user icon

Nieuwe motoren voor de Mercedessen dit weekend

  • Gepubliceerd op 27 aug 2021 18:36
  • comments 20
  • Door: Bob Plaizier

De strijd tussen Mercedes en Red Bull is dit weekend weer in volle gang. Mercedes komt op complete oorlogssterkte naar het circuit van Spa en heeft beide coureurs van een verse power unit voorzien.

Zowel Lewis Hamilton als Valtteri Bottas hebben veel verse onderdelen onder de kap dit weekend. Allebei hebben ze een nieuwe uitlaat, MGU-H, MGH-K en turbocharger in de bolide liggen. De verwachting is dat ze niet ineens veel sneller zullen zijn dan de rest van het veld. Voor beide heren is het wel zo dat ze hier hun derde motor van het seizoen gebruiken. Een gridstrafje zit er daarom niet in, al heeft Bottas er eentje vanwege zijn capriolen in bocht in Hongarije. 

De Mercedes-coureurs zijn zeker niet de enige die in België gebruik maken van nieuwe power units. Veel van de Mercedes-klanten teams voorzien hun heren coureurs van nieuwe motoronderdelen. Ook de Red Bulls van Verstappen en Perez hebben nieuwe onderdelen gekregen. Ook bij de Ferrari en Renault gebruikers zijn er nieuwe onderdelen onder de kap te vinden. 

Reacties (20)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 8.664

    En zo zie je maar weer.... Wordt het aantal gebruikte motoren weer gelijk getrokken...

    • + 1
    • 27 aug 2021 - 17:00
    • Zo zie je maar weer: Hun kunnen die ´oude´ motor gewoon in de poule opnemen terwijl ze de concurrent even eraf hebben geketst met 2 onbruikbare motoren.

      • + 7
      • 27 aug 2021 - 17:05
    • NicoS

      Posts: 12.972

      Het enige verschil is dat Mercedes de tweede motor nog steeds in de poule heeft, RBR niet meer.....
      Heb al eerder gezegd dat Mercedes waarschijnlijk ook nog een vierde motor nodig gaat hebben, ze rijden al vanaf Frankrijk met hun tweede.

      • + 2
      • 27 aug 2021 - 17:06
    • @Roy Jij kan vast koffie gaan zetten voor @Rutger, @VPutten en @F4mula1. Succes er mee!

      • + 3
      • 27 aug 2021 - 18:47
    • Ik heb toch al iedereen tegen me vandaag. :p

      • + 5
      • 27 aug 2021 - 18:53
    • 4mula1

      Posts: 308

      Nou daar doe je dan ook wel je uiterste best voor ROYALERE

      • + 11
      • 27 aug 2021 - 19:04
    • Fanboy1

      Posts: 3.514

      Hoe zou dat toch komen roy?
      Onbegrijpelijk

      • + 6
      • 27 aug 2021 - 19:04
    • Ff een scheppie erbij voor @Fanboy @Roy

      • + 2
      • 27 aug 2021 - 19:06
    • mario

      Posts: 8.664

      @Nicos en Roy: Volgens mij hebben jullie die tweede motor niet kunnen inspecteren, dus jullie weten helemaal niet wat de status van dat ding is....
      Het zou kunnen zijn dat ie nog wel 1 of 2 keer mee kan, maar het zou ook zomaar kunnen dat er dermate veel slijtage is, dat ze 'm niet meer in durven/kunnen zetten...
      Dattie nog in de "poule" zit zegt in deze helemaal niets... Wij hebben daar in ieder geval geen data van....

      • + 1
      • 27 aug 2021 - 19:17
    • RBH2019

      Posts: 3.715

      RB heeft aangegeven dat die motoren niet meer te gebruiken zijn mario, dus of we nu wel of geen data hebben die zijn uit de poule en Mercedes heeft dus een voordeel. De FIA gaat hier als altijd goed op letten...

      • + 1
      • 27 aug 2021 - 19:25
    • NicoS

      Posts: 12.972

      @Mario,
      Nee, dat klopt, maar ik heb ook niets vernomen dat de andere motoren van Mercedes niet meer bruikbaar zijn.
      Bij Honda is wel aangegeven dat de motor van Perez sowieso is afgeschreven, die van Max is mogelijk nog in te zetten tijdens vrij trainingen, maar dat is nog erg onzeker.

      • + 0
      • 27 aug 2021 - 19:39
    • MWHT

      Posts: 499

      Is eigenlijk Bottas zijn motor nog bruikbaar die hij toen tijdens de crash met Russel had?

      • + 0
      • 27 aug 2021 - 22:31
  • Gewoon weer heel slim van Mercedes.
    Ze weten dat RBR toch wel over de limiet zullen moeten dit seizoen, dus met nieuwe motoren deze 3 weekends racen en potentieel een grote slag slaan is gewoon een no brainer.

    • + 0
    • 27 aug 2021 - 19:37
    • Mercedes heeft RBR/Honda zelf in deze situatie gerost, das pas een no brainer!

      • + 2
      • 27 aug 2021 - 19:38
  • Numnum

    Posts: 3.128

    Mercedes wat in de vrije trainingen al de snelste, dus dat beloofd wat morgen en zondag.
    Ben benieuwd.

    • + 0
    • 27 aug 2021 - 21:12
  • Mrduplex

    Posts: 728

    Houden jullie het hier nog maar een tijdje lekker spannend tegen beter weten in😜 helaas is het kampioenschap toch al beslist

    • + 0
    • 27 aug 2021 - 22:14
    • mario

      Posts: 8.664

      Dit soort onzin roepen terwijl er nog 12 races te gaan zijn..... Er kan nog zoveel gebeuren....

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 05:27
    • Mrduplex

      Posts: 728

      Noem het maar onzin. Mercedes heeft de auto weer op orde (was de eerste paar races niet het geval. Ze hebben voordeel dat ze een stuk verder verwijderd zijn van gridpenalties(motorisch gezien) En hou de pace van Mercedes eens goed in de gaten tijdens de race. Dan heb je gelijk, met heel heel heel veel pech van Mercedes kan er nog iets gebeuren….. maar het wordt vast een heroïsch bevochten kampioenschap

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 08:53
    • mario

      Posts: 8.664

      "Onzin" was misschien niet het juiste woord, maar ik vind het wel heel voorbarig om nu al conclusies te trekken....
      Maar dat het een heroïsch gevecht om het kampioenschap zal worden ben ik wel met je eens.... En laten we hopen dat het pas in de VAE beslist wordt 😎

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 10:34
  • Reden ze vandaag al met de nieuwe motoren? Ik vond de mercedes erg snel .leek 7 tiende sneller dan redbull van max

    • + 0
    • 27 aug 2021 - 22:45

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar