user icon

Alonso is klaar voor de podiums in 2022: "Klaar om de strijd aan te gaan"

  • Gepubliceerd op 22 nov 2021 16:56
  • comments 15
  • Door: Bob Plaizier

Fernando Alonso liet in Qatar maar weer eens zien dat hij zeker nog tot de absolute top van het startveld behoord. De Spaanse Alpine coureur reed een knappe race en kwam als derde over de finish. Het was zijn eerst podium sinds 2014 en als het aan hem lag zeker niet zijn laatste.

Aankomend seizoen gaan er immers nieuwe regels gelden in de Formule 1 en Alonso ziet dan ook kansen. Op de persconferentie voor de top drie besprak de tweevoudig wereldkampioen dit feit: "Het is lastig om te voorspellen wat er gaan gebeuren in de aankomende jaren."

Alonso wil in 2022 dan ook het liefst vaker voor de prijzen strijden: "Het is dan niet zoals dit jaar ,wat een vervolg is van de vorige campagne, maar in 2022 heeft iedereen dezelfde kaarten. Dus we moeten het slim spelen en hopelijk bouwen we een snelle auto. Als we in die positie zitten en ik mij sterk voel, dan ben ik klaar om de strijd aan te gaan."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Laten we het hopen, dat zou voor alles beter zijn, gewoon alles redelijk dicht op elkaar. Meestal is er wel 1 team die wat heeft wat gelijk voordeel heeft. dat hoeft van mij echt niet RB te zijn en geen Mercedes/ferrari. laat die maar vechten en de wagen ontwikkelen. dan kan het een leuk jaar worden.

    • + 0
    • 22 nov 2021 - 17:10
    • JV fan

      Posts: 2.179

      Beetje zoals de jaren 09-2012 :)

      • + 0
      • 22 nov 2021 - 17:26
    • NicoS

      Posts: 13.400

      Zou inderdaad mooi zijn als meerdere teams voor de prijzen kunnen strijden, niet het voorspelbare wat we al acht seizoenen aanschouwen. Het is dat er nu twee teams kunnen strijden voor de titel, anders hadden we weer een saai seizoen gehad, waar de kampioen al ruim van te voren bekend was.
      Ook hoop ik dat de coureurs weer meer het verschil kunnen gaan maken, en dat talent echt beloond gaat worden.

      • + 0
      • 22 nov 2021 - 18:16
    • Nico31

      Posts: 240

      Ik denk dat RB zoals gewoontelijk volgend jaar zeer moeilijk gaat hebben, vaak als er nieuw tijdperk aan komt bengelen ze ergens bij de middenmoot laat ons hopen van niet maar ik gok van wel.. verder zou het zeer mooi zijn als alpine volgend jaar vol voor punten strijdt en hier en daar podiums pakt

      • + 0
      • 23 nov 2021 - 18:11
  • Ik hoop van harte dat Alpine volgend jaar een snelle wagen weet te brengen, al is het alleen al om Alonso weer voorin te zien strijden. Daar waar bij oudgedienden als Vettel en Raikkonen het verse er een beetje vanaf is, is Alonso nog net zo fel en strijdvaardig als vroeger. Hij is nog steeds bijzonder waardevol voor de F1

    • + 5
    • 22 nov 2021 - 17:27
  • Snork

    Posts: 13.563

    Ik hoop ook dat Alonso weer vooraan mee gaat doen. En laat die board rrrradio's van Alonso maar doorrrkomen.

    • + 0
    • 22 nov 2021 - 17:36
    • Heb je last van een Jack Plooij sprrrrraakgebrrrrrek?
      Ik mag het zeggen heb er zelf wel last van maar op tv klinkt het heel irritant. ;-)

      • + 0
      • 22 nov 2021 - 22:01
  • Als de autos inderdaad gelijkwaardiger zijn. Dan zie ik Alonso volgend jaar races winnen. De man is een racemonster.

    Gasly die zich afvraagt waarom hij geen RB stoel krijgt? Het antwoord: Je kan niet wat een Alonso kan.
    Die Alpine was gisteren echt niet de 3de auto, maar een goede strategie en een top coureur brengt dat hok toch naar P3.

    (Ferrari en AM waren gisteren sneller dan Alpine, dus ongeveer de 5de auto gisteren, denk ik)

    • + 0
    • 22 nov 2021 - 18:22
    • NicoS

      Posts: 13.400

      Nou zat Ocon er ook goed bij, dus zal de Alpine deze race best goed zijn geweest.
      Er zijn ook genoeg reces geweest waar Gasly voor Alonso finishte, dus om het zo zwart wit te stellen?
      De auto is gewoon erg bepalend in de huidige F1.
      Alonso is ook zeker nog steeds goed, maar ook hij is net als elke andere coureur afhankelijk van zijn auto.
      In het middenveld zij de onderlinge verschillen ook veel kleiner, waardoor je niet telkens dezelfde teams achter de twee topteams ziet.

      • + 1
      • 22 nov 2021 - 18:58
  • Nando is het nog niet verleerd zet hem in een snelle wagen en hij pakt nog meer podia dan ene Charles en Carlos op in hun jonge jaren

    • + 0
    • 22 nov 2021 - 19:21
  • Geheel offtopic voor apple tv gebruikers die f1tv streamen. De f1tv app is nu te downloaden op je apple tv.

    • + 1
    • 22 nov 2021 - 20:29
  • R e d a c t i e
    Wilt u zo vriendelijk en klantvriendelijk zijn om die oude (en dus oninteressante) berichten tussen de tekst weg te halen?
    Bedankt!

    • + 1
    • 22 nov 2021 - 21:27
    • Snork

      Posts: 13.563

      Ik vind het heel boeiend om de kwalificatie uitslag van Austin terug te lezen! Niet…
      Kansloos gedoe.
      Ik pak de kameel en ga nu naar huis.

      • + 0
      • 22 nov 2021 - 23:16
    • Numnum

      Posts: 3.515

      Maar nu wordt ik er wel weer aan herinnerd dat Max Bottas had kunnen verslaan.
      En dat in één oogopslag!
      😋

      • + 0
      • 22 nov 2021 - 23:57
  • Even resumé.

    We zitten nog in seizoen 2021 en hebben nog twee races te gaan. Niemand heeft nog een meter gereden met de bolide van 2022. Dat Alonso in staat is om te winnen heeft hij al dubbel en dwars bewezen maarre..........

    Zou je niet even wachten tot die auto klaar is? Eén zwaluw maakt nog geen zomer.

    • + 0
    • 23 nov 2021 - 12:51

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 211
  • Podiums 2
  • Grand Prix 185
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit