user icon

Toto Wolff zegt dat Mercedes nooit opgeeft

  • Gepubliceerd op 09 jul 2021 15:53
  • comments 48
  • Door: Arjan Hoefakker

Toto Wolff zal geen Kinderen voor Kinderen hebben geluisterd als kind. Toch zegt hij: wij geven nooit op. 

Het betreft uiteraard het wereldkampioenschap Formule 1 in 2021. Het team kijkt op tegen een achterstand van 44 punten op Red Bull Racing. Max Verstappen scoorde tot nu toe 32 punten meer dan Lewis Hamilton in het huidige wereldkampioenschap Formule 1. 

Teambaas Toto Wolff geeft toe dat het een "nieuwe ervaring" is voor de regerend kampioenen om zo bikkelhard verslagen te worden door een Nederlander in een blauwe Red Bull. 

Toto Wolff beweert het mooie ervan in te zien: "Het is een zeer vermakelijk levensexperiment waar we ons in bevinden. Na zeven wereldkampioenschappen op rij weer een zware strijd aan te gaan, is een nieuwe ervaring die ons sterker maakt."

"Over vele jaren zullen we terugkijken en zeggen dat het nodig was", beseft Wolff. 

Toto Wolff beweerde eerder dat Mercedes de ontwikkeling van de W12 had stil gezet, omdat het team zich voor de volle 100 % bezig zou zijn met de ontwikkeling van de auto voor 2022, maar dat blijkt niet waar te zijn. In feite brengt het sterrenteam een "behoorlijk interessante" update naar Silverstone, zegt Andrew Shovlin, hij is hoofd engineer bij Mercedes.

"Wij geven nooit een gevecht op. Dat is het laatste wat we doen", wordt Wolff geciteerd door motorsport-magazin.com.

Hij vervolgt: "Het positieve is dat we nog 13 of 14 races te gaan hebben en we zijn slechts één DNF achter Red Bull", voegde hij eraan toe.

"Het zit zo: als je verliest, denk je 'Waarom hebben we in godsnaam verloren?' Als je wint, denk je niet: 'Waarom hebben we in godsnaam gewonnen?'"

Wolff geeft echter toe dat het niet gemakkelijk zal zijn om de situatie te doen keren, ook al wordt verwacht dat Silverstone beter geschikt is voor de W12 dan de RB16B. Vooraf aan de Franse Grand Prix werd ook verwacht dat Mercedes weer zou winnen op Mercedes-baan Paul Ricard.

Wolff zegt nu: "In Oostenrijk hadden we niet de snelheid die wij nodig hebben om met Red Bull te vechten, daar zijn wij ons van bewust."

Of die hogere bewustwording de auto's van Valtteri Bottas en Lewis Hamilton sneller zullen maken zullen we volgende week zien, dan zijn er twee races op Silverstone tijdens de Grand Prix van Groot-Brittannië. 

Reacties (48)

Login om te reageren
  • Numnum

    Posts: 2.841

    Lieve gptoday.
    Willen jullie eens meekijken naar de poll rond de GP van Monaco?
    Deze ontsiert nu al vanaf half mei prominent mijn scherm.
    De vraag over de livery kan wat mij betreft wel verdwijnen nu.
    Vinden jullie ook niet?

    Hartelijke groetjes al smachtend naar een nieuwe poll,

    NumNum.

    • + 4
    • 9 jul 2021 - 16:28
    • Als we nou eens met zijn allen 'Geen mening' invullen?
      Ik heb alvast een voorzetje gegeven...

      • + 2
      • 9 jul 2021 - 16:32
    • Opzetje voor nieuwe poll:

      Bij welke GP wordt Max wereldkampioen?
      Met daaronder een lijstje met de laatste 10 GP’s...

      • + 5
      • 9 jul 2021 - 17:05
    • Numnum

      Posts: 2.841

      haha ;)

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 17:16
    • Beetle

      Posts: 1.492

      Larry, ik denk bij die van Brazilie 2024

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 17:19
    • Welke poll? Ik zie geen poll

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 17:46
    • @Dutchiceman. Kijk maar even op het scherm van @Numnum.

      • + 2
      • 9 jul 2021 - 18:11
    • Numnum

      Posts: 2.841

      Ik ben dan ook nog een die-hard pc gluurder he...

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 21:27
    • Stitch

      Posts: 5.329

      Wolff dacht echt dat ze dat bij Red Bull zouden geloven dat van geen updates meer ... Wat is het toch ook een jokkebrok hè ...

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 06:43
    • Of Wolff een jokkebrok is @Stitch?

      Ja, daar kun je ook een poll van maken maar denk dat de uitslag dan al bekend is. ;)

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 09:19
  • Als Toto 't zegt dan moet het wel haast niet waar zijn?

    • + 2
    • 9 jul 2021 - 16:33
  • Nu weten we het wel

    • + 1
    • 9 jul 2021 - 16:33
  • Natuurlijk geven ze niet op, Waarom zouden ze? Je hebt gelijkwaardig materiaal en er komen nog ´mercedes banen ´ aan. Je hebt gewoon de pech dit jaar dat er een ontketende Verstappen in de RB zit. Anders was je gewoon weer simpeltjes WK geworden in beide kampioenschappen.

    • + 3
    • 9 jul 2021 - 16:35
  • OT Alweer 45 artkels geleden dat we nog eens iets vernamen uit het Ferrari-kamp. Niet dat we veel nieuwe dingen vernemen vanuit de andere kampen, maar toch...

    • + 4
    • 9 jul 2021 - 16:37
    • Bij Ferrari zijn ze pislink, Haas heeft al hun busjes ingepikt om hun upgrades te vervoeren.

      Binotti kwam eerder al buiten zinnen terug van de kapper, zijn haar staat nu nog verder omhoog waardoor het de vorm van een prullenbak heeft.
      En je weet hoe de jongens op de vloer zijn...

      Leclerc en Sainz zijn naar de kermis geweest, maar Carlos was al snel terug, vond dat Charles als een wilde dwaas tekeer ging in de botsautootjes.

      Binotti heeft persoonlijk de busjes van AR in beslag genomen.

      Enzo heeft zich dit keer voor het eerst op zijn buik gedraaid.

      Carlos probeert in contact te komen met @Bill want hij weet niet meer wanneer de volgende Sainzdag plaats zal vinden.

      Tot zover @Redcar. Zodra er meer nieuws is melden we ons weer...!

      • + 2
      • 9 jul 2021 - 17:27
    • snailer

      Posts: 5.616

      Ik heb ergens gelezen afgelopen dagen dat Sainz de sfeer binnen Ferrari belangrijker vindt dan een clash met Leclerc als beste Ferrari rijder.
      Weet niet meer of dat hier was. Echter als ik er goed over na denk, dan was het niet hier. Ik ergerde me niet aan de titel. Ik lees geen posts meer als ik irritante titels zie. Dus was waarschijnlijk niet hier.

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 10:12
    • Op Larry kan ik altijd rekenen!

      • + 0
      • 11 jul 2021 - 01:16
  • Dat klopt en in het echt ook ! TSSSSSSSSS

    • + 1
    • 9 jul 2021 - 16:38
    • Plak je zelf je band @Firstrow of ga je naar de fietsenmaker?

      • + 2
      • 9 jul 2021 - 16:51
    • @Larry

      Zal geen Pirelli zijn,want die doen geen tssssssss,maar die zeggen onverwachts 'bang!',zonder eerst te sissen.....

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 17:43
    • Je kan lacherig doen, maar FirstRow heeft wel gelijk.

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 19:50
    • Ja je hebt helemaal gelijk @Bill.
      FirstRow staat natuurlijk wel bekend om zijn diepliggende uiterst serieuze en vooral filosofische meningen en gedachtegoed.
      Sorry,FirstRow dat ik de draak met je hebt gestoken.

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 20:36
    • Ben blij dat ik gewoon echte, oprechte belangstelling had voor zijn fietsssssssssss...

      Sh*t, zo zie je maar @Bill, god straft meteen, dat zal me leren! ;)

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 21:07
  • Hamilton na Abu Dhabi: “Hé Wolff, zal ik eens een levensexperiment in jouw reet douwen? Kun je ook van leren...”

    • + 2
    • 9 jul 2021 - 16:45
  • Zit Toto op een onbewoond eiland?

    • + 0
    • 9 jul 2021 - 16:47
    • Drinkt met zijn billen bloot,melk uit een kokosnoot....

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 16:49
    • Toto praat ook heel graag tegen een volleybal, en die heet geheel toevallig ook Mr Wilson.

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 17:53
    • PokeBowl

      Posts: 59

      Misschien heeft ie waanzinnig gedroomd

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 17:57
    • Bottas is ook op het eiland en heet nu Vrijdag.

      Zodra Vrijdag bovenin een palmboom kokosnoten aan het losschudden is noemt Toto hem zachtjes en stiekem “Vette Vrijdag” en laat zijn bekende gluiperige grijns zien.

      • + 2
      • 9 jul 2021 - 18:08
    • Vette vrijdag?
      Is dat met bitterballen?

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 19:52
  • Wat is gaande met die idiote eerste zin. Lazer op met je kinderen voor kinderen quotes…

    • + 2
    • 9 jul 2021 - 17:46
    • Nou ja zeg!?
      Kinderen voor kinderen,wie is er niet mee groot geworden?
      Cultureel erfgoed.

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 17:54
  • Dus ze stoppen ermee?

    • + 0
    • 9 jul 2021 - 18:09
  • RenzoH

    Posts: 210

    Beste GPtoday... verwijder mijn account nou eens! Poging 3

    • + 1
    • 9 jul 2021 - 18:22
    • Ajuus

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 18:24
    • Toedeledokie

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 18:29
    • Tot de volgende poging.

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 18:31
    • Misschien is het verstandig om ook eens kritisch te zijn mensen.
      Er lopen blijkbaar forumleden weg. Dat moet een reden hebben.
      Dus op sommige posts moet men misschien even nadenken voordat men ajuus of toedeledokie blèr.
      Laatste tijd begin ik me ook aardig te irriteren hier en worden nieuwtjes elders veel eerder gemeld.
      Als je kritiek meld in een post, wordt die soms zonder weerwoord verwijderd. Ik vraag me af waarom.

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 20:05
    • @Bill, ik geef je op een briefje dat geen enkele van de zaken die jij noemt de reden is voor @RenzoH zijn verzoek.

      Wie heeft er trouwens nog meer last van een zeer vreemde weergave van de frontpage zonder foto weergave, dus alleen de titels?

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 20:36
    • Kan je lekker schimmig doen Pietje maar leg het dan ook ff goed uit.
      Of ben je nu ook geforceerd aan het reageren?

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 21:03
    • @Bill,

      "Kan je lekker schimmig doen Pietje maar leg het dan ook ff goed uit."

      "Of ben je nu ook geforceerd aan het reageren?"

      Sorry, maar ik heb geen idee waar je het over hebt.
      Vind jouw toon vandaag bovendien behoorlijk opgefokt.

      • + 3
      • 9 jul 2021 - 21:28
    • Ik ook @Pietje.
      Waarschijnlijk zit Bill in quarantaine en zijn zijn bitterballen op.
      Ja dat zou ik ook uiïg reageren.

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 21:52
    • Oké, even overnieuw,
      “ ik geef je op een briefje dat geen enkele van de zaken die jij noemt de reden is voor @RenzoH zijn verzoek.”
      @Pietje, kan je dat verder uitleggen, want dit begrijp ik niet helemaal, sorry.
      Ja, ik ben opgefokt, maar dat komt meer door de houding van gptd waar jij ook soms kritisch op ageert.
      Dus, where in the same boat

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 22:00
    • Denk niet dat wij wat dat betreft in the same boat zitten @Bill, want ik ben blij dat hier eindelijk vaker gemodereerd en ingegrepen wordt.

      Dat @Renzo zich net zoals jij irriteert aan deze s.i.t.e. geloof ik niet.
      Misschien staan hem een paar zaken niet aan als Ferrari fan zijnde,
      aangezien hier weinig aandacht aan Ferrari geschonken wordt.

      Hij is een rustige, bescheiden poster, die zelden of nooit ergens
      commentaar op heeft. Denk dat hij (ook) andere redenen heeft
      waarom hij zijn account graag verwijderd wil zien.
      Vind het vreemd dat men niet aan zijn verzoek gehoor heeft gegeven,
      aangezien hij dat netjes via het contact formulier heeft gedaan.

      • + 2
      • 9 jul 2021 - 22:48
    • Bedankt voor je respons @Pietje.
      Duidelijk.
      En sorry.

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 10:21
    • No problem @Bill. ;-)

      • + 1
      • 10 jul 2021 - 11:01
    • Ook weer opgelost.

      Graag gedaan. ;)

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 13:05
  • Wolff hoopt op een dnf van Verstappen. En dat impliceert dat hij er niet op vertrouwd om op eigen kracht te winnen. Dat is ook een soort overgave.

    • + 1
    • 10 jul 2021 - 22:30

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.429
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar