user icon

Marko lovend: "Verstappen heeft geen risico's genomen"

  • Gepubliceerd op 27 jun 2021 08:27
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Helmut Marko zag Max Verstappen zonder al te veel moeite pole position pakken voor de Grand Prix van Stiermarken. De 78-jarige adviseur van Red Bull merkte op dat zijn pupil geen enkel risico nam en reed een magistrale tijd in de kwalificatie

In gesprek met Sky Sports zei Marko: "We verzwakten iets in de derde training, zou ik zeggen. Maar Max loste dat probleem op in de kwalificatie. Op de medium band was hij de snelste. Op de zachte banden was hij sterk zonder risico's te nemen."

Red Bull-teambaas Horner laat nog niet alles los over de strategie en houdt een slag om de arm: "Traditioneel is deze race een éénstopper. We moeten gewoon zien hoe het gaat. De twee Mercedessen en Max starten op de mediums, dus we zullen zien hoe het uitpakt."

Strategie Perez

Het is mogelijk dat alle strategieën ook kunnen worden weggegooid. Er wordt namelijk regen en onweer voorspeld voor zondagmiddag. Als het droog blijft zal Sergio Perez op de zachte banden starten, waarmee zijn doel is om meteen bij Lando Norris en Lewis Hamilton in de aanval te gaan.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Ik zou zeggen laat Noris eerst maar Hamilton pakken en dan pas perez

    • + 0
    • 27 jun 2021 - 08:31
  • Ik denk dat Mercedes in FP3 ook wat wilde uitlokken, Dat gat was ineens wel heel groot. Gelukkig hapte hij niet.

    Ik zou echt niet weten wie er wint vandaag. Checo moet zijn werk weer even doen en zo snel mogelijk druk zetten op Norris/Hamilton. Start gaat ook weer belangrijk worden.

    De tenten staan vandaag sowieso al in de straat dus geen probleem.

    • + 0
    • 27 jun 2021 - 08:33
    • Ik denk dat als Verstappen goed weg is dat er geen houden meer aan is en hij deze makkelijk wint.

      • + 0
      • 27 jun 2021 - 08:49
    • Ik voorspel een makkelijke overwinning voor Verstappen. En hopelijk kan Perez het feest compleet maken met plek 2 en doe Norris maar op 3

      • + 0
      • 27 jun 2021 - 08:53
    • Dit word een makkelijke overwinning voor Verstappen hier denk ik. Met hopelijk Perez die snel Norris en Hamilton kan aanvallen op begin.

      1. Verstappen
      2. Perez
      3. Hamilton

      • + 0
      • 27 jun 2021 - 09:00
    • Deze site doet wel raar de laatste tijd reactie plaatsen lijkt hij niet te doen en dan plots staat dit er paar keer :)

      • + 1
      • 27 jun 2021 - 09:01
    • Volgens mij heb jij het gevoel dat het een gemakkelijke overwinning voor Max zal worden. Of vergis ik me?

      • + 5
      • 27 jun 2021 - 09:18
    • Eerst maar eens zien of er regen en onweer komt. Er is gisteravond en vannacht veel regen gevallen, dus de baan is weer groen.
      Als het droog blijft zal Max zijn best moeten doen voor een overwinning, want met minder DF dan Mercedes, zullen zijn banden eerder minder worden.

      • + 0
      • 27 jun 2021 - 09:24
    • @PM

      Waar maak jij dat uit op?

      • + 1
      • 27 jun 2021 - 09:26
    • Weet ik ook niet precies. Ik proef een beetje een optimistische ondertoon in zijn posts. Maar ik kan me uiteraard vergissen.

      • + 1
      • 27 jun 2021 - 09:32
  • Staat de Schultenbräu ook al koud?

    • + 1
    • 27 jun 2021 - 08:42
    • schultenbrau moet lauw zijn, BBQ an en van die goedkope worsten erop en gaan. wel eerst schudden die halve liters voordat je hem openmaakt.

      • + 1
      • 27 jun 2021 - 08:44
    • Lauw bier en goedkope worst, hoe laat en waar worden we verwacht?

      • + 1
      • 27 jun 2021 - 09:21
    • deoranjecamping,

      12 uur.

      • + 1
      • 27 jun 2021 - 09:27
    • De Oranjecamping in Putten toch? Altijd dolle boel daar!

      12uur al? Dan zal ik maar snel beginnen met me te schminken!

      • + 3
      • 27 jun 2021 - 09:36
    • Jep, 4mula1 weg 12. In putten.

      • + 3
      • 27 jun 2021 - 09:42
    • Ik hoop dat je behalve ,goedkope worsten en lauwe Schultenbrau, ook genoeg schijtpapier hebt ingeslagen @Roy

      • + 0
      • 27 jun 2021 - 10:42
    • Ligt dat niet vlakbij de Diezemerheide ?

      • + 0
      • 27 jun 2021 - 11:16
  • RBH2019

    Posts: 3.454

    Ik denk dat op een natte baan de Mercedes beter is, en Hamilton is ook zeker niet de minste in de regen. Blijft het droog wordt het hopelijk een makkelijke zege voor Verstappen.

    • + 0
    • 27 jun 2021 - 09:26
  • Een 'magistrale' pole noemde een journalist het hier gisteren. Blijkbaar eerder 'zonder veel moeite'. Wilde gisteren al reageren op die onnozele kop maar kon mij bedwingen. Maar nu ik gelijk krijg van Marko....

    • + 0
    • 27 jun 2021 - 10:48
  • Sinds ik door de terugval van Ferrari een meer neutrale kijker ben geworden, hoop ik op een regenrace. Het zou anders wel eens saai kunnen worden met die snelle RBR/Max combinatie. En volgende week moet dit alles nog een keertje opnieuw.

    • + 0
    • 27 jun 2021 - 10:59
    • Ja ik zie Ferrari ook liever mee doen voor de winst samen met McLaren dat zou pas top zijn. Al ben ik blij dat we toch eindelijk na al die jaren nog eens duel tussen 2 teams zien.

      • + 0
      • 27 jun 2021 - 13:43

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar