Vettel: "Ik kijk niet naar mijn voorsprong, het seizoen is nog lang"
- Gepubliceerd op 26 jun 2011 17:42
-
14
- Door: Robin Smeets
"Ik kijk niet naar de voorsprong die ik heb, het seizoen is namelijk nog erg lang", vertelde Vettel. "Natuurlijk hebben we een ongelooflijk geweldige start gehad van het seizoen. We moeten elke race op zichzelf benaderen en doorgaan op deze manier. Het doel is telkens om de race te winnen en we hoeven er tot op heden niet al te veel risico's voor te nemen."
"Op dit moment genieten we er allemaal van. Het is ongelooflijk wat voor stap voorwaarts dit team de afgelopen twee of drie jaar heeft gemaakt. Elke afdeling binnen het team heeft zijn eigen groep professionals en we blijven hongerig naar het winnen van races."
Trending nieuws
-
Tijdschema GP Oostenrijk: Zo laat komt Verstappen in actie op Red Bull-Ring
Na een weekend zonder Formule 1 maakt de koningsklasse zich op voor de Grand Prix van Oostenrijk. Op de iconische Red...
22 jun 2026 12:46 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Verstappen kan recordjacht voortzetten in Oostenrijk
Max Verstappen geldt niet als de topfavoriet voor de zege op de Red Bull Ring, maar de cijfers zullen hem wel een goe...
22 jun 2026 13:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 3.091
Tja, er kan weinig meer mis gaan. Vorig jaar had Vettel na race 8 90 punten. Wel grappig dat Button en Webber nu net zoveel punten hebben na 8 races als waar Hamilton vorig jaar het kampioenschap mee aanvoerde.
Posts: 12.432
Nou zo lang duurt het in dit tempo niet meer zou ik zeggen.
Posts: 144
77 punten op Webber en Button. Mochten er geen hele vreemde dingen meer gebeuren is hij 3 of 4 races voor het einde al wereldkampioen. Ik hoop het niet maar, dit geeft hij nooit meer weg.
Posts: 632
jammer dat het zo gaat, goed voor Vettel natuurlijk, maar niet goed voor de sport. ik heb vanaf 1977 alle GP\'s gezien, maar ik kan vanaf nu gerust GP\'s overslaan. de spanning is momenteel 0,00
Posts: 12.432
Hoe kan je nu zeggen dat je alle GP\'s hebt gezien na het tijdperk MSC, je geeft zelf aan dat je nu dus wel een race kan overslaan....heb je dat toen niet gedaan dan haha
Posts: 632
ja klopt wat je zegt, ik vroeg me ook vaak af waarom ik mijn vrije zondagmiddag opofferde voor die races toen. ik hoopte dat het zou veranderen met de dominantie van schumacher. het zal nu net zo gaan als in het schumacher tijdperk.
Posts: 12.432
Heb hoop, heb hoop.....zo\'n tijdperk als met Ferrari en MSC zal niet gebeuren met RB, simpelweg omdat Newey er al een jaar of 4,5 zit en der Dieter zijn doelen op een moment gehaald zal hebben. Newey wil weer een uitdaging of gaat met pesioen en der Dieter verliest interresse en wil er niet meer zoveel geld erin pompen.
Posts: 1.754
de dominantie van Ferrari met Schumacher duurde 6 jaar (\'99 brak hij zijn been). RB is nu twee jaar dominant (waarvan 1 jaar met betrouwbaarheids problemen). Ik zie niet in waarom ze er niet nog 4 jaar aanplakken... Vettel heeft onlangs voor 3 jaar bijgetekent (waarschijnlijk met de belofte dat ook Newey blijft en de nieuwe motorformule is ook tot 2014 uitgesteld.
Posts: 1.408
Heb je de seizoenen waar Williams domineerde (92 - 96) ook overgeslagen? Volgens Nigel Mansell kon je nog een aap die auto laten besturen en zou die er wereldkampioen in worden.
Posts: 12.432
Je praat over \"waarschijnlijk\", dus praat je over dat je het niet weet....één ding is zeker: Newey blijft daar echt niet de rest van zijn leven, doet hij namelijk nergens. Die man heeft uitdagingen nodig en gaat dus weer verder.
Posts: 10.089
als je 2004 hebt overleefd.. moet je dit seizoen ook makkelijk kunnen overleven
Posts: 1.315
Ach domineren is niets nieuws. Lotus deed het, McLaren eind jaren 80 begin 90, Williams in de jaren 90 en Ferrari de eerste 6 jaar van dit Millenium. Ik zie RedBull dit nog wel een jaar volhouden maar daarna is het klaar. Waarom? Omdat uiteindelijk de kunde en het budget van teams als Ferrari en McLaren het gat gaat dichten. Bij nieuwe regelgeving hoort creativiteit daar is Newey sterk in. De eerste paar jaar na echt flinke nieuwe regels worden de regelementen volledig uitgebuit en worden zwakheden van dat regelement gevonden. Naarmate de seizoenen vorderen heeft iedereen de mazen en gaten gevonden en heeft de FIA die waar zo nodig gedicht. Daarna is het een kwestie van wie is het meest efficient en wie heeft het meeste geld. In de jaren 80 en 90 was dat effect nog niet zo groot omdat geld niet zo een belangrijke rol speelde. Dat is nu anders. Kijk naar Newey en z\'n laatste 4 jaar bij McLaren, dat was een ramp. Hij was daar net zo briljant als nu maar het werkte niet. Omdat creativiteit niet meer de doorslag gaf aangezien het regelement helemaal dichtgetimmerd zat. Daar werkt zo een man niet. Je ziet het nu ook gebeuren, de FIA die vanaf volgend jaar alle trucjes met de uitlaat wil verbieden, minder aero downforce, nog minder flapjes en vleugeltjes. Meer mechanische dingen als KERS en turbo\'s. Dat is de toekomst van de F1, niet de aero. Goed voor teams als Williams en Ferrari wellicht.
Posts: 584
Ja die Newey heeft een fantastische wagen gebouwd. Die dominant is. Laten we eerlijk wezen jongens, hebben we Vettel Überhaupt ooit wel eens zien inhalen? Ik herinner me vorig jaar spa en vorig jaar turkey. Ik denk dat Newey de auto daarom zo dominant heeft gemaakt, want als het op inhalen aankomt heeft vettel een probleem. Dat is hem nog nooit gelukt namelijk. (Althans niet dat ik me zo 123 kan herinneren).
Vettel de meest overschatte coureur van dit moment. (En ja, het moge duidelijk zijn ik ben geen Vettel fan.)
Posts: 432
Het zal niet lang duren, en er staat een rij van zeikerds voor je (niet dat ze ongelijk hebben).
Jij hebt ook niet ongelijk hoor, maar echt helemaal gelijk heb je weer ook niet.
Je hebt geluk als ze dit niet lezen, zowel pfieeeuw dan komt het gezeur hoor!;p