user icon

Vader Mazepin trok de portemonnee voor nieuw chassis: "Moeten op gelijke voet vechten"

  • Gepubliceerd op 30 nov 2021 15:28
  • comments 35
  • Door: Bob Plaizier

Nikita Mazepin kent niet bepaald een vlekkeloos debuutjaar bij zijn team Haas. De Russische coureur rijdt regelmatig zijn collega's in de weg of haalt gevaarlijke capriolen uit. Hij heeft zich dan ook niet heel populair gemaakt in zijn eerste jaartje in de Formule 1. Toch heeft hij de volledige steun van zijn vader.

Dmitry Mazepin is een steenrijke zakenman die met zijn bedrijf Uralkali ook nog eventjes de titelsponsor is van Haas. Hij is dan ook niet te beroerd om soms even in te grijpen als dat nodig is voor zijn zoon. Zo heeft hij zelf de portemonnee getrokken toen dat nodig was.

Oud chassis

Mazepin senior legt de bizarre situatie uit in gesprek met Match TV. Hij heeft namelijk een chassis betaald: "Een chassis was verwoest door een groot ongeluk aan het einde van het jaar. Er werd toen een nieuwe in elkaar gezet. Het team nam toen de beslissing die aan Schumacher te geven. Maar zodra Nikita met de oude reed kwam hij gelijk met feedback dat het anders was."

Chassis-wissel

Daarop greep papa Mazepin in. De coureurs wisselde van chassis en de Russische coureur had een goed weekend. Teamgenoot Schumacher crashte echter zwaar en er was weer een chassis naar de haaien.

Eigen geld

De steenrijke Mazepin senior besloot daarom maar bij te springen op financieel gebied. Hij legt het uit: "Dus we namen de beslissing om een nieuw chassis te bouwen. Ik betaalde voor de bouw van het chassis met mijn eigen geld. Dit omdat we geloven dat de coureurs bij het team op gelijke voet moeten vechten."

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 9.169

    Ik vin wel hele lief deze man

    • + 0
    • 30 nov 2021 - 15:28
    • Mazepin is een lollige vent, altijd al gezegd, je kunt ermee lachen, mee zuipen, hij betaald een nieuw chassis, wat wil je nog meer, nou? Zeg dan!

      • + 0
      • 30 nov 2021 - 16:39
  • Hoe past dit in een budgetplafond? Oprechte vraag..

    • + 0
    • 30 nov 2021 - 15:47
    • Klus

      Posts: 1.374

      Ik vermoed dat Haas ruim onder dat plafond zit.

      • + 4
      • 30 nov 2021 - 15:59
    • @Maravillosa: voor zover ik weet valt het chassis binnen Budget cap. Het kan echter wel zo zijn dat er een boekhoudkundige scheiding is tussen materiaalkosten (binnen budgetcap) en manuren (buiten budget cap), maar dat weet ik niet precies.

      • + 0
      • 30 nov 2021 - 16:13
    • gevalletje zwart geld..., welk budgetplafond?

      • + 0
      • 30 nov 2021 - 16:13
    • Ja valt onder het budgetplafond. Het gaat er om hoeveel geld een team uit geeft. Waar het geld dan vandaan komt is niet relevant ;)

      • + 1
      • 30 nov 2021 - 16:36
    • Denk dat @Klus gelijk heeft en dat Haas zoveel mogelijk geld heeft doorgeschoven naar 2022 en dat ze dan wel genoeg geld hebben om heeft om het volledige budgetcap te benutten...

      • + 0
      • 30 nov 2021 - 16:46
    • Klinkt als een retorische vraag. Waarom zou het immers niet kunnen passen als je bespaard hebt. Haas heeft weinig uitgegeven dit jaar, niks ontwikkeld...

      • + 0
      • 30 nov 2021 - 16:53
    • * - heeft om

      • + 0
      • 30 nov 2021 - 17:00
    • @Maravillosa

      Deze oprechte vraag had met enig nadenken ook zelf beantwoord kunnen worden, toch?

      • + 0
      • 30 nov 2021 - 17:06
    • Omdat er zo veel grijze gebieden zijn @“liefhebber”, maar fijn dat je me terecht wijst 😏 gelukkig zijn er altijd die denken alle wijsheid in pacht te hebben, ik kom er echter vooruit dat niet altijd te hebben.. zo

      • + 8
      • 30 nov 2021 - 19:53
    • @Mara, vragen zijn prima, daar is het forum ook voor.
      Als het een F1-kenniscompetitie zou zijn dan zouden de meeste forumleden al afgehaakt of gedumpt zijn, ik ook...

      (Het figuur waarop jij reageerde is overigens één van de trollen.)

      • + 2
      • 30 nov 2021 - 20:22
    • @larry het worden er steeds meer, ik ben dicht bij afhaken..

      • + 0
      • 30 nov 2021 - 20:54
    • Laat je F1-plezier niet door trollen verpesten @Mara.
      Ze herkennen en verder negeren is wat ik (probeer) te doen.
      Dat werkt prima en op andere forums schijnt het nog erger te zijn...

      • + 2
      • 30 nov 2021 - 21:05
    • Mijn reactie blijft nog (onterecht) in het filter hangen...

      • + 0
      • 30 nov 2021 - 21:11
    • Waarschijnlijk op het woord n e g e r e n

      • + 0
      • 30 nov 2021 - 21:13
    • Pa Mazepin is een echte liefhebber van eerlijke competitie blijkbaar, daar kunnen ze bij de FIA nog wat van leren.

      • + 0
      • 30 nov 2021 - 21:26
    • @liefhebber;
      Beetje flauwe reactie nietwaar? Maar met enig nadenken had je dat natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken ;)

      @Mara;
      Laat je niet gek maken en negeer de rare reacties. Geniet van de sport. Die is immers 'prachtig' ;)

      • + 3
      • 30 nov 2021 - 23:14
    • Nee ik ben er wel klaar mee @J, ik kom hier, net als velen, om de realiteit te ontvluchten om vervolgens continu zulke kleuter reacties, in het algemeen als wel persoonlijk, te zien, zonder enig ingrijpen van…

      • + 1
      • 1 dec 2021 - 04:34
    • Laat je niet op stang jagen

      • + 0
      • 1 dec 2021 - 05:55
    • Snap ik @Mara.
      Helaas staat de moderatie op een zeer laag pitje hier, waar de normale gebruikers toch wel aanzienlijk last van hebben.
      Erg jammer als er daardoor leuke gebruikers afhaken ;)

      • + 1
      • 1 dec 2021 - 08:54
    • Jongens, wat een liefde voor een leuk avatar plaatje. Ik word er bij wee van. Ik zal ook even kijken of ik de foto van een lekker wijf als avatar kan nemen, misschien gaan jullie dan ook spontaan lief doen tegen mij...😂😂😂

      • + 0
      • 1 dec 2021 - 09:17
    • Moet dat nou weer zo plat @beemert? 😂

      Ik zou voor jou ook opkomen hoor ;)

      • + 0
      • 1 dec 2021 - 09:37
    • Willen jullle niet zo slijmen bij mijn vriendin mannen ;)


      Zo….

      • + 0
      • 1 dec 2021 - 11:18
    • Ik ben werkelijk diep ontroerd, jullie lijken wel een stel reutjes die achter een loops teefje aanhollen. 😂
      Grote monden die zelf nergens tegen kunnen en dan maar jammeren als kleine peuters. 😂

      • + 2
      • 1 dec 2021 - 11:23
    • Vlieg op joh met je insuniaties 😂

      • + 1
      • 1 dec 2021 - 12:57
    • Nou moet ik Putmans deels gelijk geven (dat dat nog mag gebeuren)

      De telefoonnummers vlogen door de chat vorig weekend haha

      • + 0
      • 1 dec 2021 - 14:47
    • Ja @Beemer, zet jij eens een foto van een lekker wijf 😂

      • + 2
      • 1 dec 2021 - 18:02
    • Waar blijven die koplampen en slanke taille? @Beemer

      • + 1
      • 1 dec 2021 - 18:53
  • MrEmilio

    Posts: 179

    "Dit omdat we geloven dat de coureurs bij het team op gelijke voet moeten vechten."

    Had hij ook gedaan als Schumacher het oude chassis had gekregen.

    • + 0
    • 30 nov 2021 - 16:59
    • MisterED

      Posts: 359

      Heb je het niet gelezen?

      • + 0
      • 30 nov 2021 - 18:03
    • Rvb1979

      Posts: 587

      Of het verhaal klopt weet ik niet maar hij heeft een nieuwe voor schumacher betaalt hij zelf had al een nieuwe

      • + 1
      • 30 nov 2021 - 19:57
    • LimboF1

      Posts: 5.154

      Ik begrijp hieruit dat dus beide heren een nieuw chassis hebben en dat Schumacher dus het laatste chassis heeft gekregen.

      • + 0
      • 1 dec 2021 - 09:52
  • Goed zo en voor sinterklaas? En Kerstmis? Wat krijgen wij dan
    een lange winterslaap met beperkingen en lock down

    • + 0
    • 30 nov 2021 - 23:21

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 22
  • Land RU
  • Geb. datum 2 maa 1999 (22)
  • Geb. plaats Moskou, RU
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel