user icon

Video: Max Verstappen crasht tijdens tweede vrije training GP van België

  • Gepubliceerd op 27 aug 2021 16:11
  • comments 25
  • Door: Bob Plaizier

De tweede vrije training op het circuit van Spa heeft naast Charles Leclerc nog een slachtoffer gemaakt. Ook Max Verstappen crashte namelijk. Vlak nadat de groene vlag weer werd gezwaaid stond de Nederlander in de bandenstapel.

De schade leek het grootst aan de achterwielophanging. Na de crash van Verstappen is de training niet meer verder gegaan. 

Reacties (25)

Login om te reageren
  • walter33

    Posts: 775

    En toch 1e worden in 2e vrij training:)

    • + 2
    • 27 aug 2021 - 16:18
    • Hij heeft die rode lag expres veroorzaakt, heeftie van Schumi afgekeken.

      • + 1
      • 27 aug 2021 - 16:33
  • Lekker Maxie, Als Mercedes het niet doet dan sloop je hem zelf wel. Het houd niet op. niet vanzelf. kindelijk foutje en zelf de rekening betalen svp.

    • + 1
    • 27 aug 2021 - 16:19
    • Uiteraard altijd eerst even een slag om de arm houden vwb de oorzaak, maar anders geldt:
      Crashen tijdens de laatste fase van VT2 gedurende de longruns (...). Tja, je kan het Lewis natuurlijk ook wel weer te gemakkelijk maken Max. ;-)

      • + 1
      • 27 aug 2021 - 16:24
    • Het zal wel een ´ik gleed ineens weg, volgens mij was het daar nat´ worden. Ja lekker belangrijk, Dat weet je toch, het regende licht op sommige plekken. in een long run dan gewoon het zekere voor het onzekere nemen.

      ik zeg: Vanavond 7 uur naar bed na sesamstraat, En alle kosten en de overuren van de monteurs betalen.

      • + 2
      • 27 aug 2021 - 16:28
    • Mick34

      Posts: 715

      Een foutje maken mag toch? Ene Michael Schumacher crashte z'n auto ook zeer regelmatig op de vrijdag of tijdens testdagen. Als je de limieten niet opzoekt kan je ook nooit de beste worden.

      • + 3
      • 27 aug 2021 - 16:32
    • fouten maken mag, ik zeg ook nergens dat dat niet mag, Maar fouten moeten ook benoemt worden.

      • + 0
      • 27 aug 2021 - 16:34
    • Eerder een domme fout en een kinderlijke reactie @Roy... ;)

      • + 4
      • 27 aug 2021 - 16:35
    • Aan die foto te zien hebben charles en Max het er goed van genomen voor de training, alle 2 zo stoned als een garnaal. Dan krijg je dit.

      • + 2
      • 27 aug 2021 - 16:38
    • mario

      Posts: 8.664

      Ik ben benieuwd of Marko nu ook wekenlang gaat lopen mekkeren over de schade en de rekening van misschien een miljoentje ofzo naar Max toestuurt???

      • + 4
      • 27 aug 2021 - 16:52
    • NicoS

      Posts: 12.971

      @Mario,
      Max moest meteen op het matje komen bij Marko, kreeg 20 zweepslagen op de billetjes, en krijgt deze maand geen salaris......dat zal hem leren.....;)

      • + 0
      • 27 aug 2021 - 17:13
    • max heeft nooit geluk in belgie waar hij geboren is zijn thuis race, zal deze keer ook geen geluk hebben ben ik bang.

      • + 0
      • 27 aug 2021 - 17:16
  • Jammer dat de cameraman langs de baan lag te slapen, nu was niet te zien hoe Verstappen de muur raakte. Op de onboard leek het geen hele harde klap, meer een schuiver langs de muur. Uiteraard schade aan de ophanging, achtervleugel en vloer (en waarschijnlijk diffuser). Maar ik denk dat de motor er goed vanaf is gekomen en wellicht de versnellingsbak ook (maar dat zal moeten blijken).

    Eddy.

    • + 0
    • 27 aug 2021 - 16:31
    • De stand van zijn achterwiel was niet echt heel jofel, dus wellicht de bak toch wel een behoorlijke oplawaai gehad?

      • + 1
      • 27 aug 2021 - 16:46
    • Dat ligt eraan waar en hoe het één en ander gebroken is. Als de aandrijfas vlakbij het wil is gebroken hoeft er niks aan de hand te zijn. Maar als die dichter naar de versnellingsbak toe is gebroken, of zelfs niet gebroken, dan kan het inderdaad een behoorlijke oplawaai voor de bak zijn geweest. Zoals ik al zei, dat zal moeten blijken.

      Eddy.

      • + 1
      • 27 aug 2021 - 17:08
    • Gelukkig wordt er op vrijdag nooit gereden met de race versnellingsbak. Die gaat er zaterdag ochtend pas in. Niks aan de hand dus ;)

      • + 0
      • 27 aug 2021 - 19:13
    • @J. Villeneuve
      Dat is volgens mij alleen zo als ze een oude versnellingsbak kunnen gebruiken.
      Iets wat bij Max na zijn crash in Silverstone maar de vraag is of ze een geschikte bak hebben.

      Eddy.

      • + 1
      • 27 aug 2021 - 19:20
  • 4mula1

    Posts: 308

    En aan wie willen ze nu de rekening presenteren en hoelang gaan ze daar weer over door jammeren.

    • + 4
    • 27 aug 2021 - 16:35
  • meister

    Posts: 2.772

    Nieuwe bak en hopelijk is het een vrijdag motor.

    • + 0
    • 27 aug 2021 - 17:12
    • OneRace

      Posts: 506

      Meteen nieuwe motor bij die nieuwe bak als de weersvooruitzichten op regen regen en nog eens regen blijven. Inhaalrace ervan maken en misschien nog kans op het podium. En nog meer misschien Bottas die Lewis per ongeluk oeps sorry eraf kegelt… ;-))

      • + 0
      • 27 aug 2021 - 17:53
  • Toen ik vanmiddag berichten las over 'harde crash' toen dacht ik dat het een flinke klapper zou zijn maar nu ik de beelden zie valt het wel heel erg mee allemaal.
    Mensen overdrijven graag in berichtgevingen.

    • + 1
    • 27 aug 2021 - 18:27
  • "Hee Charles, kijk es! Achteruit kan het ook!"

    • + 0
    • 27 aug 2021 - 19:45
  • Gaat Max dat reclamebord nog vergoeden of hoe zit dat??

    • + 0
    • 27 aug 2021 - 22:19
  • eerst Lewis die Max eraf knalt in Silverstone,
    dan Max zijn race verpest door toedoen van Bottas...
    Mercedes spant iedere rijder voor het karretje om Max van de Titel af te houden!

    Als klap op de vuurpijl laat Mercedes Max Max eraf rijden, niet normaal meer...

    • + 0
    • 28 aug 2021 - 09:25

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar