user icon

Ralf Schumacher weet waarom Verstappen nog geen kampioen is: "Hij heeft veel pech gehad"

  • Gepubliceerd op 02 dec 2021 10:06
  • comments 29
  • Door: Bob Plaizier

Max Verstappen is nog steeds in een spannend titelduel verwikkeld met zijn grote concurrent Lewis Hamilton. Voor sommigen is dit een verrassing want Verstappen rijdt een zeer constant seizoen en heeft meer races gewonnen dan Hamilton. Het grote verschil tussen de twee komt door het feit dat Verstappen meer pech heeft gehad dan Hamilton.

Oud-coureur Ralf Schumacher vindt het vreemd dat Verstappen nog geen wereldkampioen is geworden. Hij ziet de Nederlandse Red Bull-coureur als de grootste pechvogel van het veld. Bij Speedweek spreekt hij zich uit: "Max is echt heel ongelukkig geweest. Hij had tijden terug al wereldkampioen moeten worden."

Onschuldig

De voormalig Williams-coureur somt de pechgevallen van de Nederlandse Red Bull-coureur nog eens op: "Hij is onschuldig van de baan gekegeld in Silverstone, hij was het onschuldige slachtoffer van de startcrash in Hongarije en dan had hij ook nog eens die klapband in Bakoe."

Theorieën

Schumacher hoopt dan ook dat het titelgevecht niet wordt beslist met nog een ongeval: "Ik hoop dat we nog twee races zonder crashes gaan krijgen. Er zijn theorieën dat Max als leider betrokken zou gaan raken bij een crash. Ik hoop het eerlijk gezegd niet." 

Reacties (29)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.303

    Max heeft echt zijn best gedaan en staat er goed voor. Ik zie hem helaas geen kampioen worden. Op naar volgend seizoen!

    • + 1
    • 2 dec 2021 - 10:12
  • Die laatste quote klinkt bijna als een complot joh!

    • + 0
    • 2 dec 2021 - 10:16
  • McLM

    Posts: 150

    No shit Sherlock

    • + 0
    • 2 dec 2021 - 10:16
  • Als Max komend weekend wint, ligt de titel voor hem klaar. Ondanks alle pech.

    • + 0
    • 2 dec 2021 - 10:20
  • Pitcrew

    Posts: 245

    @Larry Perkins, jij hebt toch niet weer stiekem die deur van het slot gehaald he…

    • + 0
    • 2 dec 2021 - 10:27
  • Ik weet waarom Ralf geen kampioen is ;)

    • + 0
    • 2 dec 2021 - 10:32
  • NicoS

    Posts: 13.666

    Daar waren we al een tijdje achter Ralph….
    Nog een nadeeltje voor Max is dat we dit jaar een extra lang seizoen hebben.
    Verstappen verdient de titel, maar helaas krijg je niet altijd wat je verdient…
    Het kan nog steeds, hoewel de komende races niet in het voordeel van RBR zijn, hopelijk een beetje mazzel, dat zou welkom zijn.

    • + 0
    • 2 dec 2021 - 10:35
  • Wat pech ? Gaan we net doen alsof Max’s race engineer in Baku niet op de radio kwam en Max zei rustiger aan tedoen met zijn banden en dat Red Bull and Aston Martin beiden hun banden spanning had aangepast ? Zout op man, al dat geslijm voor Max.

    Silverstone was Max zijn schuld, Silverstone en São Paulo zijn precies het zelfde en daar week Lewis uit terwijl Max wilde crashen, waarom deed Max niet hetzelfde in Silverstone dan ? Max is snel maar vooruit denken kan hij niet.

    • + 3
    • 2 dec 2021 - 10:41
    • " Silverstone en São Paulo zijn precies het zelfde"

      Dat is echt onzin. In Brazilië zat Verstappen voor Hamilton toen Hamilton uitweek. In Silverstone reed Hamilton op het achterwiel van Verstappen. Nog even buiten het feit dat Hamilton de apex volledig miste is dat dus niet vergelijkbaar.

      En dat de band klapte kwam niet omdat Verstappen niet goed met de banden omging. Dat was pure pech. Hamilton vroeg meer van zijn banden en heeft misschien wel het geluk gehad dat zijn band niet eerder plofte.

      • + 3
      • 2 dec 2021 - 11:24
    • Je bent helemaal Koekoek, Kale reiger!

      • + 4
      • 2 dec 2021 - 11:44
    • @Mustfeed Max zat voor Lewis omdat Max niet remde en de intentie had om tecrashen, Max stuurde niet in, maar dat kan je Max fans niet wijsmaken natuurlijk.

      En gelijk Hamilton erbij halen natuurlijk 🤦‍♂️🤦‍♂️

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 11:59
    • Wederom bedankt voor je bijdrages @kale reiger.
      Ik heb er weer smakelijk om kunnen lachen.
      En dat ondanks dat je het waarschijnlijk niet grappig bedoelde.

      Thx

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 12:06
    • De nieuwe gedaante van Putmans, het is je boy Kale reiger!!!

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 12:13
    • "En gelijk Hamilton erbij halen natuurlijk"

      Heb je het nu over jezelf?

      "Silverstone was Max zijn schuld, Silverstone en São Paulo zijn precies het zelfde en daar week Lewis uit terwijl Max wilde crashen"

      Jij haalt Hamilton erbij, maar als ik dan daar op reageer dan doe je verontwaardigd? Soms snap ik mensen echt niet. Als je geen reactie wil, waarom plaats je dan uberhaupt berichten? Schrijf het dan in je dagboek.

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 12:17
    • Als Verstappen de intentie had om te crashen dan waren ze gecrashed. Verstappen liet de keuze aan Hamilton. Dat is heel wat anders dan Silverstone. Als je meer dan voldoende ruimte over laat aan de binnenkant van de bocht dan kan je niet een andere wagen ontwijken die op je achterwiel knalt. Die zit op dat moment niet eens in je gezichtsveld.

      Had Verstappen hetzelfde gedaan in Brazilie dan was het niet Hamilton zijn fout geweest als ze waren gecrashed. Jij wilt graag de schuldvraag omdraaien, en dat soort gedachtes zijn verwerpelijk.

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 12:21
    • MWHT

      Posts: 1.640

      ik denk dat kale reiger zijn medicatie wat hoger moet...
      (don't feed the troll!)

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 12:52
    • StevenQ

      Posts: 7.457

      Kale Reiger denkt meer van racen te weten dan Emanuele Pirro die Lewis een straf en punten op zijn licentie gaf voor Silverstone.

      Je weet wel: de man die 40 GP's reed en 5x Le Mans won

      • + 2
      • 2 dec 2021 - 13:06
    • Drivert

      Posts: 20

      in één ding moet ik Kale reiger gelijk geven: Silverstone en Silverstone zijn precies hetzelfde!

      • + 0
      • 2 dec 2021 - 14:53
  • Waarom komen mijn comments niet door man ? Mag je geen kritiek op Max leveren ofzo ?

    • + 1
    • 2 dec 2021 - 10:50
    • Je bent gewoon de zoveelste stoker op dit forum. Net aangemeld en dan direct vervelend gaan doen. Comments als ''Max is gewoon een vieze coureur''.

      Je mag zeker kritiek leveren maar je past in het patroon van gebruikers die wij hier al kennen, op een vervelende manier reageren op berichten en andere gebruikers. Je bent onder een andere naam waarschijnlijk al langer actief dus het zou je niet echt moeten verbazen.

      • + 4
      • 2 dec 2021 - 12:30
    • MWHT

      Posts: 1.640

      zou het Rutger weer zijn? Wel precies dezelfde blinde afkeer en constante boosheid?

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 12:58
    • @ MWHT: account nummer 20 zitten we inmiddels wel aan;)

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 13:37
    • Illym3ns

      Posts: 166

      Ho..ben je weer verdwaald?
      Kan gebeuren kale.

      www.veronicainside.nl

      Alsjeblieft!

      • + 1
      • 2 dec 2021 - 14:00
  • LimboF1

    Posts: 5.154

    Verstappen was gewoon al dik kampioen geweest, maar heeft inderdaad pech gehad. En ik blijf erbij dat er ook vuil spel in dit verhaal meespeelt en dan doel ik op Silverstone. Maar goed, de Fia heeft ook de touwtjes in handen in dit verhaal en kan Mercedes op de voor- en achtervleugel aanpakken en laten het na. Als Verstappen geen kampioen gaat worden dit jaar, dan is zal het een jaar worden met een heel dubbel gevoel.

    • + 0
    • 2 dec 2021 - 11:00
  • Dat weet iedereen die F1 volgt toch.. Ik riep het al toen het gebeurde in Silverstone, dit kan je het WK kosten.. En daarna kwam Boedapest er ook nog even overheen.. En helaas lijkt precies dat waar ik toen al voor vreesde nu te gebeuren.. Niet genoeg voorsprong in punten en Mercedes die met Hamilton terugkomt en toch nog de titel voor je neus wegkaapt.. Hopelijk redt Max het nog, maar ik vrees met grote vrees gezien de resultaten van de laatste 2 races..

    • + 1
    • 2 dec 2021 - 11:14
    • NicoS

      Posts: 13.666

      Silverstone had Max gewoon kunnen hebben, als dat het enige was, dan waren de laatste races een formaliteit.
      Baku heeft Max 11 punten op Lewis gekost, zelfs alleen dat kan Max de titel kosten…..

      • + 0
      • 2 dec 2021 - 13:02
  • Na dit indrukwekkende statement van Schumacher zal Hamilton ook wel beseffen dat een eventuele titel geen waarde meer heeft en de titelstrijd staken.

    Bedankt Ralf Schumacher, je hebt ons alle spanning van de seizoenfinale ontnomen...

    • + 0
    • 2 dec 2021 - 14:46
  • Eruit/af gebeukt worden is geen pech... Pech is de klapband bv.

    • + 0
    • 3 dec 2021 - 15:28

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar