user icon

Magnussen kon instappen bij Williams als vervanger Russell: "Pure idioterie!"

  • Gepubliceerd op 05 nov 2021 13:44
  • comments 9
  • Door: Bob Plaizier

Vorig jaar kwam het Formule 1-avontuur voor Kevin Magnussen ten einde. De Deense coureur kreeg geen contractverlening bij Haas en zocht zijn heil in Amerika. Daar is Magnussen nu volledig opgebloeid en hij mist de koningsklasse van de autosport dan ook totaal niet.

Maar nu blijkt dat hij wel degelijk de kans heeft gehad om in de Formule 1 te blijven. De Deen heeft namelijk besloten om de pen op te pakken en zijn avonturen op te schrijven. Volgens de Deense televisiezender TV3 zegt hij in zijn boek dat hij eind vorig jaar kon instappen bij Williams.

Terug in de tijd

Magnussen verklaart de situatie: "Ik stond een beetje op een dood punt in mijn Formule 1-loopbaan. Maar ik had een kans om te blijven want ik had contact met Williams. Maar het was een soort stap terug in de tijd. Ik moest veel sponsors vinden of een cheque meebrengen zoals bij McLaren en Renault."

Idioterie

Maar Magnussen was compleet overdonderd toen hij hoorde wie hij zou kunnen vervangen. Hij spreekt zijn verbazing uit: "Williams zag mij als een mogelijke vervanger voor George Russell. Ik dacht: Wat is dat voor een team? Russell laten vallen en Latifi houden was achterlijk. Pure idioterie!"

Rimmer

Posts: 10.214

Domme reactie bedoel je.
Iedereen begreep dat Russell van Mercedes was en dat hij vroeg of laat bij Williams weggehaald zou worden. Williams wilde hem zelf juist graag houden en van laten vallen is nooit 1% sprake geweest.
Daarnaast reed Latifi daar omdat het geld hard nodig was. Ook dat was voo... [Lees verder]

  • 3
  • 5 nov 2021 - 13:56

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Mooie reactie.

    • + 0
    • 5 nov 2021 - 13:46
    • Rimmer

      Posts: 10.214

      Domme reactie bedoel je.
      Iedereen begreep dat Russell van Mercedes was en dat hij vroeg of laat bij Williams weggehaald zou worden. Williams wilde hem zelf juist graag houden en van laten vallen is nooit 1% sprake geweest.
      Daarnaast reed Latifi daar omdat het geld hard nodig was. Ook dat was voor iedereen bekend.
      Dat dit allemaal aan Kevin voorbij gegaan is laat maar zien dat het niet de meest intelligente jongen is. Zelfs de meest fanatieke leden van het blikken blaasorkest en de oranje camping begrepen nog hoe de verhoudingen binnen Williams, Mercedes en Russell lagen.

      • + 3
      • 5 nov 2021 - 13:56
    • Allemaal een geldkwestie, maar als Williams bereid was Russel te laten vallen vraag ik me af wat Mercedes aan Williams gaf of betaalde voor Russel, ik neem toch aan dat dat niet voor niks ging.

      • + 0
      • 5 nov 2021 - 14:33
    • Joeppp

      Posts: 6.215

      Ik vind het niet zo gek. Russell heeft tot dit jaar niet zoveel laten zien. Als je daarnaast kijkt hoe Mercedes om is gegaan met Ocon en Wehrlein paste het wel in het plaatje.

      • + 0
      • 5 nov 2021 - 16:15
    • Russel tot dit jaar niet veel laten zien…, ik hoop dat je sarcastisch bent?! Anders spoor je echt niet en heb je het spelletje niet begrepen

      • + 0
      • 6 nov 2021 - 07:23
  • FritsBruin

    Posts: 49

    Kijk eens waar Haas nu staat en waar Williams nu staat . . .

    • + 0
    • 5 nov 2021 - 14:38
    • Hij kent de posities waar Williams dit jaar is geeindigd dus ik denk niet dat K-Mag er wakker van ligt.

      Goed jaar achter de rug bij Cadillac. Nu een van de beste line-ups van de Hypercar/LMP1 klasse met Peugeot... Ik denk dat hij een goede keuze heeft gemaakt niet voor Williams te tekenen.

      • + 0
      • 5 nov 2021 - 18:30
    • ringo

      Posts: 3.610

      goede keuze in amerika heb je als coureur kwa kansen en kan per team schelen maar chassis is minimaal.. dat is de mooiste :)

      • + 0
      • 7 nov 2021 - 11:24
  • Wait, What?!!!!

    • + 0
    • 5 nov 2021 - 15:12

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DK
  • Geb. datum 5 okt 1992 (30)
  • Geb. plaats Roskilde, DK
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar