user icon

Horner blij met nieuw record Verstappen: "Onze eerste pole in Oostenrijk is fantastisch"

  • Gepubliceerd op 26 jun 2021 16:43
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen heeft zijn tweede pole position op rij gepakt uit zijn carriere, nadat hij vorige week in Frankrijk eveneens van pole position startte. Dat was niet het enige record dat de Nederlander op zijn naam schreef. De Verstappen heeft ook de eerste pole position voor een Red Bull-coureur op het thuiscircuit van de drankjesfabrikant te pakken.

Dicht bij elkaar

Met dat feit is teambaas Christian Horner dolblij. Na afloop zei hij tegen Sky Sports: "Dit is onze eerste pole position ooit in Oostenrijk. Het was een fantastische kwalificatie voor ons team en ook van Max, die twee goede ronden reed en die waren allebei genoeg voor pole position. Zeker omdat alles zo dicht bij elkaar zit is dit een zeer goede prestatie."

"We dachten zelfs nog dat we sneller konden rijden maar de temperatuur liep op waardoor het effect had op onze snelheid. Met deze minimale marges tussen Red Bull en Mercedes ben ik erg blij dat we Max op het juiste moment naar buiten hebben laten gaan en dat het hem is gelukt die pole position te pakken."

Het uitgebreide verslag van de bloedstollende kwalificatie lees je hier.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 8.301

    Record??? Dat noem ik geen records hoor....

    • + 6
    • 26 jun 2021 - 16:43
    • Laten we het erop houden dat Max zijn eerste pole in Oostenrijk een uitstekend resultaat is ok? ;)

      • + 6
      • 26 jun 2021 - 16:52
    • De records worden minder significant, en dat is een goed teken.
      Er is er nu nog maar 1 echt over.

      • + 1
      • 26 jun 2021 - 16:52
    • *Eerste Nederlandse Wereldkampioen natuurlijk.

      • + 1
      • 26 jun 2021 - 16:54
    • mario

      Posts: 8.301

      @Schwantz: Dat natuurlijk wel!!! Max krijgt van mij de duimpjes omhoog hoor 👍🏾👍🏾

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 17:22
    • mario

      Posts: 8.301

      @RJH: Dat zou wel een record zijn!!! 😎

      • + 1
      • 26 jun 2021 - 17:22
  • John6

    Posts: 5.435

    Begint nu bijna al gewoon te worden dat Max Pole pakt of wint.

    • + 0
    • 26 jun 2021 - 16:58
    • Sterker nog,ik heb dan zwaar de pest erin als hij 'm niet heeft. ;)

      • + 1
      • 26 jun 2021 - 17:37
  • SEN1

    Posts: 1.256

    Max Verstappen heeft zijn tweede pole position op rij gepakt uit zijn carriere, ????

    • + 2
    • 26 jun 2021 - 17:00
    • Dat worden volgende week 3 poles en 3 overwinningen op een rij ;)

      • + 1
      • 26 jun 2021 - 17:08
    • Carrinthe

      Posts: 931

      Ja die moest ik ook even opnieuw lezen.

      • + 1
      • 26 jun 2021 - 17:08
  • Boemchikiewawa!

    • + 0
    • 26 jun 2021 - 17:18
  • Twee keer de beste tijd in Q3....

    Dat wordt dan Max op pole en Verstappen op p2.

    • + 1
    • 26 jun 2021 - 17:57
    • Poeh, ik hoop dat ze elkaar genoeg ruimte geven in bochie 1

      • + 1
      • 26 jun 2021 - 18:17
    • Denk het wel, Max is nog wat wild en druistig, maar Verstappen is al een stuk volwassener, beseft dat het seizoen nog lang is en weet dat om WK te worden je iedere race zoveel mogelijk punten moet scoren.
      Lukt het een keer niet om te winnen, ga dan vol voor p2.

      Voor Verstappen is dat inmiddels een abc-tje, maar Max is daar nog ver van verwijderd en het is de vraag of hij ooit dat punt zal bereiken.

      Het beste voor Max zou zijn is om eens een tijdje bij Verstappen op snuffelstage te gaan, maar zover zal het niet komen.

      Denk ook dat Verstappen er zelf voor zou gaan liggen, want waarom zou Verstappen een concurrent (want dat is Max natuurlijk wel) in het zadel tillen?

      Het blijft uiteindelijk toch de keiharde wereld van de topsport!

      Opvallend genoeg blijven Horner en Marko stil over deze situatie.
      Er heerst momenteel zoveel vertrouwen binnen Red Bull Racing dat de leiding er vanuit gaat dat Max en Verstappen het onderling kunnen oplossen.

      Concurrerende teams en verschillende media volgen het tafereel met argusogen.
      En deze episode zal zeker een vervolg krijgen.

      Zowel Max als Verstappen gaan vooralsnog uit van een happy end!

      • + 2
      • 26 jun 2021 - 20:17
    • nr 76

      Posts: 1.902

      Precies, het is een marathon, en geen sprint!

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 20:20
    • @nr 76, maak dat Max maar eens wijs.

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 20:34
    • Leg dat de Verstappens maar eens uit @76 Denk dat je dan een serieus sprintje moet gaan trekken.

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 21:01
    • Het is helemaal geen marathon. Het is een serie van 23 sprints. ;)

      Eddy.

      • + 0
      • 26 jun 2021 - 22:22

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar