user icon

Hamilton stuurde Mazepin een appje na angstig moment in VT3

  • Gepubliceerd op 05 dec 2021 14:03
  • comments 11
  • Door: Bob Plaizier

Lewis Hamilton beleefde gisteren een heet avondje. Niet alleen was het flink warm in Jeddah, Hamilton kende ook nog wat benauwde moment verspreid over de dag. Veruit het meest angstaanjagende moment vond plaats in de derde vrije training. Hamilton reed op zijn gemakje over de baan en zag Nikita Mazepin over het hoofd, de Rus zat net in een snelle ronde.

Ternauwernood kon Mazepin een enorm ernstig ongeval voorkomen en Hamilton schrok zich ongetwijfeld een modieus hoedje. De Brit kreeg er uiteindelijk een reprimande voor en trok het boetekleed aan na het moment. Mazepin was op zijn beurt zeer vergevingsgezind.

Blinde bochten

Mazepin legde het voorval nog eens uit bij de internationale media: "Ik zat op een snel rondje en ik ging volgas door bocht zeven en acht. Het zijn allemaal blinde bochten en ik wist niet dat er een auto reed op de racelijn. Ik bleef vol stampen tot dat ik zag dat hij niet weg ging."

Appen

De Russische Haas-coureur onthult dat Hamilton al snel van zich liet horen: "Het was geen big deal vanuit mijn kant gezien. We trainen hierop voor als het nodig is en Lewis was heel aardig. We hebben erover geappt. Ik hoopte dat hij een goede kwalificatie zou hebben." 

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Kampsie

    Posts: 411

    Het maakt Mazepin ook echt geen reet uit, ik mag die gozer wel.

    • + 0
    • 5 dec 2021 - 14:05
    • Reflex

      Posts: 190

      Klopt, mooi opgelost zo. Al snap ik de rustige reactie wel als je altijd achteraan moet rijden. Toch zonde als je dat bedenkt.

      • + 0
      • 5 dec 2021 - 14:08
  • Ik begrijp t niet... je bent 7 voudig wereldkampioen, maar hebt nog steeds iemand nodig om je te vertellen dat 100 kph op de racelijn niet kan?

    Een rookie kan dit gebeuren, maar daar rijden er maar 3 van rond... de andere 17 moeten gewoon weten dat ze aan de kant moeten of gewoon 180 a 200 gaan rijden ipv 100.

    • + 1
    • 5 dec 2021 - 14:06
    • Het is ook niet de eerste actie die hij had tijdens de training.

      En het bijzonderen is er vrijdag over klagen dat anderen het doen.

      Prima.

      Ik zelf merk dat ik ouder begin te worden. Ik had verwacht dat zoiets even met een persoonlijk gesprek zou worden opgelost i.p.v. een appje. Nu moet ik wel zeggen de ontvangen mazepin geeft aan dat dit voor hem voldoende is. Dus prima.

      • + 0
      • 5 dec 2021 - 14:17
    • Aadfanaat

      Posts: 958

      Je begint heel goed door te zeggen dat je het niet begrijpt. Dit circuit vereist heel veel informatie vanuit het team en dat bleef een beetje achter tijdens het moment. Zegt het niet juist iets dat zuiver niet rookies problemen hadden met uit de weggaan?

      @red slow, hoe kom je erbij dat Hamilton over anderen heeft geklaagd? Hij heeft aangegeven dat door de blinde bochten het voor veel gevaarlijke situaties kan zorgen. Hoe kom je erbij dat hij aan het klagen was? Mijn aanname is vooral dat je de geschreven pers gevolgd hebt en niet even het gesproken interview bekeken hebt.

      • + 0
      • 5 dec 2021 - 14:26
    • gp

      Posts: 4.583

      Tylahunter, misschien je eerst even informeren wat er echt aan de hand was. De schuld van dit incident lag niet bij de rijders. Daarom kreeg Hamilton slechts een reprimande.

      • + 0
      • 5 dec 2021 - 14:32
    • @gp... je bent een racecoureur die op een circuit rond rijdt... je weet als coureur dat anderen er 250+ rijden... dan is cruisen toch sowieso al gevaarlijk om te doen?

      Het is alsof wij met 60 invoegen op d snelweg terwijl anderen er met 130 (na 7 uur dan) eraan komen... je hebt toch geen rijinstructeur nodig om te weten dat invoegen met 60 absurd is?

      Zo moeten f1 coureur ook gewoon weten dat rijden met 100kph op de racelijn absurd is. Niet alleen Hamilton hoor... want er zijn er genoeg.

      Is de baan niet overzichtelijk... dan hoor je in de basis gewoon een snellere minimumsnelheid te handteren. 100 pkh is pitstraat snelheid...

      • + 1
      • 5 dec 2021 - 15:03
    • @tyla inderdaad. Eigen verantwoordelijkheid en logisch nadenken heet zoiets.

      • + 1
      • 5 dec 2021 - 15:56
  • Das slim van Hamilton, snel ff indekken en goedmaken met Mazepin voor het geval je op het matje moet komen bij de wedstrijdleiding.

    • + 0
    • 5 dec 2021 - 14:13
  • Morsie

    Posts: 97

    Heb je het al gehoord jonges? Lewis Hamilton ademt! Schijnt dat die net iets meer lucht hapt als anderen. Ik zeg : Onderzoeken die gast. Kan toch niet zo zijn dat die net iets meer zuurstof gebruikt als de rest. Dat mag toch niet🤨?





    Pff gaat weer nergens over dit.

    • + 0
    • 5 dec 2021 - 14:37
  • Numnum

    Posts: 3.694

    Oeisie

    • + 0
    • 5 dec 2021 - 18:20

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.680
  • Podiums 112
  • Grand Prix 140
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (37)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar