user icon

Ralf Schumacher: "Ik zou Steiner te pakken hebben genomen"

  • Gepubliceerd op 28 aug 2021 13:30
  • comments 13
  • Door: Bob Plaizier

De Haas-debutanten hebben dit seizoen al de nodige brokken gemaakt. Niet alleen Nikita Mazepin knuffelde veelvuldig met de muur, ook Mick Schumacher crashte meer dan eens. En Micks klappers kwamen hem publiekelijk op kritiek te staan van zijn eigen teambaas Günther Steiner.

De kritiek van Steiner is ook doorgedrongen tot de Schumacher-familie. Oom en oud-coureur Ralf Schumacher laat zich in gesprek met Sport1 uit over de situatie: "Ja, de incidenten waren onfortuinlijk maar ik had een probleem met de manier waarop Günther Steiner hem publiekelijk bekritiseerde." 

Ralf weet wel hoe hij zelf in deze situatie zou hebben gereageerd: "Als coureur zou ik daar niet mee om kunnen gaan, ik zou hem te pakken hebben genomen. Vraag Eddie Jordan daar maar over." Steiner heeft dus de goede Schumacher-telg in de gelederen en zal waarschijnlijk geen pak op de broek krijgen van zijn coureur.

Gelukkig heeft oom Ralf geen hartstochtelijke hekel aan Steiner: "Ik hou echt van Steiner maar dit hoefde niet te gebeuren. Geen enkele coureur wil lezen dat zijn teambaas hem publiekelijk bekritiseerd. Dat zou intern moeten gebeuren."

Maar Mick's oom weet ook wel dat de crashes niet handig zijn: "Er zijn te crashes, het team kan zich dat niet veroorloven. Mick weet zelf ook wel dat het niet ideaal is om te crashen in de vrije trainingen. Ik denk niet dat de kritiek te hard was. Het was gewoon op een onhandige manier gecommuniceerd." Gelukkig voor Mick Schumacher is zijn teamgenoot regelmatig achterstevoren op de baan te vinden en gaat er daar meer aandacht naar uit.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Jaa Ralf, pak hem maar aan met fluwele handschoentjes dan zal Mick nooit een topcoureur worden. De F1 wereld is kei hard en hij moet blij zijn dat Steiner hem ook hard aanpakt. Wordt je alleen maar beter van en laten we eerlijk zijn als Mick zijn teamgenoot geen Nikita Mazepin had geheten, had Mick veel meer commentaar gehad dan nu.

    • + 4
    • 28 aug 2021 - 13:42
    • Tsja, if you can’t stand the heat….🤷🏻‍♂️

      • + 1
      • 28 aug 2021 - 14:23
  • jd2000

    Posts: 5.089

    Zover ik me kan herinneren was ome Ralf net zo'n saaie brave coureur als z'n neefje. Lief dat hij het voor die jongen opneemt maar niet opscheppen over je zogenaamde roemruchte daden.

    • + 1
    • 28 aug 2021 - 14:09
    • Ralf had ze achter de ellebogen. Braaf op eerste gezicht, maar bleek achter de camera toch wel vaak teamleden te beïnvloeden om een tweekamp te creëren.

      Op de baan was hij redelijk saai. Op een goede dag met de williams wel goed genoeg voor podia of meer.

      • + 2
      • 28 aug 2021 - 14:19
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.924

    Als Ralf de uitspraken van Steiner nu al shocking vond, dan denk ik dat hij maar nooit het nieuwe seizoen van Drive to "Fcuk off" Survive moet gaan kijken wanneer Steiner daar weer eens aan het woord komt.

    • + 0
    • 28 aug 2021 - 14:17
  • Steiner "Ik zou Ralf een peer op z'n muil moeten geven".

    • + 1
    • 28 aug 2021 - 14:23
  • Arie54

    Posts: 4.032

    SCH en MAZ zijn beide absoluut niet F1-waardig. En los van het feit dat ze in HAAS-barrel rijden maken ze veel te veel fouten. MAZ is puur vanwege de dollars binnen gehaald en SCH vanwege zijn naam. En dan lees ik dat Ferrari SCH Jr in 2023 in het team wil hebben? Belachelijk!

    • + 3
    • 28 aug 2021 - 14:28
    • Kan me totaaal niet voorstellen dat Leclerc of Sainz het volgend seizoen zo slecht gaat doen dat ze überhaupt vervangen gaan worden. Integendeel zelfs, en al helemaal niet door zo'n matige coureur als Mick met zijn beroemde achternaam.

      • + 1
      • 28 aug 2021 - 14:36
    • @Arie54

      Mick is F3-kampioen 2018 en F2-kampioen 2020. Met deze twee grote titels in de tas verdien je wel een kans in de F1. En van Schumacher Jr is bekend dat hij even (zo'n anderhalf jaar) warm moet draaien. Daarbij heeft hij al leuke dingen laten zien, oa gevechten met Vettel en Verstappen. Ferrari is (nog) ver weg, maar ik zie het wel goedkomen met deze knaap. Hij rijdt volwassener rond dan zijn mede-rookies Mazepin en Tsunoda.

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 19:52
  • Ralf zegt....!

    • + 0
    • 28 aug 2021 - 14:50
  • Beri

    Posts: 4.146

    Ralf begint een beetje op Sjaak te lijken..

    • + 0
    • 28 aug 2021 - 15:38
    • Als Sjaak Ralf mee zou nemen naar zijn kapper, zijn ze niet meer uit elkaar te houden...

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 19:31
  • Bob? "Er zijn te crashes" alles ok of met je OS?

    • + 1
    • 28 aug 2021 - 18:15

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 27
  • Land Rusland
  • Geb. datum 2 maa 1999 (22)
  • Geb. plaats Moskou, Rusland
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel