jan 2022 - 09:52
  • Is er hier nog een bandenexpert die mij een en ander over de nieuwe regels mbt de banden kan vertellen?

    Ze hebben minder wang, dus daar verliezen ze een hoop demping voor de wagen. Wat ik bijvoorbeeld vreselijk lelijk vind aan zo'n FE wagen is dat ze over het wegdek stuiteren. Ziet er niet uit en hoop niet dat de F1-wagens er ook zo uit gaan zien. Iemand hier een idee over?

    En ze zijn groter? In diameter of in de breedte? Of allebei?

    Ten slotte; gaan we nou info krijgen op die wheel-covers of is dat toekomstmuziek?

    • + 1
    • 11 jan 2022 - 10:01
    • Geen idee, er gaan wel sterke geruchten dat we de pull rod ophanging terug gaan zien aan de voorkant bij de 2022 Ferrari, dat mag wel een verrasing genoemd worden, de laatste die dat had was de F14T uit 2014.

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 10:47
    • De pull rod.. Daar hield Ferrari als enige toch, volledig overtuigd, nog jarenlang aan vast terwijl alle andere teams geswitcht waren naar de push?

      Met een lage neus is de pull rod wel logischer natuurlijk.

      Sterke geruchten via Turrini?

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 11:03
    • Nee, van F1 technische analyse, maar dan in het Italiaans ;)

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 11:40
    • McLaren heeft ook de pull rod zag scarborough bij een foto. Dit zal wel bij iedereen zo zijn denk ik dan maar als Ferrari die ook heeft.

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 13:09
    • alflonzo

      Posts: 924

      Dat is wel tricky:) en nieuwe banden, andere maat ceg en hoger gewicht en dan ook nog andere variabelen in de voorwielophanging. Tricky, maar ook dapper

      • + 0
      • 11 jan 2022 - 17:50
  • Ik ga ervan uit dat de banden het verschil niet gaan maken, Leclerc.

    • + 0
    • 11 jan 2022 - 21:20
  • Nico31

    Posts: 270

    De titel en het artikel komt niet echt goed overeen. Ik mis iets in dit artikel

    • + 0
    • 12 jan 2022 - 06:10

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 560
  • Podiums 13
  • Grand Prix 81
  • Land MC
  • Geb. datum 16 okt 1997 (24)
  • Geb. plaats Monte Carlo, MC
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis - Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar