user icon

Berger: "Mercedes kreeg een penalty, Max stopte hem"

  • Gepubliceerd op 29 sep 2021 15:31
  • comments 33
  • Door: Bob Plaizier

De titelstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen is een indrukwekkend duel. In Rusland dacht Hamilton stiekem eventjes een voorsprong te kunnen pakken maar de Nederlandse Red Bull-coureur reed van de laatste plaats naar het de tweede plaats om op het podium naast Hamilton plaats te mogen nemen.

Ook Gerhard Berger geniet met volle teugen van het intense duel. De Oostenrijkse oud-coureur en huidig DTM-baas kijkt in gesprek met F1-Insider.com naar de situatie na de Russische Grand Prix: "Ik denk dat Max het gaat doen. Hij heeft met zijn Red Bull eindelijk een auto die op gelijke hoogte staat met Mercedes en hij levert echt fantastisch werk. Zijn tweede plek in Sotsji was meer dan het beperken van schade als je in je achterhoofd houdt dat hij als laatste startte. Je zou kunnen zeggen dat Mercedes een strafschop kreeg en Verstappen hem stopte."

Voor de race babbelde Verstappen eventjes met Mercedes-coureur Valtteri Bottas. De teamgenoot van Verstappens rivaal Hamilton had ook een gridstraf en moest ook helemaal achteraan starten. Berger ziet dit als een kenmerk van een winnaar: "Met al zijn vastberadenheid en concentratie lijkt Max helder in zijn hoofd. Dat gesprekje is iets wat kampioenen ook doen. Senna liep op de grid ook naar andere coureurs en vertelde dan over zijn plannen. Dat werkte altijd."

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Max: "Hey Valtteri, ik heb nog een paar overheerlijke oranje tompoucen liggen. Zijn nog over van Zandvoort. Lekker rijk gevuld! Als jij mij straks ff laat passeren, dan kun je ze straks komen ophalen. Deal?"

    • + 5
    • 29 sep 2021 - 15:36
    • Bottas: ´´deal, maar ik had je er sowieso wel langs gelaten, ik ben die lewis en dit team helemaal zat. voor de buhne ga ik nog wel hard in de kwalificatie maar heel die race kan mij gestolen worden´´

      • + 7
      • 29 sep 2021 - 15:42
    • mUtt3n

      Posts: 388

      Overheerlijk eten in Nederland? No fucking way! :D

      • + 1
      • 29 sep 2021 - 15:43
    • erwtensoep
      boerenkool
      hutspot
      bitterballen
      kroketten

      Yes fucking way ! :p

      • + 10
      • 29 sep 2021 - 15:47
    • Vade

      Posts: 1.349

      mUtt3n,

      Misschien je restaurant keuzes dan eens veranderen. Je kunt echt heel lekker eten in Nederland, betaal je wel iets meer ;)

      • + 4
      • 29 sep 2021 - 16:00
    • @Vade: Mee eens. Er zijn veel plekken waar je (gelukkig weer!) overheerlijk kan eten in Nederland.

      • + 3
      • 29 sep 2021 - 16:02
    • @mUtt3n,

      In Nederland kun je uitstekend eten net zo als in bijna alle landen trouwens.

      Maar mocht je de traditionele Nederlandse keuken bedoelen, die is misschien niet echt "haute cuisine" maar ik vind een goede stamppot nog steeds heerlijk hoor.

      • + 3
      • 29 sep 2021 - 16:06
    • Vanavond peestamp, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

      • + 1
      • 29 sep 2021 - 16:15
    • Met een Italiaans, een Grieks en een Chinees restaurant om de hoek kun je heerlijk eten in Nederland hoor...

      • + 4
      • 29 sep 2021 - 17:26
    • Roy,
      Bitterballen…. Oké, ik ga met je mee.
      De rest van je betoog kan in het putje….

      • + 1
      • 29 sep 2021 - 20:58
    • Hachee!

      • + 1
      • 29 sep 2021 - 21:33
    • Gezondheid!

      • + 1
      • 29 sep 2021 - 21:44
    • @Larry
      Volgens mij verkoudheid. ;)

      Eddy.

      • + 0
      • 30 sep 2021 - 11:26
  • John6

    Posts: 5.874

    Bottas deed zijn werk, meer aan de kant gaan dan hij nu deed was niet mogelijk voor Max.

    • + 0
    • 29 sep 2021 - 15:43
    • Heb je dat linkerknipperlichie van Bottas niet gezien?

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 16:11
  • Dat hoofd van Hamilton na de race toen Max naast hem stopte was veelzeggend. Dat was bijna het mooiste moment van de race

    • + 6
    • 29 sep 2021 - 16:07
    • d07

      Posts: 1.155

      Knap dat jij dat door zijn helm heen kon zien ;)

      • + 3
      • 29 sep 2021 - 16:13
    • McNorris

      Posts: 275

      Natuurlijk joh want de coureurs krijgen in de uitloop ronde over de radio de race uitslag niet te horen..

      Maar goed, Ziggo sport en de gemiddelde Nederlander weet tegenwoordig ook ten alle tijde wat er in Lewis z'n hoofd omgaat. Tis maar waar men beter van slaapt.

      • + 3
      • 29 sep 2021 - 16:18
    • @mcnorris het is een feit dat Lewis na de finish direct de grote schermen opzocht om te kijken waar der max was geëindigd.

      Met die regen denknik dat ze op de boord radio wel andere gesprekken hadden

      • + 3
      • 29 sep 2021 - 16:24
    • Nee hoor kiekisNL, Lewis kreeg inderdaad de rangorde te horen in de uitloopronde. Gewoon terug te zien op F1Tv

      • + 3
      • 29 sep 2021 - 19:00
    • @PallMall, en op die beelden is te zien dat Lewis vervolgens met zijn hoofd schudt en met zijn rechterhand een beweging maakt.

      streamablePUNTcom/aqncyw

      • + 8
      • 29 sep 2021 - 19:25
    • Dit ter aanvulling op jouw bericht mbt beelden.

      • + 1
      • 29 sep 2021 - 19:29
    • ThisGuy

      Posts: 648

      Veelzeggend beeld @Pietje Bell
      Dat kan maar op één manier geïnterpreteerd worden.

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 21:54
    • Een narcist als Lewis was alleen bezig met zijn 100e overwinning. Hij had het echt pas bij het opstellen van de auto's door.

      • + 0
      • 30 sep 2021 - 09:08
  • VES

    Posts: 1.210

    Iedere keer als Berger de overeenkomsten tussen Max en Senna aanstipt, krijg ik kippenvel.
    ....... Berger was een goede vriend van Senna en heeft nooit een andere coureur met Senna willen vergelijken.

    • + 5
    • 29 sep 2021 - 17:12
    • McNorris

      Posts: 275

      ‘’Hamilton is echt op weg om de beste coureur ooit te worden. Hij heeft nu de mogelijkheid om het record van Schumacher te pakken. Ik krijg vaak de vraag hoe de Brit zich verhoudt ten opzichte van Senna en voor lange tijd ben ik deze vergelijking uit de weg gegaan, maar ik kan het nu echt zeggen: Hamilton heeft dezelfde kwaliteiten en daarmee is Hamilton de eerste die ik in één adem durf te noemen met Senna’’, zegt Berger tegen Auto, Motor und Sport.

      Jammer voor je, he?
      Overigens heeft Berger ook Leclerc zo'n 2 jaar terug de hemel in geprijst door hem met Senna te vergelijken. Allemaal op te zoeken..

      Fijne avond.

      • + 2
      • 29 sep 2021 - 19:47
    • Sieper

      Posts: 1.429

      Hey mcnorris, ik wens je een slechte avond en geen nachtrust. Voor de komende 3,5 dagen. Puh.

      • + 2
      • 29 sep 2021 - 21:33
    • Mcnorizzzz is weer erg gezellig.

      • + 2
      • 29 sep 2021 - 23:46
  • Ik snap de titel niet.
    (...zal wel iets met voetbal of tennis te maken hebben)
    Maar als Mercedes de penalty (=straf) kreeg hoefde Verstappen sowieso niks te stoppen.
    Laat ik hem daarom maar alvast op de stip leggen en laat die voetbalkreten gewoon waar ze horen ipv op een F1 forum.

    • + 4
    • 29 sep 2021 - 18:32
    • Ik las het hier het eerst op gpvandaag.
      U ook? ;-)

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 21:04
    • En waarom?

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 21:04
    • Penalty in de F1 heeft inderdaad een andere betekenis dan in het voetbal.

      De stukjesschrijver had het woord ‘strafschop’ moeten gebruiken, net als in de tekst, dan was het meteen duidelijk geweest.

      • + 1
      • 29 sep 2021 - 22:00
  • Alles om het spannend te houden
    Tot het einde .
    Voor de neutrale toeschouwer was het lang geleden .Maar we genieten op naar zondag

    • + 0
    • 30 sep 2021 - 00:59

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.514
  • Podiums 96
  • Grand Prix 255
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar