user icon

Geluksvogel Alonso kent zijn plaats: "Had de luxe om eigen comeback te regelen"

  • Gepubliceerd op 10 jan 2022 15:21
  • comments 13
  • Door: Bob Plaizier

In het afgelopen seizoen keerde er een legendarische coureur terug in de Formule 1. Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso maakte zijn comeback bij het team van Alpine en deed dat zeker niet onverdienstelijk. De Spanjaard was zelf dan ook een zeer tevreden man.

Alonso moest even op gang komen maar reed verder een succesvol 2021. Hij sloot het seizoen af als de nummer tien van het wereldkampioenschap. In Hongarije liet hij zien nog steeds een perfecte coureur te zijn door Lewis Hamilton geruime tijd op te houden. In Qatar beleefde hij het grootste succes van zijn comeback door een puike race te belonen met een derde plaats.

Luxe

De Spanjaard stapte in een warm bad bij Alpine en erkent dat dit wel heel simpel ging. Tegenover Motorsport.com spreekt hij erover: "Ik had de luxe om mijn eigen comeback te kunnen regelen. Dat gebeurde zowel bij mijn afscheid als bij mijn comeback. Dat is niet aan iedereen gegeven. Er is maar een klein groepje mensen die in de Formule 1 rijdt en het is niet makkelijk om invloed te hebben op dit soort zaken."

Speciaal

Alonso is dan ook blij dat alles op deze manier verliep. Ook zijn prima prestaties kunnen hem vanzelfsprekend wel bekoren. Hij is een positieve man: "De manier waarop het seizoen verliep was speciaal. Ik werd persoonlijk steeds beter en ik eindigde dan ook sterk. Het was de beste manier voor een voorbereiding voor 2022."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Geluksvogel? Een beetje misleidende titel. De man had en heeft nog steeds alle kwaliteiten om voor het kampioenschap te kunnen strijden. Natuurlijk zou het vreemd zijn als er voor hem nergens een plek vrijgemaakt had kunnen worden. Het is een luxe positie, ja, maar niet door geluk, maar door kwaliteit.

    • + 1
    • 10 jan 2022 - 15:30
  • Dale U

    Posts: 1.159

    Alonso is een echte racer en een persoonlijkheid binnen de race wereld, met hem heb ik veel meer als met Kimi. Vettel gaat als "type" ook richting Alonso, hopen dat ze beide nog een tijdje blijven.

    • + 0
    • 10 jan 2022 - 15:38
    • ik zie in de verste verte nog geen overeenkomsten tussen de persoon Alonso en Vettel. Alonso is iemand die vandaag de dag nog steeds iedere race met het mes tussen de tanden rijdt. Dat beeld heb ik bij Seb niet echt.
      Ook is Alonso een no nonsens racer die er geen andere agenda naast heeft, zoals Vettel, maar bij wie alles puur om de racerij draait.
      Dat alles zorgt ervoor dat Alonso nog steeds een van de leukste rijders is om aan het werk te zien

      • + 5
      • 10 jan 2022 - 15:48
    • Dale U

      Posts: 1.159

      Zijn beide relax, gepokt en gemazeld, hebben beide humor, Vettel die de achterzijde van Lewis zijn auto wil aanraken, anders de voorzijde voor half geld, dat is goud. Dat ontspannen gedrag hebben beginnende coureurs vaak niet.

      • + 0
      • 10 jan 2022 - 16:34
    • alflonzo

      Posts: 915

      Vettel is een aardige vent buiten de auto, maar verder vind ik er weinig aan en nooit veel aan gevonden. Meer een groot kind. Alonso altijd al een echte warrior, en nu bij zn rentree wat meer voor het plezier gegaan ipv zich vast te bijten in een mogelijke titel. Blijft een van mijn favorieten

      • + 0
      • 10 jan 2022 - 16:34
    • Alonso is een F1 warrior, Seb is meer de rainbow warrior :-)
      Zonder gekheid, in navolging van Hamilton is Vettel ook de wereldverbeteraar-tour opgegaan. Het is geen kritiek mijnerzijds (voordat schuimbekkende fans van 1 vd 2 in het toetsenbord klimmen) maar puur om aan te geven dat ik er persoonlijk niet zoveel mee heb. Bij gasten als Alonso draait het puur om hun sport, en hoe ze verder de wereld zien daar heb ik geen idee van ( en hoef ik ook niet te weten)

      • + 1
      • 10 jan 2022 - 16:55
    • alflonzo

      Posts: 915

      Breaking:
      Aston Martin volgend jaar met GreenPeace livery/sponsoring geintegreerde papierprikker en human-hybrid system (flinstoneluik)

      • + 0
      • 10 jan 2022 - 17:22
    • alfonzo,
      ah je hebt het over de Aston Martin GT,
      oftewel de Aston Martin Greta Thunberg

      • + 3
      • 10 jan 2022 - 17:47
    • ne Kimi is de laatste wk van de rooie geweest .
      dat is een wereld prestatie en cool is hij ook nu maar afwachten of supermax ook een eervolle meervoudige wereld kampioen wordt

      • + 0
      • 10 jan 2022 - 22:13
    • alflonzo

      Posts: 915

      Joh wist ik niet! Goed man. Die Aston boys hebben niks dan goeds voor met de wereld

      • + 1
      • 11 jan 2022 - 08:16
  • Alonso heeft een prachtig come back jaar achter de rug, en heeft laten zien nog steeds één van de beste coureurs ter wereld te zijn.

    • + 0
    • 10 jan 2022 - 17:28
  • Hup, Alonso volgend seizoen naar RB en dan is er bij Alpine plek voor Oscar Piastri...

    • + 0
    • 10 jan 2022 - 18:14
  • Zet Vettel in bottas zijn Mercedes en ge zult nog raar opkijken wat hij in de rooie Ferrari liet zien is ook nog niet zo lang geleden. Denk niet dat hij zo veel pace verloren heeft.
    maar de vos en zijn streken ????

    • + 0
    • 10 jan 2022 - 23:45

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 215
  • Podiums 1
  • Grand Prix 100
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar