user icon

Coulthard geniet van titelstrijd: "Gaat door tot Abu Dhabi"

  • Gepubliceerd op 29 sep 2021 07:36
  • comments 27
  • Door: Bob Plaizier

De strijd om de wereldtitel wordt alom geprezen. Max Verstappen en Lewis Hamilton bestrijden elkaar op de limiet en soms daarover. Vele verwachten dan ook de strijd nog lang en breed niet gestreden is tussen de twee totaal verschillende coureurs.

David Coulthard is een van die mensen. De Schotse oud-coureur en huidig commentator bespreekt bij het Oostenrijkse Servus TV de strijd. In het programma 'Sport und Talk aus dem Hangar-7' kijkt hij ernaar: "Je moet niet verbaasd zijn dat deze twee coureurs om de titel vechten. Ik ben er zeker van dat deze strijd doorgaat tot de laatste race van het seizoen in Abu Dhabi."

Tussen de oren

Coulthard verwacht niet dat Verstappen ,zoals Nico Rosberg eerder, tussen de oren van zijn concurrent gaat zitten. "Ik denk niet dat Verstappen in Hamiltons hoofd kruipt. Ze hebben allebei een sterk team achter zich. Ze weten dat ze altijd races kunnen winnen. Dat zorgt voor enorm veel vertrouwen."

Met Gala

Wat ook bijdraagt aan de beeldvorming van de titelstrijd is het feit dat de twee kemphanen compleet andere karakters zijn. Dat is Coulthard inmiddels ook opgevallen: "Deze twee gasten leven hun leven compleet verschillend. Lewis vloog vanaf Monza direct naar New York voor het Met Gala. Max gebruikte zijn tijd voor zijn privéleven in Monaco met familie. Ze zijn zo verschillend. Max houdt het allemaal liever voor zichzelf terwijl Lewis meer extrovert is."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Als het WK niet voor Abu Dhabi is beslist zie ik de strijd ook tot in Abu Dhabi doorgaan...

    • + 2
    • 29 sep 2021 - 07:47
    • Numnum

      Posts: 3.494

      Da minde ni

      • + 2
      • 29 sep 2021 - 08:21
    • k.w

      Posts: 757

      Weet jij dat dan niet... Alles wordt tegenwoordig in deze landen en buurlanden aldaar beslist , olie prijzen , oorlogen , wk voetbal. .dus ook w k f1 ;)

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 08:25
    • nr 76

      Posts: 2.570

      Als ze er samen afstuiteren in Abu Dhabi kan de strijd zelfs nog langer duren... Ik hoop wel dat de kampioen tegen de kerstdagen bekend is.

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 08:43
  • Met enig fortuin (dank je Bottas) en gemeen spel ( dank je Hamilton) en minder pech, had Verstappen ruim 45 punten voor gestaan en was de strijd feitelijk al bekeken.

    Misschien toch beter zo want de spanning is daardoor volop aanwezig.

    Ik hoop dat de strijd en spanning tot het einde, het gevoel van onrechtvaardigheid compenseert.
    En daar lijkt het wel op! ;-)

    • + 1
    • 29 sep 2021 - 07:48
    • Morsie

      Posts: 90

      Onrechtvaardigheid? Voor wie? Voor die arme Max? De coureur die vaak denkt dat die in een botsauto zit inplaats van in een F1 bolide? Ik denk dat het wel meevalt met die zogenaamde onrechtvaardigheid. "Lijkt" eerder op afgunst van sommigen jegens Hamilton en het Mercedes team.

      • + 1
      • 29 sep 2021 - 07:59
    • nutstree

      Posts: 395

      @morsie zelf spat de afgunst van max er bij jou net zo goed af.

      Max rijdt met het mes tussen de tanden zeker, maar...

      Max haalt regelmatig buitenom in, waarbij je jezelf kwetsbaar opstelt. Als de tegenstander knijpt en hij is er niet voorbij trekt hij zich regelmatig terug. Als Max aan de binnenkant inhaalt is het wel eens een wheelbang maar meestal kunnen beiden door.

      Lewis haalt bijna altijd binnendoor in en heeft daarbij geregeld zijn tegenstander een fatale tik gegeven.

      Beiden hebben dit jaar een groter mes tussen de tanden en gaan steviger in de aanval. Maar als we alle situaties naast elkaar gaan zetten is Lewis alles behalve een lieverdje.

      • + 6
      • 29 sep 2021 - 08:33
    • SennaS

      Posts: 1.016

      ja klopt Max had dik voor kunnen staan, echter Lewis had ook meer punten kunnen scoren dan nu. bv in Baku had Lewis een grote kans om te winnen, echter door een foutje verprutst. In Monza had Lewis kunnen winnen, echter door Max gecrasht.
      Wat strategische fouten van mer waardoor Lewis niet heeft kunnen winnen.
      etc etc. Feit is dat het nu is wat het is en dat is mooi voor het wk en de spanning.
      pech roep je over jezelf af en geluk dwing je af.

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 11:33
  • Had Lewis zijn lelijke mormel (hond) eigenlijk meegenomen naar New York of bindt hij het arme beest 300 dagen per jaar aan een boom?

    • + 3
    • 29 sep 2021 - 07:52
    • M@X

      Posts: 823

      Wat is dit voor rare reactie man?

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 08:18
    • Het is in ieder geval wat nieuws, in tegenstelling tot het bericht hierboven dat (inhoudelijk gezien) voor de 99e+ keer wordt gepubliceerd.

      Vandaar, maar ik begrijp dat niet bij iedereen het muntje gelijk valt...

      • + 5
      • 29 sep 2021 - 08:56
    • Lewis is natuurlijk een dierenliefhebber Larry. Dus je nieuwtje zal niet op waarheid berusten denk ik. Er gaan wel geruchten dat hij Camila Kendra had vastgebonden.

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 12:38
    • Wat is dát nu @Larry? Niet gezien dat Rosco maandag 's morgens
      tegelijk met hemzelf een manicure kreeg in New York onder toeziend
      oog van Angela? Zonder gekheid, postte hij écht op zijn Instagram!
      Ondertussen kreeg Lewis ook nog hair extensions met zwarte dreadlocks.

      Het grootste gedeelte van het jaar "woont" Rosco in een super de luxe
      honden hotel in Californië, ergens aan zee, waar men speciaal vegan voedsel
      voor hem bereidt. Hij heeft het daar echt naar zijn zin met een privé oppas.
      Als hij met Lewis op reis is, past Angela op hem.
      Dit heeft Lewis onlangs bij Ziggo verteld. Die hond krijgt de beste verzorging die er is.

      wwwPUNTinstagramPUNTcom/p/CRzNZVMM1VZ/

      wwwPUNTinstagramPUNTcom/p/CP-8W8lML8A/

      • + 1
      • 29 sep 2021 - 15:24
    • @Bill. Dat gerucht wordt tenietgedaan door het ‘gerenommeerde’ Usmagazine. Een citaat daaruit: “While the two have mutual friends, the insider emphasized, ‘There is no interest in Lewis from Camila.’”

      Het was ook maar een vraag van mij hé.
      En stiekem rekende ik er al op dat @Pietje met het antwoord zou komen... Thanx!

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 15:42
  • Remco_F1

    Posts: 347

    Feit: Als Max kampioen word, dan wint hij van het team Merc, maar als Ham. kampioen word, dan wint hij van Max Verstappen.

    • + 1
    • 29 sep 2021 - 08:29
    • Morsie

      Posts: 90

      En van Horner en van Marko en van Perez en van Bottas en van de complete Nederlandse media, en oh ja van de zogenaamde "fans".

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 08:41
    • Remco_F1

      Posts: 347

      @Morsie

      Wat een dom antwoord.

      Vergeten dat de achtervleugel van Red Bull aangepast moest worden? En de pitstop regels veranderd moesten worden?

      Nogmaals, als Max kampioen word, dan wint hij van het team Merc.

      • + 2
      • 29 sep 2021 - 08:59
    • OneRace

      Posts: 752

      Van het Merc team, van Hamilton en niet te vergeten, de altijd o zo onpartijdige….

      FIA

      • + 2
      • 29 sep 2021 - 09:03
    • SennaS

      Posts: 1.016

      nee hoor,
      De beste combi team/auto/coureur wordt wk. En dat geldt voor Max en Lewis.

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 11:36
  • Rimmer

    Posts: 8.952

    “Max houdt het allemaal liever voor zichzelf terwijl Lewis meer extrovert is”

    Niet zozeer extrovert. Die man is 36 jaar en heeft nooit een relatie gehad. Geen vrouw, geen kinderen. Alleen maar druk met zichzelf.
    Hij heeft ooit wel eens een tijdje gedate met een Pussycat doll maar daar ging hij alleen maar raar van doen.
    Zodra Lewis stopt met racen zullen we wel kennis gaan maken met zijn vriend denk ik. Om aandacht te genereren zal hij dan met een boek komen over hoe onvriendelijk en vijandig de F1 is tov anders geaarden en hoe hij dat altijd geheim heeft moeten houden.
    De waarheid is echter dat hij het gewoon niet openlijk durft toe te geven en bang is dat het zijn carrière schaadt en niet omdat de racewereld zogenaamd homofoob is. Dat geloof ik namelijk niet.

    • + 3
    • 29 sep 2021 - 08:45
    • SennaS

      Posts: 1.016

      Geen idee, ik heb daar geen zicht op. De gemiddelde fan houdt zich niet al te veel met RTL Boulevard onderwerpen bezig.
      Maar we leuk om te lezen, bedankt voor je waardevolle bijdrage ;-)

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 11:39
  • Mijn hartkleppen vinden het seizoen wel legendarisch genoeg zo, en hopen dat Max die titel al voor Abu Dhabi in de pocket heeft om ook eens lekkah rustagh naar een race te kunnen koeken.

    • + 3
    • 29 sep 2021 - 09:07
    • Nico31

      Posts: 240

      Die kans lijkt zeer klein

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 11:12
    • De eerste twee wissels van hartkleppen per seizoen zijn toch vrij en pas als je je 4e hartkleppen krijgt ontvang je een penalty?

      Of zijn de regels veranderd?

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 15:58
  • rafael

    Posts: 2.267

    Max gebruikte zijn tijd voor zijn privéleven in Monaco met familie

    Hij ging naar Brazilië( Rio de Janeiro) Lekker feest daar!

    • + 0
    • 29 sep 2021 - 10:49
    • SennaS

      Posts: 1.016

      ongelofelijk, hoe kan hij dat nou doen terwijl Lewis zo'n last heeft van zijn nek tijdens de catwalk ;-)

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 11:41
    • @Rafael, wie ging naar Rio de Janeiro? Max?

      Ken je feiten, dan zou je niet zo'n onzin schrijven!

      • + 1
      • 29 sep 2021 - 14:51

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.514
  • Podiums 96
  • Grand Prix 255
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit