user icon

Hamilton maakt zich zorgen: "We ontwikkelen ons niet zoals voorheen"

  • Gepubliceerd op 08 okt 2021 08:59
  • comments 21
  • Door: Bob Plaizier

De titelstrijd is intens. Lewis Hamilton en Max Verstappen geven elkaar geen enkele centimeter ruimte en showen hun sublieme skills aan het publiek. Lewis Hamilton heeft al veel vaker in deze situatie gezeten, toch is de Britse regerend wereldkampioen niet helemaal zeker van zijn zaak.

In gesprek met Sky Sports kijkt hij naar het duel met de Red Bull van Verstappen: "We ontwikkelen ons niet zoals we in het verleden deden. Er is een kant waar ik op wil gaan maar dat kan niet omdat we ons focussen op de auto van volgend jaar. Maar als je je auto nu nog niet kent of het maximum uit je auto krijgt, dan weet ik niet wat je aan het doen bent! Maar dat is hetzelfde voor iedereen."

Updates

Bij Hamiltons team Mercedes zijn er dan ook amper nieuwe updates, de Brit denkt dat dit bij concurrent Red Bull ietsje anders ligt. "Ze hebben langer door ontwikkeld dan wij, ze hadden meer upgrades. Ik weet niet of ze dat nog steeds doen maar wij in ieder geval niet meer sinds Silverstone. We proberen alles wat we hebben te maximaliseren. Dat is de uitdaging en we geven alles wat we hebben."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Bono..., mijn banden gaan er aan... need to box...

    idem verhaal weer.., we gaan het wel merken met die mercedessen

    • + 0
    • 8 okt 2021 - 09:09
  • MaxRaw

    Posts: 286

    Die ontwikkeling loopt synchroon met de (aan) kleding van Lewis?

    • + 2
    • 8 okt 2021 - 09:10
  • Numnum

    Posts: 3.252

    Je ontwikkelt dan toch om volgend seizoen met een voorsprong te beginnen?
    Da’s gewoon een strategische keuze hoor.
    Niks aan het handje.
    Dat ik em dat nu uit moet leggen 😉

    • + 0
    • 8 okt 2021 - 09:13
    • Maar; wat zegt ie nu eigenlijk? Dat ie z'n auto nog steeds niet kent...? Er zit wel tenminste één leugentje in; de sprong die ze na Silverstone gemaakt hebben, al dan niet met een (semi) illegale airbox maak je niet als je niks ontwikkelt.

      • + 1
      • 8 okt 2021 - 09:19
    • die wagens zijn allang klaar of tenminste al helemaal ontworpen. het zijn ook redelijk ´simpele´ wagens. Het gaat erom wie er wat weet te ´vinden´ waar niemand anders aan heeft gedacht, en elk team weet nu al wat ze gaan gebruiken.


      Verder liegt hij hier gewoon, want elk team werkt ook nog aan de wagen van dit jaar, Maar dit is weer typisch hamilton: ´un ontwikkelen nog door en wij niet en mocht ik geen kampioen worden dan heb ik ondertussen al 20 smoesjes klaar staan´

      • + 3
      • 8 okt 2021 - 10:00
    • Snork

      Posts: 12.659

      Numnum, normaal gesproken ontwikkel je inderdaad door, omdat die evolutie de auto van het jaar daarop weer beter maakt. Maar de auto van volgend jaar is een compleet nieuw concept, ontwikkelingen op de auto van dit jaar zijn nagenoeg volledig irrelevant voor volgend jaar.
      Los daarvan is het maar de vraag of het waar is wat Lewis zegt, ik denk dat Mercedes wel degelijk nog ontwikkelt aan de huidige auto. Het is Mercedes er alles aan gelegen om dit tijdperk met de WK titel af te ronden. Verliest hij echter de titel eind dit jaar, dan was de beperkte ontwikkeling de reden voor Lewis. ik voel 'm nu al aankomen.

      • + 2
      • 8 okt 2021 - 10:19
    • Numnum

      Posts: 3.252

      Jullie hebben een punt boys.
      Ik had er nog niet aan gedacht dat onze Lewis misschien de werkelijkheid wat aan het verdraaien was :)

      • + 0
      • 8 okt 2021 - 13:21
  • Hamilton is zich al aan het indekken...

    • + 1
    • 8 okt 2021 - 09:23
  • Maak mij zorgen om zijn kapper..

    • + 2
    • 8 okt 2021 - 09:27
    • Dr. Alban weet nu wel waar zijn kapper is.

      • + 1
      • 8 okt 2021 - 09:53
    • @VanL; ik vraag me af hoe ie z’n helm opkrijgt met die 🍍 op z’n kruin.😵‍💫

      • + 1
      • 8 okt 2021 - 13:19
  • "Ze hebben langer door ontwikkeld dan wij"
    Naar mijn weten is, ieder team al na de zomerstop begonnen aan de auto van volgend jaar. Dan werkt RBR als voorbeeld, ook nog aan upgrades voor dit jaar, en is niet anders geweest.

    Lewis zei dit ook al vóór Silverstone en kreeg hij toch upgrades. Mocht dit werkelijk zo zijn bij Mercedes en nog meer dan 7 races te gaan, "beetje dom". Mag ook aannemen dat er bij Mercedes meer mensen werken dan, wat andere teams.

    Ook dat 'ontwikkelen' kán ook goed zijn voor de komende jaren qua ervaringen neem ik aan. Anders word er niet ontwikkeld.

    • + 0
    • 8 okt 2021 - 09:53
    • Snork

      Posts: 12.659

      Ontwikkelingen aan de auto van dit jaar zijn qua motor zeker relevant. Ontwikkelingen aan aerodynamica compleet irrelevant, vanwege een compleet nieuw concept. Wat er volgend jaar rondrijdt, is in heel weinig nog te vergelijken met wat er dit jaar van toepassing is.

      • + 1
      • 8 okt 2021 - 10:21
    • Met die vergelijking, heb je ook geen nieuwe én zuinigerderder vliegtuigen ;)

      • + 0
      • 8 okt 2021 - 10:53
    • Snork

      Posts: 12.659

      Modest71, daar ben ik het niet mee eens.
      Bij vliegtuigen zie je een zelfde proces: per vliegtuigtype ontwikkelen ze door en maken ze bestaande modellen efficienter, door o.a. updates in de wingtips, verandering van engine cowling, andere verfsamenstellingen, lichter interieur, etc. Maar het blijft hetzelfde type vliegtuig.
      Voor een nieuw vliegtuig wordt de algemene aerodynamische kennis uiteraard toegepast, maar ontwikkelen ze een vliegtuig compleet van de grond af opnieuw. Andere materialen, andere vleugelprofielen, etc.
      In de F1 is het niet anders. De huidige auto's worden doorontwikkeld, het gaat dan om finnetjes en faantjes, flapjes en kleine gurney's, subtiele aanpassingen in de neus, etc. Alles om de airflow van het huidige concept auto maximaal efficient te sturen en daarmee maximale downforce met minimale drag te zoeken. Die kennis nemen ze mee naar een nieuw concept, maar dat nieuwe concept bouwen ze van de grond af opnieuw op. De optimalisatieslagen in de huidige auto (bijv. de W12 en RB16B) zijn alleen relevant voor die auto, niet voor de nieuwe auto. De algemene kennis over alle aspecten die te maken hebben met het ontwerp van die auto zijn uiteraard wel uiterst relevant. Wellicht bedoelde jij dat laatste?

      • + 0
      • 8 okt 2021 - 13:37
  • Mugello

    Posts: 647

    Ene kant jammer dat de regels veranderen (om oa het inhalen te verbeteren), want uit deze wagens is weinig nog uit te halen en het veld komt dichterbij.

    • + 0
    • 8 okt 2021 - 10:00
  • Krijg trek in Pizza Hawai...lekker met ANANAS!!!

    • + 1
    • 8 okt 2021 - 11:18
  • GHM65

    Posts: 563

    In bedekte termen geeft hij hier aan dat hij serieus rekening houdt met 2e worden in het WK en zich daarom nu alvast wat jndekt?

    • + 0
    • 8 okt 2021 - 11:47
  • Hij begit al vroeg te janken

    • + 0
    • 8 okt 2021 - 13:06

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar