user icon

Sergio Perez wil vertrouwen van Red Bull niet beschamen: "We hebben veel te bereiken samen"

  • Gepubliceerd op 27 aug 2021 14:29
  • comments 11
  • Door: Arjan Hoefakker

Sergio Perez wil het vertrouwen dat Red Bull Racing in hem schenkt niet beschamen. Dat stelt de Mexicaan na zijn contractverlenging bij het team van Max Verstappen. De Mexicaan rijdt ook volgend seizoen bij Red Bull Racing. 

Perez is niet van plan het team teleur te stellen: "Ik ben erg blij om met een geweldig team als Red Bull door te gaan naar het nieuwe tijdperk van de Formule 1 en het is een geweldige kans voor mij. Iedereen begint volgend jaar vanaf nul met de nieuwe regels, dus mijn enige doel is om met Red Bull helemaal naar de top te gaan. Het kost altijd tijd om alles onder controle te krijgen als je bij een nieuw team komt, maar de dingen hebben dit seizoen goed gewerkt en ik geniet er echt van om deel uit te maken van de Red Bull-familie. We hebben hard gewerkt om resultaten te boeken, dus het is geweldig om te zien dat het team vertrouwen in mij heeft voor de toekomst. We hebben samen nog veel meer te bereiken en we hebben dit seizoen nog steeds een geweldige uitdaging, dus ik hoop echt dat we het jaar goed kunnen afsluiten en dat momentum kunnen vasthouden in 2022." 

Perez bedankt velen die in hem vertrouwen hebben getoond. "Ik wil al mijn supporters over de hele wereld bedanken en vooral die in Mexico. Van mijn sponsors tot mijn fans, ze zijn zo enthousiast sinds ik bij Red Bull kwam, dus ik hoop echt dat we ze kunnen belonen door de top te bereiken en de titel te winnen."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Mooi! En nu gas op die lolly ;-)

    • + 0
    • 27 aug 2021 - 14:39
    • En Ham eraf peren in La Source. :-)

      • + 0
      • 27 aug 2021 - 14:57
  • nr 76

    Posts: 2.148

    Ik lees net dat Perez, maar ook de Mercedessen een niejwe motor krijgen dit weekend. Dat betekent dat Mercedes nog 11 races met die motor zou moeten rijden om geen penalties te krijgen? Ik begrijp dat ze de eerste 2 mogoren uit hun poule ook nog in kunnen zetten, maar die zijn ook niet nieuw meer.

    • + 0
    • 27 aug 2021 - 14:41
    • Die eerste motor wordt niet meer voor de races gebruikt, aangezien die normaal gesproken ook de vrijdagen wordt/is gebruikt.
      De tweede kan natuurlijk nog gewoon voor de races gebruikt worden, tenzij die al voor de vrijdagen nodig is.

      • + 0
      • 27 aug 2021 - 15:11
  • Naar die titel kan je wel fluiten Checo, maar voor de rest wens ik je een helebull succes.

    • + 0
    • 27 aug 2021 - 15:25
  • Allemaal heel mooi voor Checo, maar ‘t blijft m.i. spannend of hij volgend seizoen in Spa nog in de RB zit.

    In de tweede helft van het seizoen zal hij wel progressie moeten tonen.
    Valt dat tegen dan zal de Mexicaan nog wel de hand boven het hoofd worden gehouden onder het mom van dat in 2022 iedereen met een schone lei en vooral een nieuwe wagen moet beginnen.

    Maar juist daarin schuilt voor Perez het gevaar. Nou moet hij wéér een nieuwe auto leren kennen en daar heeft hij het lastig mee.
    Dit in tegenstelling tot Verstappen waardoor het er voor Checo niet voordelig uit zal zien halverwege het seizoen.

    En hoeveel geduld heeft de ongeduldige en soms bikkelharde Helmut Marko dan nog met Sergio...?

    • + 0
    • 27 aug 2021 - 16:25
    • Mischien voelt Checo zich wel als een vis in het water in de nieuwe auto, en zijn al je zorgen voor niks ;)

      • + 1
      • 27 aug 2021 - 16:30
    • Ik maak me geen zorgen @Schwantz en sowieso niet over wat er met Checo gebeurt. ;)

      Maar uiteraard heb ik slechts een optie geschetst.
      Blijft afwachten...

      • + 0
      • 27 aug 2021 - 16:40
    • @Larry

      Wie hebben ze anders? Red Bull wil Gasly niet in de auto hebben en Tsunoda is tot dusver de grootste flop van het jaar.

      • + 0
      • 27 aug 2021 - 17:41
    • Dat is nu best wel lastig te zeggen @Redcar, maar dan zijn we een jaar verder, waarin misschien iemand zich heeft aangediend...

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 10:53

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar