user icon

Hamilton rijdt in Qatar met activistische regenbooghelm

  • Gepubliceerd op 19 nov 2021 19:36
  • comments 25
  • Door: Bob Plaizier

Dit weekend zal Lewis Hamilton weer rondrijden met een speciaal helmontwerp. In het zwaar bekritiseerde Qatar kiest de Brit voor een activistisch tintje. Zijn helm is namelijk voorzien van de regenboogkleuren en de LGBTQ+ vlag. Vorig weekend reed hij nog met een Ayrton Senna-helm.

Het lag in de lijn der verwachtingen dat Hamilton dit weekend iets zou gaan doen. Qatar is immers een land waar de mensenrechten niet op orde zijn en Hamilton strijdt daar juist voor. De tekst 'Still I Rise' heeft Hamilton speciaal voor dit weekend vervangen met 'We Stand Together'. 

Reacties (25)

Login om te reageren
  • GILH

    Posts: 206

    Mooi! Hij blijft zich inzetten voor verschillende groepen en gebruikt zijn platform. Ook in Qatar. Erg gaaf!

    • + 8
    • 19 nov 2021 - 19:55
    • Je bent sarcastisch... toch?

      • + 1
      • 19 nov 2021 - 20:01
    • Ach Evert, hij houdt het nu bij daden ipv woorden dus kan ik het waarderen van Lewis.

      • + 4
      • 19 nov 2021 - 20:04
    • Oef een homohelm. Die komt niet levend daar vandaan.

      • + 0
      • 19 nov 2021 - 20:11
    • Ik ben geen 44 liefhebber, maar dit doet hij goed.

      • + 1
      • 20 nov 2021 - 00:23
  • Heel goed maar ik zou dit weekend wel zijn helm ophouden. Sommige mannen aldaar met grote baarden ,vinden het een grappige noodzaak om iemand met een regenboog gekleurde identiteit van een hoog gebouw te keilen.

    • + 0
    • 19 nov 2021 - 20:01
    • Dan word "Still we rise"" toch een lastig verhaal inderdaad.

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 08:58
  • MaxRaw

    Posts: 375

    Ja tot ze hem straks even apart zetten.
    Andermans land, andermans regels.

    • + 0
    • 19 nov 2021 - 20:01
    • Aadfanaat

      Posts: 923

      Misschien Max leren hoe zo kort door de bocht gaat..

      • + 0
      • 19 nov 2021 - 22:13
  • De schrijvert weet aan het begin van de avond al niet meer wat ie rond lunchtijd geschreven heeft...

    • + 1
    • 19 nov 2021 - 20:07
  • Kenney

    Posts: 2.231

    Geen fan van Hamilton, maar toch een goede actie om dit net in zo'n land in de verf te zetten. Top!

    • + 3
    • 19 nov 2021 - 20:10
    • Hansnah

      Posts: 317

      Ben ook geen fan van deze man en heb mijn twijfels bij het hele ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ+-<>#@-verhaal. Soms vraag ik me wel eens af hoe echt dit hele discriminatie- en minderheidsgebeuren is. Zijn deze mensen echt in die positie of worden ze door ene George Soros betaald om dit te doen.
      Van Hamilton vind ik het binnen zijn eigen (wereld) beeld een moedige actie. Ben echter bang dat de Qatari die het beleid bepalen er zich weinig van aantrekken. Daarnaast vraag ik me af hoe erg het daadwerkelijk in dat land is. Is het propaganda om zo'n land een slecht beeld aan te meten vanuit de globalistische westersche wereld? Of is het daar daadwerkelijk embarmelijk voor alle niet koninklijke figuren? Zoals gezegd, ik weet het niet en moet vertrouw de media hierin niet.

      • + 0
      • 19 nov 2021 - 21:09
    • Sander

      Posts: 109

      @Hansnah, als je de media niet vetrouwd dan zou ik zeggen, trek als man een mooie jurk aan en loop met een regenboogvlag even door Doha. We zien je proefondervonden verslag wel terug in diezelfde media.

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 07:05
  • Snork

    Posts: 13.563

    Ik vind dit een leeg statement. Gaat niks veranderen. Mooie kleurtjes, verder niks. Wil je echt een statement maken, blijf dan weg.

    • + 6
    • 19 nov 2021 - 20:10
    • Als Hamilton, Alonso en Vettel zeggen dat ze niet gaan dan gaat er niemand. Dus ze zouden dat best kunnen regelen.

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 09:02
  • Ron Kanon

    Posts: 790

    Goede zaak van Hamilton. Petje af oh nee helmpje af.

    • + 1
    • 19 nov 2021 - 20:17
  • Blackzilla

    Posts: 76

    “ We stand together “ Geldt dat ook voor zijn neefje ?

    • + 1
    • 19 nov 2021 - 20:30
    • Damn, jij een oude koe in de sloot gevonden

      • + 3
      • 19 nov 2021 - 21:20
    • Blackzilla

      Posts: 76

      Wat zegt het over een volwassen vent die een klein jongetje vernederd op social media omdat hij graag jurken draagt ? Een volwassen man met de invloed en groot bereik als Hamilton die een voorbeeld moet zijn voor velen en dan zo zijn eigen neefje vernederen !! een klein jongetje die nu misschien gepest wordt door de woorden van Hamilton. Dit is een van de veeeele voorbeelden waarom vele Hamilton verafschuwden en hem hypocriet noemen ! Je vraagt je af waar het bij hem mis is gegaan .

      • + 0
      • 19 nov 2021 - 22:08
    • GILH

      Posts: 206

      Wat zegt het over iemand die iets van 7 jaar geleden omhoog moet brengen waar iemand al lang Zijn excuses voor heeft aangeboden..

      • + 2
      • 20 nov 2021 - 07:52
  • Luci23

    Posts: 74

    Respectloos voor het moslim geloof, daar is het volgens de koran verbode. Dus accepteer het met je provocerend helmpje.

    • + 1
    • 19 nov 2021 - 21:31
    • Vanwege reacties als deze zou juist iedere coureur daar een regenboogje op zijn helm moeten zetten!

      🧡💛💚💙💜🤎🖤🤍
      🌈🌈🌈🌈✌🏼👩‍❤️‍👩👨‍❤️‍👨👨‍👨‍👦👩‍👩‍👧👬👨🏿‍🤝‍👨🏿

      • + 4
      • 19 nov 2021 - 22:23
  • Wie de schoen past zet zo''n helm op.

    • + 1
    • 19 nov 2021 - 22:18
  • Wat doet Vettel eigenlijk? Want die heeft regelmatig een regenboog 🌈 op kleding of helm.

    De regenboogvlag staat ook voor vredesbeweging. Zie de Duitse boerenoorlog als voorbeeld hoe de vlag vroeger werd in gezet.

    Daarnaast is de regenboogvlag binnen de lgbtq gemeenschap ook ophef van discussie. De vlag is namelijk veranderd naast de regenboog zit er tegenwoordig ook een driehoek in de vlag. Dit voor nog meer inclusief en racisme word er nu ook mee benoemd. Echter zijn er nu dus meerdere stromingen binnen heel de lhbti gemeenschap. Groepen die de oude vlag aanhangen zoals Hamilton nu op zijn helm heeft en die Vettel ook gebruikt en de nieuwe vlag waar nog meer subgroepen aan zijn toegevoegd.

    De clash tussen de twee vlaggen is voornamelijk dat de ene groep vind dat de ander teveel in hoekjes denkt en daardoor juist mensen buitensluit. Denk dus bv aan de hetero blanke man. Dit even als achtergrond info

    • + 0
    • 20 nov 2021 - 06:44
  • F1fever

    Posts: 103

    Probeert hij zo de deur van zijn kast op een kiertje te zetten...?

    • + 0
    • 20 nov 2021 - 10:52

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.662
  • Podiums 202
  • Grand Prix 256
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit